|
OKF MISCAST Forum miłośników gier bitewnych i fantastyki
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotrek
Sierżant
Dołączył: 23 Gru 2005
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn, Świątynia Avatara
|
Wysłany: Sob 14:09, 26 Paź 2013 Temat postu: JESIENNY turniej Wh40k. |
|
|
Jesienny Turniej Wh40k
1) Informacje ogólne
Data: 24.11.2013r (Niedziela)
Miejsce: Kortowo - sala przy ul. Heweliusza 14
Na terenie UWM obowiązuje zakaz spożywania alkoholu.
2) Regulamin
- gramy na 1500 punktów
- Standardowy FOC
- Fortyfikacje - dopuszczony aegis.
Wpisowe: 10zł
Sędzia Główny: Matka Boska Częstochowska, Piotr Katkowski
Org: Piotr Katkowski
Sędziowie pomocniczy: Maca
Limit miejsc: 20
- gramy na zasady: PKZ, URP wraz z aneksami, oficjalne Faq-i
Rozpiski i wszelkie z nimi związane wątpliwości należy przysyłać na adres [link widoczny dla zalogowanych] lub wystawić na forum. Gracze, którzy nie wyślą zgłoszenia wraz z poprawną rozpiską do dnia 22.11.2013r do godz. 23 59 - otrzymają -1 pkt. liczony do rankingu głównego. Za nie posiadanie czytelnej rozpiski w dniu turnieju kolejny -1 punkt karny.
3. Gracze zobowiązani są posiadać czytelną rozpiskę, oraz kodeksy/zasady swojej armii, a oprócz tego także kostki, miarki oraz wzorniki, których używają.
4. Tereny na stołach ustawiają sędziowie i tylko oni mogą je zmieniać.
5. Gracze przyłapani na ewidentnym oszustwie (nieautoryzowana zmiana terenu, używanie sprzętu nieujętego w rozpisce, rażące naruszenie zasad gry), otrzymują automatyczną masakrę w bitwie, w której oszukiwali. Przyłapanie na oszustwie po raz drugi skutkuje dyskwalifikacją.
Przyłapanie na „ustawianiu” wyników skutkuje dyskwalifikacją.
6. Awanturowanie się na turnieju grozi dyskwalifikacją.
7. Stoły 72”x48”
8. Klaryfikacje terenowe:
- W ruinach na potrzeby poruszania się ściany traktujemy, jako teren dostępny, bez potrzeby wychodzenia przez drzwi, okna – oczywiście LOS sprawdzamy tak jak widać
-Poziomy w budynkach traktujemy zgodnie z opisem z podręcznika głównego
- Pierwszy poziom górek traktujemy jak zwykły teren a drugi poziom ( >4”), jako teren impassable
- wodę w kanałach traktujemy, jako teren trudny i niebezpieczny, teren samych kanałów jak teren dostępny
Zachęcamy do omówienia z przeciwnikami wszystkich terenów przed bitwa
9. Ocena WYSYWIG i malowania:
Armie nie muszą być pomalowane, ale odbędzie się ocena malowania, która będzie wliczona do końcowego rankingu:
Podstawki 0-2
1pkt za wykończenie podstawek powyżej 50%
2pkt za wykończenie podstawek w 100%
WYSIWYG 0-2
1 pkt za posiadanie powyżej 50%
2 pkt za posiadanie w 100% WYSYWIG’u
*Każdy prox traktowany jest jako model niespełniający WYSYWIGU’u
Malowanie 0-3 (model uznawany jest za pomalowany w momencie, kiedy większość powierzchni modelu ma na sobie bazowe kolory (podkład nie jest liczony, jako kolor)
1 pkt za posiadanie powyżej 50% pomalowanych przynajmniej 3 kolorami
2 pkt za posiadanie w 100% pomalowanej armii trzema kolorami
+1 za schemat, czyli np. u SM gracz ma tylko modele pomalowane w barwach UM, a nie mieszankę ultra marines, bladzi, space wolfow, Black templarów, Grey knightów itd.
WOW! - Możliwość zdobycia +1 pkt. Podczas rozgrywania bitew gracze wybierają jedną wg nich najlepiej pomalowaną armię biorącą udział w turnieju zapisując ją (i gracza) na super mega tajnej kartce. Gracz, który w wyniku głosowania uzyska najwięcej głosów otrzymuje dodatkowy punkt do punktacji ogólnej.
W razie wątpliwości pytajcie misiaczki.
10. Harmonogram:
10: 00 - 10:30 Zapisy
10:30 – 12:30 I Bitwa
12:45 – 14:45 II Bitwa
15:00 - 17:00 III Bitwa
17:00 - Wyniki i sprzątanko
11. Misje
- W każdej misji jeden oddział może zajmować/blokować tylko jeden objectiv, w przypadku zajmowania więcej niż jednego gracz wyraźnie musi zadeklarować, który znacznik zajmuje dany oddział.
- objectivy zajmowane są na koniec gry, chyba że zapis w misji mówi inaczej
- We wszystkich misjach obowiązują: Rezerwy, Deep Strike, Infiltracja, night fight - zgodnie z podręcznikiem
- We wszystkich misjach obowiązuje random game length, czyli 5 tur, 6 na 3+, 7 na 4+.
- W każdej misji obowiązują następujące cele dodatkowe”:
Slay the warlord, linebreaker, first blood, po 1VP każdy
-w przypadku wybicia jednostek przeciwnika przed ukończeniem ostatniej tury gracz zdobywa tyle objectiv’ów ile ma scoringów. Oczywiście górnym limitem jest limit możliwych objectiv’ów.
Punktacja:
0 różnicy- 10: 10
1 pkt różnicy- 11: 9
2 pkt różnicy- 12: 8 itd.
Scenariusz I: Vanguard Strike
-anihilacja, każde 2 zabite KP przeciwnika daje 1 VP
- Na początku 3 tury (przed jakimikolwiek czynnościami podjętymi przez graczy) na stołe pojawiają się 2 znaczniki o wartości 2VP. Znaczniki scatterujemy od środka stołu o 4k6. Jeżeli wypadnie "hit" przesuwamy znacznik zgodnie z kierunkiem wskazanym przez małą strzałkę sumując dwa najwyższe wyniki z rzutu. (czyli o 2k6 z najwyższymi wynikami zamiast 4k6) (pierwszy rzuca gracz z inicjatywą).
- Slay the Warlord 1VP, First Blood 1VP, Linebreaker 1VP
Scenariusz II: Ćwiartki
- Każdy z graczy wystawia po 3 znaczniki o wartości kolejno 1VP, 2VP, 3VP (zapisując ich wartość na kartce w tajemnicy przed drugim graczem). Po wystawieniu, ale przed przejęciem inicjatywy gracze ujawniają sobie po ile warte są poszczególne znaczniki.
- Prze bitwą każdy gracz wybiera, które jednostki w jego armii mają dodatkowo scorować (elita/fast/ heavy) oraz które jednostki przeciwnika (elita/fast/heavy) mają być warte po 1VP za ich zabicie
- Slay the Warlord 1P, First Blood 1VP, Linebreaker 1VP
- Przy zapisku elita/fast/heavy uwzględniamy wszystkie jednostki z danego slotu
Scenariusz III: Dawn of War
-3 objectivy - każdy wart 3VP. Jeden wystawia się na środku stołu. 2 rozstawiają gracze w swojej strefie rozstawienia. Rozstawianie odbywa się po rzucie na wybór strony.
- Slay the warlord 1VP, linebraker 1VP, first blood 1VP.
ZGŁOSZENIA:
1. Piter - Eldar
2. Prezes - Necroni R
3. Kero - IG R
4. Misha - Eldar R
5. Torne - Chaos
6. Joman - Chaos daemons
7. Radek Tau
UWAGI:
Chętni do pomocy przy organizacji i do formalnego wiszenia w regu jako sędzia mile widziani, ja nie uważam się za wybitnego znawcę zasad.
Piszcie wszelkie uwagi odnośnie misji i regu, zawsze można coś zmienić.
Ostatnio zmieniony przez Piotrek dnia Sob 9:53, 23 Lis 2013, w całości zmieniany 8 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
gruzbal
Weteran
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 279
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Miasto Doznań
|
Wysłany: Sob 14:29, 26 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
1650 -w 2 godziny wyrobimy się ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Piotrek
Sierżant
Dołączył: 23 Gru 2005
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn, Świątynia Avatara
|
Wysłany: Sob 14:51, 26 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Mam nadzieję. Ja bym dał 1500, ale z doświadczenia wiem, że wolicie grać na większe pkt. Nie widzę też problemu by zostać trochę dłużej. Może będzie też opcja zacząć wcześniej. Jak Korek sprawdzi co i jak to będziemy myślec.
btw. odbieraj telefon xp
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ederus
Lord Inkwizytor Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 2572
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: TEAM DAMAGE / West Side
|
Wysłany: Sob 15:12, 26 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Skąd taka dziwna godzina startu? Mi nie robi różnicy, bo mnie nie będzie (drużynowa draka w wwie jest w ten sam weekend), jednak trochę to zaskakuje.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Piotrek
Sierżant
Dołączył: 23 Gru 2005
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn, Świątynia Avatara
|
Wysłany: Sob 15:44, 26 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
no taka godzina bo tak jak pisałem - Korek wstępnie mówił, że chyba są tam rano zajęcia w tej sali, ale trwają maks do 12 dlatego też taką godzinę wrzuciłem.
|
|
Powrót do góry |
|
|
MaCa
Weteran
Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pon 10:25, 28 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Dopuszczony IA?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Olek
Czempion
Dołączył: 09 Lip 2005
Posty: 854
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: TEAM DAMAGE
|
Wysłany: Pon 11:15, 28 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Kurcze. Jak turniej w Olsztynie to mnie nie ma na miejscu .
|
|
Powrót do góry |
|
|
gruzbal
Weteran
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 279
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Miasto Doznań
|
Wysłany: Wto 5:25, 29 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
postaram się pojawić
|
|
Powrót do góry |
|
|
Prezes
Szef Olsztyńskiego Klubu Fantastyki
Dołączył: 22 Cze 2005
Posty: 1122
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 8:39, 29 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Piotrek pogadaj z Korkiem..... z tego co pamiętam to zawsze było ograniczenie czsowe do godziny 18.....
|
|
Powrót do góry |
|
|
Piotrek
Sierżant
Dołączył: 23 Gru 2005
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn, Świątynia Avatara
|
Wysłany: Sob 14:20, 02 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Rozmawiałem z Korkiem. Sala dostępna będzie od ok 11 z kawałkiem, więc od 12 możemy myślę śmiało zacząć grę.
Czas mamy mniej więcej do 19 (może troche dlużej) więc proponuję zmienić format na 1500 pkt tak aby każdy się spokojnie wyrobił z graniem, co Wy na to?
Zgłaszać się.
|
|
Powrót do góry |
|
|
MaCa
Weteran
Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Sob 17:26, 02 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Już mam masę bitw w 6ed zrobioną to mogę dojść jako sędzia, ale też za mega-speca się nie uważam. Ponawiam pytanie - czy IA / Forgeworld są legalne na turnieju?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Piotrek
Sierżant
Dołączył: 23 Gru 2005
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn, Świątynia Avatara
|
Wysłany: Sob 19:59, 02 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Nie, nie gramy na IA. Może następny turniej sobie taki zrobimy, ale ja osobiście w ogóle nie ogarniam tego tematu, a sądzę, że okazałoby się, że niektóre rzeczy są zbyt przegięte.
To dopisuję Ciebie jako sędziego no i jak rozumiem na listę zgłoszeń na turniej? jakiś pomysł czym będziesz grał? i jak się zapatrujesz na kwestie punktową, 1500 czy 1650?
|
|
Powrót do góry |
|
|
MaCa
Weteran
Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Sob 21:47, 02 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Będę najprawdopodobniej grać Tau, a punkty pewnie 1500 z racji czasu. 6 godzin na 3 mecze powinno styknąć.
Zawsze oczywiście wolę więcej, ale sądzę, że na więcej niż 1500 nie możemy sobie pozwolić. Od 10 jakby było, to inna bajka.
|
|
Powrót do góry |
|
|
mysiek
Czempion
Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 643
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn/Gdańsk
|
Wysłany: Nie 20:27, 03 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
50% szans że będe.
|
|
Powrót do góry |
|
|
gruzbal
Weteran
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 279
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Miasto Doznań
|
Wysłany: Wto 19:00, 05 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Mysiek jak się pojawimy to rzucam ci wyzwanie ;] masz szanse na łatwe zwycięstwo w pierwszej grze.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|