Forum OKF MISCAST
Forum miłośników gier bitewnych i fantastyki
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Turniej 23 II 2008 - OWWII

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum OKF MISCAST Strona Główna -> Inne Systemy Bitewne / 1:72
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xardas12r
Sierżant



Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 374
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Klebark Mały

PostWysłany: Pon 19:02, 07 Sty 2008    Temat postu: Turniej 23 II 2008 - OWWII

Heh. No i dorobiliśmy się I turnieju.

Proponuje rozmiar armii ustalić na 2k- tak żeby wszyscy bez problemu zagrali. No i dwie bitwy ,żeby wszystko na spokojnie. Turniej będzie bardziej dla fanu niż poważnych bitew. co do scenariuszy proponuje standardowy kill them all i przełamanie ( http://www.miscast.fora.pl/1-72,41/scenariusze-do-o-wwii,1302.html ). Rok gry proponuje 44. Jak będę miał czas to skrobnę jakiś prawdziwy regulamin.

Można już zgłaszać do mnie rozpy : [link widoczny dla zalogowanych]

Sugeruje się zapoznać wszystkim zasadami widzenia (na jakich odległościach co można zobaczyć ) i obserwacji dowódcy czołgu (wysadzanie i chowanie łba ) które są często pomijane w naszych rozgrywkach. Z tymi zasadami ja też muszę się zapoznać Very Happy

Każdy gracz powinien mieć przynajmniej 3 kostki k10 , karty rozkazów, tabele i czytelną rozpiskę.





Nagrodą za wcześniejsze przysłanie rozpy będzie najnowsza polska edycja podręcznika.


ZAKAZ PROKSOWANIA. Na modelu nie muszą być przedstawione granaty, drugorzędna broń i tym podobne. Broń p-panc jet zawsze pierwszorzędna.

Gramy na zasadach 1.3 , bez uwzględnienia afryki.


Ostatnio zmieniony przez xardas12r dnia Czw 10:18, 07 Lut 2008, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Alex
Lord Dowódca



Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 1536
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Olsztyn/Warszawa

PostWysłany: Wto 16:13, 08 Sty 2008    Temat postu:

Ekhem, z podręcznikiem nie legalne, bo masz zaznaczone, że druk do celów osobistych tylko.
Zrób może na 2500 punktów, ale ograniczenie 0-1 Heavy/medium tank Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
xardas12r
Sierżant



Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 374
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Klebark Mały

PostWysłany: Wto 18:48, 08 Sty 2008    Temat postu:

Nie. Turniej ma być dla początkujących także , poza tym na 2k też można zrobić porządną armie - ja na tyle pkt wplece sobie 2 pojazdy. Ograniczenia pojazdów jest bardziej wbrew podręcznikowi niż rozsyłanie kopi
Powrót do góry
Zobacz profil autora
xardas12r
Sierżant



Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 374
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Klebark Mały

PostWysłany: Wto 20:17, 08 Sty 2008    Temat postu:

Regulamin I Turnieju O:WWII "Stepy Francji"

Turniej odbędzie się w dniu 23.02.2008 w Olsztynie na ul. Saperskiej 1 (Klub Garnizonowy w Jednostce Wojskowej na rogu ulic Warszawskiej i AK).

Organizatorzy: Olsztyński klub Fantastyki i Klub Garnizonowy.

Wejściówki: 6 PLN

Zaczynamy o 12.00 kończymy o 18.00

1. Dopuszczone Armie:
Do turnieju zostaną dopuszczone armie złożone na podstawie podręcznika wersji 1.3 i kosztujące 2000 pkt lub mniej.Gramy rok 1944. Armie z dodatku Afrykańskiego nie są dopuszczone.
Wszystkie modele muszą posiadać WYSIWYG w podstawowym zakresie (typ oddziału i broń). Powyższa zasada nie dotyczy: granatów, broni drugorzędnych i tym podobnych . Za bronie drugorzędne uznaje się broń typu karabin , pm jak figurka posiada broń p-panc.

2.Na turnieju obowiązują zasady 1.3 wersji zasad O:WWII. W przypadku sporów odwołujemy się do sędziego,który jest ostateczną wykładnią zasad.

3. Gracze zobowiązani są posiadać czytelną i podpisaną rozpiskę, zawierającą koszty punktowe jednostek,5 kostek k10 , karty rozkazów i tabele , oraz znacznik miotacza ognia jeśli używa miotaczy ognia.

4. Bitwy odbywać się będą na wyznaczonych stołach,tereny na stołach ustawia sędzia główny i tylko on może je zmieniać.


5. Gracze przyłapani na ewidentnym oszustwie (nieautoryzowana zmiana terenu, używanie sprzętu nie ujętego w rozpisce, rażące naruszenie zasad gry), otrzymują automatyczną masakrę (Przeciwnik uzyskuje 4 PZ) w bitwie w której oszukiwali. Przyłapanie na oszustwie po raz drugi skutkuje dyskwalifikacją.

6.Awanturowanie się na turnieju grozi dyskwalifikacją.

8. Plan turnieju:
Na turnieju zostaną rozegrane 2 bitwy. Na każdą bitwę przeznaczone są 2,5h
Wyniki po zakończeniu ostatniej bitwy.

9. Scenariusze:

I Bitwa:
Dowódca na Froncie !!
Jeden z dowódców w twojej armii jest wysokiej rangi oficerem. Jego strata , będzie nie do odkupienia ...

Obaj gracze wystawiają się w strefach po 35 cm od dłużej krawędzi stołu. Podziału krawędzi dokonuje sędzia za pomocą rzutu kostką.Gracze rzucają kostkami.Ten z niższym wynikiem rozstawia pierwszą jednostkę,po nim gracz 2 wystawia swoją i tak dalej... Gracze wybierają figurkę oficera , będącą głównodowodzącym.Jeżeli figurka przeżyje bitwę gracz dostaje 2 PZ , jeżeli zabije figurkę dowódcy wroga 1 PZ. Kto jest głównodowodzącym zapisujemy na początku walki na kartce i oddajemy sędziemu. Bitwa trwa 6 tur. Na koniec szóstej tury następuje podliczenie punktów pozostałych przy życiu jednostek według tabeli:

1.Oddział piechoty mający ponad 50% stanu liczy się za cały.
2.Oddział piechoty mający poniżej 50% stanu liczymy jako połowę punktacji wydanej za niego.
3.Artylerie traktujemy jako cała jeśli armata jest sprawna. W innym wypadku troktujemy oddział jako społowiony.
4.Za czołg dostajemy połowę punktów jeżeli:
a)Ma uszkodzoną broń główną.
b)Jest unieruchomiony na stałe ,(czyli urwanie jednej gąsienicy do niczego nie prowadzi , czołg dalej może się poruszać.
c)Jeśli połowa załogi przeniosła się na lepszy świat.
d)Jeżeli załoga na koniec 6 tury nie jest spanikowała ,ale opuściła sprawny czołg.
5.Czołg uznajemy za zniszczony po :
a) Efekcie katastrofa.
b) Pozbawiony załogi.
c) Jeżeli załoga czołgu panikuje.
d) Czołg spełnia 2 warunki z punktu 4.

Tabela Punktów Zwycięstwa (PZ)

Różnica wielkości armii pozostałych na stole :

0-299 ; Remis ; 1 PZ (dla Obu graczy)
300-599; Typowe zwycięstwo ; 2 PZ
600-799; Wielkie zwycięstwo ; 3 PZ
800-2000; Masakra ; 4 PZ


II Bitwa:

Przełamanie
Długość gry: 7 tur.Rozstawienie : Obrońca 30 cm od dłużej krawędzi Atakujący 60 cm od dłuższej krawędzi.Podziału krawędzi dokonuje sędzia za pomocą rzutu kostką.Pierwszy rozstawia się obrońca(wszystkie jednostki na raz).

Tabela punktów:
Na stole nie ma żadnych jednostek atakującego - 4 PZ dla obrońcy
Żadna jednostka się nie przedarła i atakujący utracił 2/3 jednostek - 3 PZ dla obrońcy
Żadna jednostka się nie przedarła lub atakujący utracił 3/4 jednostek - 2 PZ dla obrońcy
Atakujący przebił się jedną jednostką i nie utracił 3/4 armii - 1 PZ dla każdego
Atakujący przebił się 1/3 jednostek - 2 PZ dla atakującego
Atakujący przebił się 2/3 jednostek lub 1/3 i wyeliminował 2/3 armii obrońcy - 3 PZ dla atakującego
Atakujący przebił się 2/3 jednostek i wyeliminował2/3 armii obrońcy - 4 PZ


Zasady specjalne : Infiltratorzy i Spadochroniarze muszą być rozstawieni w swoich strefach lub na ziemi niczyjej (w przypadku spadochroniarzy chodzi o punkt lądowania )


10. Ocena hobbystyczna:

1 PZ za pomalowane wszystkie czołgi.
1 PZ za pomalowanie 1/3 figurek. 2 PZ za 2/3 pomalowanych figurek , 3 PZ za całość.
2 PZ za historycznośćarmii
1 PZ za podesłanie rozpiski do 22.02.2008

Sędzia zastrzega sobie prawo do odebrania dowolnej ilości PZ za nie historyczność armii.

11. Zgłoszenia i wszelkie pytania proszę kierować priv lub pod adres [link widoczny dla zalogowanych]



Organizator zastrzega sobie prawo do ewentualnych zmian w regulaminie. Osoby które zgłoszą się na turniej przed ewentualnymi zmianami zostaną o nich poinformowane mailem wysłanym na adres z którego nadeszło zgłoszenie.
Zgłoszenie się do turnieju jest równoznaczne z akceptacją regulaminu.



Zgłoszeni:
Maciej "xardas" Drążkiewicz - Niemcy , Wermacht
Arkadiusz "Misiu Kaskader" Wrzesiński , GB , Siły lądowe


Ostatnio zmieniony przez xardas12r dnia Nie 17:02, 17 Lut 2008, w całości zmieniany 9 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doom
Książe Elektor



Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 3460
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Wto 21:48, 08 Sty 2008    Temat postu:

Chcesz rady?
Zrób gracza pauzującego / znajdź jakiegoś czarnucha który zagrałby ale nie ma figsów i że pożyczysz mu na zasadzie "z tobą parzyście -grasz, nieparzyście - nie grasz". Jeśli będziesz sędzią to już to sprawić ci może problemy w twojej grze, na dwa stoły to zapomnij. Acha lepiej spróbuj dopchać trzecią bitwę dwie to jeszcze nie turniej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
xardas12r
Sierżant



Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 374
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Klebark Mały

PostWysłany: Czw 13:32, 10 Sty 2008    Temat postu:

Heh , coś wymyślę Very Happy .

Trzeba będzie się na datą jeszcze zastanowić bo się dowiaduje ,że pare osób 26 nie może .

Uwaga , chciał bym ,żeby rozpy nie były nabazgrane ołówkiem na kartce Wink

Najlepiej ,że by tak wyglądały :

Kod:
GRENADIER PLATOON

Training: 4+

Grenadier squad
POINTS: 220  (RP:3)
1 sergeant (leader) armed with an MP40 sub-machine gun.
1 corporal (leader) armed with an MP40 sub-machine gun.
1 grenadier armed with a Walther P38 pistol and an Mg42 light machine gun.
3 grenadiers armed with Kar98K rifles.
3 grenadiers armed with Stg44 assault rifles.


MEDIUM TANK PLATOON

Training: 3+


Sdkfz 171 Panther (Medium Tank,HQ)
POINTS: 1,270 (RP:1)
Main weapon (turret): KwK42 75mm medium gun (L70) with coaxial Mg34 light machine gun.
Secondary weapon (lower hull): Mg34 light machine gun with support.
Secondary weapon (upper hatch):Mg34 light machine gun with anti-aircraft weapon support
Crew: 4 men and 1 lieutenant (leader), all armed with MP40 sub-machine guns.
Duties: Commander, machine-gunner/radio operator, gunner, assistant, driver.
Characteristics: Coaxial weapon,schurzen, extra-long barrel (main weapon), heavy armour, radio operator,long-range radio, weapon support.

Sdkfz 171 Panther (Medium Tank)
POINTS: 1,240 (RP:1)
Main weapon (turret): KwK42 75mm medium gun (L70) with coaxial Mg34 light machine gun.
Secondary weapon (lower hull): Mg34 light machine gun with support.
Secondary weapon (upper hatch):Mg34 light machine gun with anti-aircraft weapon support
Crew: 4 men and 1 sergeant (leader), all armed with MP40 sub-machine guns.
Duties: Commander, machine-gunner/radio operator, gunner, assistant, driver.
Characteristics: Coaxial weapon,schurzen, extra-long barrel (main weapon), heavy armour, radio operator, weapon support.

4 sloty opcji:
    
   MOTORISED ARTILLERY BATTERY
   (counts as 2 options)
   Training: 3+

   Sdkfz 124 Wespe (Light Tank)
   POINTS: 490  (RP:1)
   Main weapon (upper hull): leFH 18 105mm heavy gun (howitzer).
   Secondary weapon (upper hull): Mg34 light machine gun with anti-aircraft weapon support.
   Crew: 4 men and 1 sergeant (leader), all armed with MP40 sub-machine guns.
   Duties: Commander/machine-gunner (exposed), radio operator, gunner, assistant, driver.
   Characteristics: Hull-mounted weapon, soft skin, anti-aircraft, indirect fire (minimum range 100cm), ignores cover (L), howitzer, radio operator, weapon support, bogs down easily, open-topped vehicle.



Ostatnio zmieniony przez xardas12r dnia Pią 23:19, 11 Sty 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
xardas12r
Sierżant



Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 374
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Klebark Mały

PostWysłany: Nie 17:04, 17 Lut 2008    Temat postu:

Ostateczny regulamin.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
xardas12r
Sierżant



Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 374
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Klebark Mały

PostWysłany: Sob 20:34, 23 Lut 2008    Temat postu:

Dziękuje wszystkim co przybyli. Było naprawdę fajnie.Ci ,co nie przyszli niech żałują. Ponieważ były tylko cztery osoby zrezygnowaliśmy z wpisowych i nagród. Wszyscy byli się dzielnie ale wyniki podać trzeba:

1.Miejsce - ja Wink
2.Misiu Kaskader i Damian Możejko - remis
3.Zioło

Pare zdjęć można zobaczyć tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum OKF MISCAST Strona Główna -> Inne Systemy Bitewne / 1:72 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin