Forum OKF MISCAST
Forum miłośników gier bitewnych i fantastyki
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Poczatek

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum OKF MISCAST Strona Główna -> Inne Systemy Bitewne / Warhammer 40K
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lenczek
Gwardzista



Dołączył: 15 Gru 2013
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 12:40, 07 Lut 2014    Temat postu: Poczatek

Witam.

Może to nie jest mój pierwszy post na forum, ale w dziale w40k jak najbardziej, tak więc pragnę powitać Wszystkich.

Chciałbym zacząć równolegle do zabawy w WFB także W40k, zainteresowały mnie Raven Space Marines a dokładnie Raptorsi.

Co jest teraz grywalne, takie must have od czego powinienem zacząć ? Dodam może, że chciałbym docelowo zaczynać grać bardziej pod format turniejowy. Co polecacie zakupić na początek ? Jest jakiś złoty środek ?

PS.
Jakby kogoś ineteresowała sprzedaż czegoś czy coś to proszę o kontakt.
W razie czego mam HE z WFB na wymianę. Więcej szczegółów na PW.

Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ederus
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 2572
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: TEAM DAMAGE / West Side

PostWysłany: Pią 13:09, 07 Lut 2014    Temat postu:

Podstawą każdej rozpiski turniejowej są dobre troopsy Wink W marinsach najlepiej wypadają motory, bo są względnie wyporne, szybkie, coś tam zabijają i dosyć tanie. Jakieś oddziały w drop podach czy mini-scouty też się sprawdzają, ale motory są najbardziej uniwersalne. Dobrym dodatkiem są stalkery aby mieć kontrę na samolociki i latające monstrusy oraz thunderfire cannony, które są absolutnie miodne w obecnym codexie. Niestety jump packi (unity charakterystyczne dla foundingów ravenowych) wypadają blado, nie są troopsem, niewiele tańsze od motorów, a mniej wystoją, mniej zabiją ogólnie smutek raczej. Mocnym punktem marinsów jest napewno chapter master, który jest turbo wyporny i solidnie zabija (i przenosi motory do troopsów). Potem w ramach jakiejś fantazji można rozważyć iron clady w podach oraz obydwa samolociki. Zależy czy chcesz bardziej alpha-strike czy mobilność.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lenczek
Gwardzista



Dołączył: 15 Gru 2013
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 13:49, 07 Lut 2014    Temat postu:

Dzieki za początkowe rady.
A co z Rino i innymi po tankami ? (stalker to już wiadomo). Czyli początkowo powinienem celować w takie oddziały (jednostki):
1) drop pod
2) stalker
3) motorki jakies
4) Masters of the Chapter

tak ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mysiek
Czempion



Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 643
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn/Gdańsk

PostWysłany: Pią 15:09, 07 Lut 2014    Temat postu:

Tylko w odwrotnej kolejności.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lenczek
Gwardzista



Dołączył: 15 Gru 2013
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 15:27, 07 Lut 2014    Temat postu:

mysiek napisał:
Tylko w odwrotnej kolejności.

okej, a jakies ilosci ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ederus
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 2572
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: TEAM DAMAGE / West Side

PostWysłany: Pią 15:36, 07 Lut 2014    Temat postu:

3 Troopsy to takie minimum Wink No i Masters of the Chapter to chyba szefowie z buta, a chapter master musi być na motorze aby motory były w troopsie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gruzbal
Weteran



Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 279
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Miasto Doznań

PostWysłany: Pią 17:56, 07 Lut 2014    Temat postu:

Lord na motorze
dwa składy po 5 motocykli to minimum ;]
niektórzy dostawiają jako trzeci troops piątki taktycznych z lascanonem czy innym ciężkim działem lub składy skałtów. Są też tacy jak Ja co biorą sojuszników z "lepszymi" troopsami lub o "specyficznym" zastosowaniu.
Albo jeszcze więcej motorów.
I tak thundercannon i stalker sprawdzają się.
Warto czasem też brać "płotki" Aegis defence line z np działkiem przelot Quad gunem.

Chcesz grać turniejowo -twoja armia będzie musiała być na magnesach to raczej Ci się teraz nie przyda ale w przyszłości jak zmienią się trendy łatwiej ci będzie wymienić opcje na oddziałach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lenczek
Gwardzista



Dołączył: 15 Gru 2013
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 20:57, 07 Lut 2014    Temat postu:

dzięki wielkie za rady Very Happy
Już sporo się dowiedziałem, teraz tylko jakąś gre musiałbym popatrzeć na żywko.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Misha
Zwiadowca



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Sob 2:01, 08 Lut 2014    Temat postu:

No to musisz patrzeć w dziale Punkt Informacyjny w temacie Bitwy w Crazy Dwarfie. W tym temacie się zaklepuje terminy i godziny na gry bo w sklepie są tylko 2 małe stoły. Crazy Dwarf to sklep w Olsztynie w Manhattanie. Często ktoś tam gra do ligi.

Ostatnio zmieniony przez Misha dnia Sob 2:01, 08 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 8:01, 08 Lut 2014    Temat postu:

Oprócz tego odbywają się również turnieje w kortowie (jeżeli byłeś u nas kiedyś na turnieju battla to właśnie tam Wink. Dodatkowo robimy od kilku lat master więc w Olsztynie w40k nie śpi co widać w crazy dwarfie Smile. Zapraszamy Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kero
Czempion



Dołączył: 23 Wrz 2009
Posty: 644
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Sob 19:44, 08 Lut 2014    Temat postu:

Jaki jest najlepszy sposób na zakup motorków których nota bene potrzebuje się jeśli dobrze liczę 16 sztuk?

a) kupowanie motorków z Dark Vengence
b) kupowanie motorków w pojedynczych zestawach w SM
c) kupowanie zestawów po 3 z Dark Angels
d) haczenie na allegro czego się da
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Torne2179
Gwardzista



Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 22:58, 08 Lut 2014    Temat postu:

e) battleforce dark angelsów i sprzedaż zbędnych bitsów.

Co do tego od czego warto zacząć, to ja polecam obejrzeć sobie parę battle reportów na youtube. Podłapiesz w ten sposób trochę informacji o przebiegu gry, oraz nauczysz się pewnie kilku taktyk.
Co do Raven Guardów, to w najnowszym kodeksie mają najsłabsza chapter tactics, aczkolwiek Raptorsi mają inne zrobione przez forgeworld.
Jeżeli chcesz grać na marines z jump packami, to polecam zainteresować się kodeksem Blood Angels. Mają tam znacznie lepsze zasady dla tego typu jednostek.

Jeżeli chcesz to mogę wpaść do Crazy Dwarfa w środę po 14.30 z dexem marines i trochę potłumaczyć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lenczek
Gwardzista



Dołączył: 15 Gru 2013
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 13:11, 09 Lut 2014    Temat postu:

Kurcze, super Chłopaki, dzięki wielkie za tak wielkie chęci <zawstydzony>
Gdzie jest Crazy Dwarf i co tam sie dzieje to wiem, bo robiłem tam zakupy do WFB (wtedy też oba stoły był zajęte Very Happy )

W Olsztynie jestem co drugi tydzień średnio, tak więc piątek po 15, cała sobota i niedziela do 15 moge śmiało coś ogarniać. W tygodniu niestety to dość średni pomysł. Chętnie w tą sobote moge wpaśći podpatrzeć co i jak.

Co do tych raptorsów to patrzyłem bardziej pod kolor camuflarzu etc Very Happy a nie, że jednostki mają być z jetpackami Very Happy

Podobnie pewno jak w WFB, Blod Angelsów będę mógł sobie pomalować tak jak chcę? Czy będą się czepiać sędziowie na turniejach ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 13:26, 09 Lut 2014    Temat postu:

Co do malowania to na lokalach u nas i w lidze pełen luz Smile.

Natomiast co do masterów to też nie powinno być problemów jeżeli widać, że armia ma jeden schemat, ma styl/klimat rozpiski odpowiadający danemu zakonowi a danego kodeksu używasz po to aby jak najlepiej oddać klimat danego zakonu to luz. Nie wiem dokładnie jak to w innych ośrodkach teraz wygląda ale jak byłby u nas taki przypadek a armia widać że z klimatem, elegancko zrobiona a nie taka że raz może być SW, potem Ba a na końcu DA to ode mnie

Powrót do góry
Zobacz profil autora
Misha
Zwiadowca



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Nie 15:18, 09 Lut 2014    Temat postu:

Ze schematem to maluj jak chcesz, modeluj jak chcesz. To przecież Twoje figurki. Sędziowie póki jest wysywig (na topowych turniejach wymagany) się nie czepiają schematu. Ani razu nie widziałem, żeby sędzia się czepiał malowania, ba często widziałem, że ludzie na turniejach grają niepomalowanymi, nieposklejanymi modelami, od czasu do czasu zdarzają się nawet proxy na turniejach (ale prox musi być mniej więcej wielkości proxowanego modelu).

Nawet jak na turnieju jest ocena malowania (co się zdarza dosyć rzadko, bo wszyscy używają programu sędziówka i się sędziom nie chce w programie dłubać) to masz punkty od 0-3 gdzie 0 to niepomalowane, 1 pomalowane mniej niż 50% armii na trzy kolory, 2 pomalowane praktycznie wszystko z wyjątkiem kilku modeli a 3 punkty to 100% malowania + wykończone podstawki. Przy czym pamiętaj, że z samych gier można wbić max 60 punktów (20 za grę) więc nie jest to wielki deal i raczej malowanie może, w ekstremalnej sytuacji sprawić, że będziesz o 1 miejsce wyżej/niżej w klasyfikacji generalnej (co i tak się zdarza rzadko). Jak kiepsko ci idzie to i tak będziesz nisko a jak idzie dobrze to będziesz wysoko niezależnie czy dominuje w armii dominuje szary czy też kolorki.

Jedyną z miejsca niedopuszczaną rzeczą na turnieju to kartoniki albo same podstawki.

Summa summarum przecież grasz przeciw ludziom a nie komputerom więc bez spiny Wink


Ostatnio zmieniony przez Misha dnia Nie 15:28, 09 Lut 2014, w całości zmieniany 7 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum OKF MISCAST Strona Główna -> Inne Systemy Bitewne / Warhammer 40K Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin