Forum OKF MISCAST
Forum miłośników gier bitewnych i fantastyki
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tworzenie armii w systemie O:WWII
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum OKF MISCAST Strona Główna -> Inne Systemy Bitewne / 1:72
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xardas12r
Sierżant



Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 374
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Klebark Mały

PostWysłany: Nie 13:12, 17 Lut 2008    Temat postu: Tworzenie armii w systemie O:WWII

Tworzenie armii w systemie O:WWII


Armia w O:WWII składa się z jednostek podstawowych (standard) i opcjonalnych (options). Możemy mieć dowolną liczbę jednostek podstawowych , dla których dokupujemy jednostki opcjonalne. Jako przykład tworzenia omówię armie na 2k Związku Radzieckiego

Pierwsza jednostką którą wystawiam jest pluton z kompanii czołgów średnich.:
Cytat:

MEDIUM TANK COMPANY (STANDARD)
Consisting of one of the following choices:
0-1 T34/76 Command Tanks, 1-3 Medium Tank Platoons (1942-1945)
0-1 T34/85 Command Tanks, 1-3 Medium Tank Platoons (1944-1945)
Training: 5+

1-3 Medium Tank Platoons each consisting of one of the following choices:
1-3 T34/76 Medium Tanks (1942-1945)
1-3 T34/85 Medium Tanks (1944-1945)


Parametr training informuje nas o wyszkoleniu jednostki. 3+ Mają czołgi i piechota elitarna państw zachodnich, 4+ zwykła piechota a 5+ jest zarezerwowany dla Rosjan.Poza tym dowiadujemy się ,że musimy wystawić Przynajmniej 1 pluton złożony przynajmniej z 1 czołgu T-34.

Ja wybieram T-34/85 który kosztuje 960 pkt.

Mogę go zmodyfikować dla swoich potrzeb korzystając z tabeli wariantów:

Cytat:
Variants for both T34/76 and T34/85 models:
Ambush camouflage can be added for +30 points.
The T34/76s can buy medium armour for +100 points each.
A lateral smoke-launcher can be added for +80 points each (1943-1945)
The tanks can remove the poor training characteristic for +50 points each. Russian guard tanks must buy this variant.
You can add radios for +10 points each. Additional duty for the machine-gunner: radio operator (1943-1945).


Ja zdecydowałem się na odjęcie charakterystyki poor training dającej – 1 na kostce w rzucie natrafienie.

Teraz mój czołg wygląda tak :

Cytat:
T34/85 (Medium Tank)
POINTS: 1010 (RP:1)
Main weapon (turret): ZiS-S-53 85mm heavy gun with coaxial DT light machine gun
Secondary weapon (lower hull): DT light machine gun with support.
Crew: 4 men and 1 sergeant (leader) all armed with PPSh41 sub-machine guns.
Duties: Commander, machine-gunner, gunner, assistant, driver.
Characteristics: Coaxial weapon, long barrel (main weapon), wide tracks, medium armour,external fuel
tanks, weapon support, fast vehicle.


Następną jednostką którą wybrałem jest kompania szturmowa. Wygląda to tak:

Cytat:
ASSAULT COMPANY (STANDARD)
Consisting of: 0-1 Company Command Group, 2-9 Assault Sections, 0-1 Anti-tank Squads (1944-1945)
Training: 4+


Moja będzie złożona z sztabu i 6 sekcji szturmowych. Dodatkowo dokupiłam każdej sekcji szturmowej rkm.Poza tym usunąłem pzfausty.

Cytat:
Company Command Group (Headquarters)
POINTS: 70 (RP:2)
1 captain (leader) armed with a PPSh41 sub-machine gun and a Tokarev M1933 pistol.
1 lieutenant (leader) armed with a PPSh41 sub-machine gun.
1 second lieutenant (leader) armed with a PPSh41 sub-machine gun.
2 men armed with PPSh41 sub-machine guns (runners).
All men carry RGD33 grenades.

Assault Sections
POINTS: 120 (RP:3)
1 sergeant (leader) armed with a PPSh41 sub-machine gun.
1 man armed with DP light machine gun
7men armed with PPSh41 sub-machine guns.
All men carry RGD33 grenades.

Assault Sections
POINTS: 120 (RP:3)
1 sergeant (leader) armed with a PPSh41 sub-machine gun.
1 man armed with DP light machine gun
7men armed with PPSh41 sub-machine guns.
All men carry RGD33 grenades.

Assault Sections
POINTS: 120 (RP:3)
1 sergeant (leader) armed with a PPSh41 sub-machine gun.
1 man armed with DP light machine gun
7men armed with PPSh41 sub-machine guns.
All men carry RGD33 grenades.

Assault Sections
POINTS: 120 (RP:3)
1 sergeant (leader) armed with a PPSh41 sub-machine gun.
1 man armed with DP light machine gun
7men armed with PPSh41 sub-machine guns.
All men carry RGD33 grenades.

Assault Sections
POINTS: 120 (RP:3)
1 sergeant (leader) armed with a PPSh41 sub-machine gun.
1 man armed with DP light machine gun
7men armed with PPSh41 sub-machine guns.
All men carry RGD33 grenades.

Assault Sections
POINTS: 120 (RP:3)
1 sergeant (leader) armed with a PPSh41 sub-machine gun.
1 man armed with DP light machine gun
7men armed with PPSh41 sub-machine guns.
All men carry RGD33 grenades.

Cała kompania kosztuje 790 pkt. Więc zostało jeszcze 200 Pkt.

Z listy opcji mogę wykupić :

Cytat:
Options for the Assault Company
For each full Assault Company (1 HQ + 9 Assault sections) you can buy up to 10 of the following options. If you only
buy the HQ + 3 Assault sections you get 4 options. Each option can be bought more than once up to the maximum
amount allowed (max). For the cost of each option refer to the single items.
Options for the Assault Company
Anti-aircraft Platoon (max 1, counts as 2 options).
Anti-tank Platoon (max 1, counts as 2 options).
Armoured Car Platoon (max 1, counts as 2 options).
Assault Gun Section (max 1, counts as 2 options).
Engineer Platoon (max 1).
Field Artillery Battery (max 1, counts as 2 options).
Heavy Tank Platoon (max 1, counts as 2 options).
Light Tank Platoon (max 1, counts as 2 options).
Medium Tank Platoon (max 1, counts as 2 options).
Mortar Platoon (max 1, counts as 2 options).
Motorised Artillery Battery (max 2, counts as 2 options)
Recon Platoon (max 1).
Rocket-Launcher Platoon (max 1, counts as 2 options).
Scout Platoon (max 1, counts as 2 options).
Sniper Section (max 3).
Tank Destroyer Section (max 1, counts as 2 options).


Zdecydowałem się na pluton moździerzy złożony z sztabu , 1 moździerza i ciężarówki

Cytat:
MORTAR PLATOON
Consisting of: 0-1 Mortar Command Group, 1-6 Mortar squads
Training: 5+

Mortar Command Group (Headquarters)
POINTS: 20 (RP: 1)
1 second lieutenant (leader) armed with a PPSh41 sub-machine
1 man armed with a Mosin Nagant rifle (runner).
1 man armed with a Mosin Nagant rifle (radio operator).
All men carry RGD33 grenades.
Characteristics: Radio operator.

Mortar squad
POINTS: 180 (RP:2)
1 sergeant (leader) armed with a PPSh41 sub-machine gun.
1 man armed with a Tokarev M1933 pistol and an 81mm medium
2 men armed with Tokarev M1933 pistols.
1 man armed with Mosin Nagant rifles.
1 man armed with a Mosin Nagant rifle (radio operator)
All men carry RGD33 grenades.
Characteristics: Only indirect fire (minimum range 30cm),Radio operator.

*GAZ Truck or similar (Truck)
Main weapon: None.
Crew: Transported unit.
Duties: Driver, troops.
Characteristics: Troop carrier (13), open-topped vehicle.


Moja armia kosztuje dokładnie 2000 pkt i wygląda w całości tak :

Cytat:
MEDIUM TANK COMPANY (STANDARD)
Training: 5+

Medium Tank Platoon:

T34/85 (Medium Tank)
POINTS: 1010 (RP:1)
Main weapon (turret): ZiS-S-53 85mm heavy gun with coaxial DT light machine gun
Secondary weapon (lower hull): DT light machine gun with support.
Crew: 4 men and 1 sergeant (leader) all armed with PPSh41 sub-machine guns.
Duties: Commander, machine-gunner, gunner, assistant, driver.
Characteristics: Coaxial weapon, long barrel (main weapon), wide tracks, medium armour,external fuel
tanks, weapon support, fast vehicle.


ASSAULT COMPANY (STANDARD)
Training: 4+

Company Command Group (Headquarters)
POINTS: 70 (RP:2)
1 captain (leader) armed with a PPSh41 sub-machine gun and a Tokarev M1933 pistol.
1 lieutenant (leader) armed with a PPSh41 sub-machine gun.
1 second lieutenant (leader) armed with a PPSh41 sub-machine gun.
2 men armed with PPSh41 sub-machine guns (runners).
All men carry RGD33 grenades.

Assault Sections
POINTS: 120 (RP:3)
1 sergeant (leader) armed with a PPSh41 sub-machine gun.
1 man armed with DP light machine gun
7men armed with PPSh41 sub-machine guns.
All men carry RGD33 grenades.

Assault Sections
POINTS: 120 (RP:3)
1 sergeant (leader) armed with a PPSh41 sub-machine gun.
1 man armed with DP light machine gun
7men armed with PPSh41 sub-machine guns.
All men carry RGD33 grenades.

Assault Sections
POINTS: 120 (RP:3)
1 sergeant (leader) armed with a PPSh41 sub-machine gun.
1 man armed with DP light machine gun
7men armed with PPSh41 sub-machine guns.
All men carry RGD33 grenades.

Assault Sections
POINTS: 120 (RP:3)
1 sergeant (leader) armed with a PPSh41 sub-machine gun.
1 man armed with DP light machine gun
7men armed with PPSh41 sub-machine guns.
All men carry RGD33 grenades.

Assault Sections
POINTS: 120 (RP:3)
1 sergeant (leader) armed with a PPSh41 sub-machine gun.
1 man armed with DP light machine gun
7men armed with PPSh41 sub-machine guns.
All men carry RGD33 grenades.

Assault Sections
POINTS: 120 (RP:3)
1 sergeant (leader) armed with a PPSh41 sub-machine gun.
1 man armed with DP light machine gun
7men armed with PPSh41 sub-machine guns.
All men carry RGD33 grenades.

MORTAR PLATOON
Training: 5+

Mortar Command Group (Headquarters)
POINTS: 20 (RP: 1)
1 second lieutenant (leader) armed with a PPSh41 sub-machine
1 man armed with a Mosin Nagant rifle (runner).
1 man armed with a Mosin Nagant rifle (radio operator).
All men carry RGD33 grenades.
Characteristics: Radio operator.

Mortar squad
POINTS: 180 (RP:2)
1 sergeant (leader) armed with a PPSh41 sub-machine gun.
1 man armed with a Tokarev M1933 pistol and an 81mm medium
2 men armed with Tokarev M1933 pistols.
1 man armed with Mosin Nagant rifles.
1 man armed with a Mosin Nagant rifle (radio operator)
All men carry RGD33 grenades.
Characteristics: Only indirect fire (minimum range 30cm),Radio operator.

*GAZ Truck or similar (Truck)
Main weapon: None.
Crew: Transported unit.
Duties: Driver, troops.
Characteristics: Troop carrier (13), open-topped vehicle.


Ostatnio zmieniony przez xardas12r dnia Nie 16:03, 17 Lut 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doom
Książe Elektor



Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 3460
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Nie 14:50, 17 Lut 2008    Temat postu:

Ciekawy turorial jedyne czego mi brakuje w nim to wstępu w którym omówiłbyś podstawowe zasady komponowania sił - np tak jak w battlu: w zależności od punktów można mieć od jednego do iluś herosów z czego jeden musi być generałem, trzeba mieć minimum ileś jednostek podstawowych można mieć do iluś jednostek specjalnych i rzadkich itp - jeśli coś takiego jest w tej grze
Swoją drogą to aż tak przegwizdane masz sprawdzając rozpiski że musiałeś wstawić ten tekst? Jak tak to ci nie zazdroszczę Razz Wink Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
xardas12r
Sierżant



Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 374
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Klebark Mały

PostWysłany: Nie 15:00, 17 Lut 2008    Temat postu:

Są problemy w napisaniu w ogóle ropy przez pare osób. Na razie mam tylko swoją i misia kaskadera rozpe.

Cytat:
Armia w O:WWII składa się z jednostek podstawowych (standard) i opcjonalnych (options)



To jedyne ograniczenie. Jednostek opcjonalnych w podręczniku jest 3x więcej niż podstawowych.


Ostatnio zmieniony przez xardas12r dnia Nie 15:04, 17 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
k n o w z
Kapitan



Dołączył: 01 Paź 2005
Posty: 1059
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Nie 15:06, 17 Lut 2008    Temat postu:

bardzo dobry pomysł... dużo wyjaśnia Smile... jeżeli dobrze zrozumiałem w sumie masz 68 żołnierzy, czołg i ciężarówkę... spora armijka Smile... a na 2000pkt opłaca się wrzucić 2 czołgi?... i jeżeli tak to może podałbyś jakiś przykład takiej rozpy?... pozdrawiam...

Ostatnio zmieniony przez k n o w z dnia Nie 15:07, 17 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doom
Książe Elektor



Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 3460
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Nie 15:15, 17 Lut 2008    Temat postu:

Na systemie się znam nie za dużo ale jeżeli t34 - fakt że wersja mocno podrasowana w stosunku do podstawowej - kosztuje prawie kafla (a chyba trzeba jeszcze piechotę mieć?) to wolałbym sie zadowolić tym jednym całkiem niezłym czołgiem niż dwoma totalnymi plewami które kosztowały by na tyle mało że dałoby się je wstawić nawet nie za bardzo mam pomysł co by to mogło być... dwa Pancer I? Confused Razz
Zresztą bez piechoty to czołgi tutaj raczej szybko mogą mieć przerąbane, więc i tak lepiej mieć kogoś do pilnowania boków i dupska
Powrót do góry
Zobacz profil autora
xardas12r
Sierżant



Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 374
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Klebark Mały

PostWysłany: Nie 15:36, 17 Lut 2008    Temat postu:

k n o w z napisał:
bardzo dobry pomysł... dużo wyjaśnia Smile... jeżeli dobrze zrozumiałem w sumie masz 68 żołnierzy, czołg i ciężarówkę... spora armijka Smile... a na 2000pkt opłaca się wrzucić 2 czołgi?... i jeżeli tak to może podałbyś jakiś przykład takiej rozpy?... pozdrawiam...


Nie do końca dobrze zrozumiałeś Very Happy.Masz 1 czołg , 59 walczących żołnierzy i lekką artylerię z transportem : P

No i armia na 2k rosyjska do grania agresywnego z 2 czołgami :

Cytat:
MEDIUM TANK COMPANY (STANDARD)
Training: 5+

Medium Tank Platoon:

T34/76 (Medium Tank)
POINTS: 750 (RP:1)
Main weapon (turret): 76.2mm medium gun with coaxial DT light machine gun
Secondary weapon (lower hull): DT light machine gun with support.
Crew: 3 men and 1 sergeant (leader) all armed with PPSh41 sub-machine guns.
Duties: Commander/gunner, assistant, machine-gunner, driver.
Characteristics: Coaxial weapon, long barrel (main weapon), wide tracks, external fuel tanks, weapon
support, fast vehicle. <<<<bez poor training

T34/76 (Medium Tank)
POINTS: 750 (RP:1)
Main weapon (turret): 76.2mm medium gun with coaxial DT light machine gun
Secondary weapon (lower hull): DT light machine gun with support.
Crew: 3 men and 1 sergeant (leader) all armed with PPSh41 sub-machine guns.
Duties: Commander/gunner, assistant, machine-gunner, driver.
Characteristics: Coaxial weapon, long barrel (main weapon), wide tracks, external fuel tanks, weapon
support, fast vehicle. <<<<bez poor training

ASSAULT COMPANY (STANDARD)
Training: 4+

Assault Sections
POINTS: 150 (RP:3)
1 sergeant (leader) armed with a PPSh41 sub-machine gun.
1 man armed with DP light machine gun
7men armed with PPSh41 sub-machine guns.
All men carry RGD33 grenades.

*GAZ Truck or similar (Truck)
Main weapon: None.
Crew: Transported unit.
Duties: Driver, troops.
Characteristics: Troop carrier (13), open-topped vehicle.

Assault Sections
POINTS: 150 (RP:3)
1 sergeant (leader) armed with a PPSh41 sub-machine gun.
1 man armed with DP light machine gun
7men armed with PPSh41 sub-machine guns.
All men carry RGD33 grenades.

*GAZ Truck or similar (Truck)
Main weapon: None.
Crew: Transported unit.
Duties: Driver, troops.
Characteristics: Troop carrier (13), open-topped vehicle.

Assault Sections
POINTS: 90 (RP:3)
1 sergeant (leader) armed with a PPSh41 sub-machine gun.
8 men armed with PPSh41 sub-machine guns.
All men carry RGD33 grenades.

Assault Sections
POINTS: 90 (RP:3)
1 sergeant (leader) armed with a PPSh41 sub-machine gun.
8 men armed with PPSh41 sub-machine guns.
All men carry RGD33 grenades.


2 drużyny na ciężarówki, 2 jadą na czołgach .

Z czego złożyć:
Oba zestaw piechoty : [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Czołgi: 2x [link widoczny dla zalogowanych]
Ciężarówki: 2x [link widoczny dla zalogowanych]

Koszt takiej armii w hobbyście wyniesie 87 zł +przysyłka.


Ostatnio zmieniony przez xardas12r dnia Nie 15:53, 17 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
xardas12r
Sierżant



Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 374
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Klebark Mały

PostWysłany: Nie 15:44, 17 Lut 2008    Temat postu:

Cytat:
Pancer I?


Jest dostępny w dodatku afrykańskim i kosztuje 150 pkt i jest... prawdopodobnie jednym z lepszych czołgów którym Niemcy dysponują kosztuje o 50 pkt więcej od sekcji CKM - u , a ma na pokładzie 2. Poza tym jest w przeciwieństwie do sekcji całkowicie odporny na ostrzał karabinowy i moździerzowy Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doom
Książe Elektor



Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 3460
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Nie 16:25, 17 Lut 2008    Temat postu:

To dlaczego jakoś nie widziałem rozpiski na jakichś 5 /6 takich maluchach i jakimś tatusiem (numerek IV lub więcej) do tępienia tego co może wypatroszyć małych? Czyżby jednak był mus brania piechoty?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
xardas12r
Sierżant



Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 374
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Klebark Mały

PostWysłany: Nie 16:40, 17 Lut 2008    Temat postu:

Nie widziałeś bo:
- Armie na afryka mam na razie tylko ja.
- PZ I (model) Kosztuje 25 zł jak normalny czołg
- Jak "Tatuś" zejdzie nie miał byś czym rozwalić czołgu.Załoga sekcji ckm zawsze może prubować do środka wrzucić granat. Tak ziołowaty zdjął mi shermana.
- Karabin p-panc gówno zrobi piechocie , ale jest całkiem funkcjonalny w zwalczaniu pz I i II oraz sprzętu lekkiego. Cokolwiek o kalibrze powyżej 9 mm jest dobre.Jak masz jednego zawsze się go wyśle w miejsca , gdzie przeciwnik tego sprzętu nie ma, ale jak stanowią główne siły uderzeniowe to muszą uderzać w takie miejsca.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doom
Książe Elektor



Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 3460
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Nie 16:44, 17 Lut 2008    Temat postu:

Czyli jak rozumiem można (zgodnie z zasadami) mieć regularny walec pancerny?
A swoją drogą to czemu pancer I tylko w afryce jest?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
xardas12r
Sierżant



Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 374
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Klebark Mały

PostWysłany: Nie 17:23, 17 Lut 2008    Temat postu:

Tak.Ale walec ,życie szybko kończy , raz próbowałem coś takiego Wink Pz I został wycofany z frontu ok. 42/43. Podstawowe zasady to lata 44-45 . Ostatnie pz I walczyły w afryce. Wycofane były używane w jednostkach policyjnych i jako szkolne . Trafiły na front z powrotem w maju 45 , jak kadeci próbowali chwytać się żyletki , by zatrzymać aliantów.Ale na koniec wojny to wszystkiego używano. Np raz na amerykanów wyjechało stado ichnich samochodów pancernych , zdobytych przez niemców i nawet nie przemalowanych Very Happy Jak chcesz mogę napisać rozpe z PZ I w roli głównej (3-4 jedynaczki)

Ostatnio zmieniony przez xardas12r dnia Nie 17:25, 17 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doom
Książe Elektor



Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 3460
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Nie 17:28, 17 Lut 2008    Temat postu:

Raczej sam coś pokombinuję jeśli mi odwali na tyle żeby inwestować w następny system Twisted Evil
Powrót do góry
Zobacz profil autora
xardas12r
Sierżant



Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 374
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Klebark Mały

PostWysłany: Nie 17:35, 17 Lut 2008    Temat postu:

Moja wizja armii na afrykę :

Cytat:
MEDIUM TANK PLATOON Training: 3+

Sdkfz 141 Panzer III Ausf L (Medium tank)
POINTS: 710 (RP: 1)
Main weapon (turret): KwK38 50mm medium gun (L60) with coaxial Mg34 light machine-gun.
Secondary weapon (lower hull): Mg34 light machine-gun with support.
Crew: 4 men and 1 sergeant (leader), all armed with MP40 sub machine-guns.
Duties: Commander, machine-gunner/radio operator, gunner, assistant, driver.
Characteristics: Soft Skin, radio operator, weapon support,long barrell

LIGHT TANK PLATOON Training: 3+

Sdkfz 101 Panzer I (Light Tank)
POINTS: 310 (RP: 1)
Main weapon (turret): Twin coaxial Mg34 light machine gun.
Secondary weapon: None.
Crew: 1 man and 1 sergeant (leader), both armed with MP40 sub machine-guns.
Duties: Commander/machine-gunner, radio operator/driver.
Characteristics: Light armour, soft skin, radio operator, weapon support.

RECON PLATOON Training: 3+

Sdkfz 231 (Armoured Car, 8-wheel)
POINTS: 460 (RP: 1)
Main weapon (turret): KwK38 20mm light gun (L55) with coaxial Mg34 light machine-gun.
Crew: 3 men and 1 sergeant (leader), all armed with MP40 sub machine-guns.
Duties: Commander, assistant, gunner/machine-gunner, driver/radio operator.
Characteristics: Highly manoeuvrable, coaxial weapon, long barrel (main weapon), radio operator, weapon
support, rapid fire.


GRENADIER PLATOON (STANDARD) Training: 3+

Grenadier Command Group (Headquarters)
POINTS: 120 (RP: 2)
1 lieutenant (leader) armed with an MP40 sub machine-gun and a Luger pistol.
2 grenadiers armed with Kar98k rifles.
1 grenadier armed with a Kar98k rifle and a PzB39 anti-tank rifle.
2 grenadiers armed with Kar98k rifles (runners).
All models are equipped with StG39 grenades.

Grenadier Squad
POINTS: 180 (RP: 3)
1 sergeant (leader) armed with an MP40 sub machine-gun.
1 corporal (leader) armed with an MP40 sub machine-gun.
1 grenadier armed with a Walther P38 pistol and an Mg34 light machine-gun.
7 grenadiers armed with Kar98k rifles.
All models are equipped with StG39 grenades.

Grenadier Squad
POINTS: 180 (RP: 3)
1 sergeant (leader) armed with an MP40 sub machine-gun.
1 corporal (leader) armed with an MP40 sub machine-gun.
1 grenadier armed with a Walther P38 pistol and an Mg34 light machine-gun.
7 grenadiers armed with Kar98k rifles.
All models are equipped with StG39 grenades.

Grenadier Squad
POINTS: 180 (RP: 3)
1 sergeant (leader) armed with an MP40 sub machine-gun.
1 corporal (leader) armed with an MP40 sub machine-gun.
1 grenadier armed with a Walther P38 pistol and an Mg34 light machine-gun.
7 grenadiers armed with Kar98k rifles.
All models are equipped with StG39 grenades.

Grenadier Squad
POINTS: 180 (RP: 3)
1 sergeant (leader) armed with an MP40 sub machine-gun.
1 corporal (leader) armed with an MP40 sub machine-gun.
1 grenadier armed with a Walther P38 pistol and an Mg34 light machine-gun.
7 grenadiers armed with Kar98k rifles.
All models are equipped with StG39 grenades.

Mortar Squad
POINTS: 100 (RP: 1)
1 grenadier armed with a Walther P38 pistol and a Granatwerfer 36 50mm light mortar.
2 grenadiers armed with Kar98k rifles.
All models are equipped with StG39 grenades.
Characteristics: Only indirect fire (minimum range 20cm).

Pak36 Anti-tank gun (Artillery)
POINTS: 200 (RP: 2)
1 sergeant (leader) armed with an MP40 sub machine-gun.
1 man armed with a Walther P38 pistol and a Pak 36 37mm light gun.
2 men armed with Kar98k rifles.
1 man armed with a Walther P38 pistol.
All men have StG39 grenades.
Characteristics: Long barrel (gun), shield, gun crew.

MORTAR PLATOON

Mortar Command Group (Headquarters)
POINTS: 80 (RP: 2)
1 lieutenant (leader) armed with an MP40 sub machine-gun.
1 man armed with a Kar98k rifle (runner).
1 man armed with a Kar98k rifle (radio operator).
All men are equipped with StG39 grenades.
Characteristics: Radio operator.

Mortar Squad
POINTS: 130 (RP: 2)
1 corporal (leader) armed with an MP40 sub machine-gun.
1 man armed with a Walther P38 pistol and GrW36 50mm light mortar.
1 man armed with a Walther P38 pistol.
3 men armed with Kar98k rifles.
All men are equipped with StG39 grenades.

ENGINEER PLATOON Training 3+ LUB

Engineer Squad \ Engineer Squad
POINTS: 200 (RP: 3) \ POINTS: 200 (RP: 3)
1 sergeant (leader) armed with an MP40 sub machine-gun. \ 1 sergeant (leader) armed with an MP40 sub machine-gun.
1 corporal (leader) armed with an MP40 sub machine-gun. \ 1 corporal (leader) armed with an MP40 sub machine-gun.
5 men armed with MP40 sub machine-guns. \ 4 men armed with MP40 sub machine-guns.
1 man armed with Mg34 machine gun. \ 2 men armed with light flamthowers.
All models are equipped with StG39 grenades,3 enginiers with magnetick mines. \ All models are equipped with StG39 grenades
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prezes
Szef Olsztyńskiego Klubu Fantastyki



Dołączył: 22 Cze 2005
Posty: 1122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 23:11, 18 Lut 2008    Temat postu:

Mam pytanie ...: czy w tym systemie można używać lotnictwa... mam kilka samolotów na składzie Wink ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
xardas12r
Sierżant



Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 374
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Klebark Mały

PostWysłany: Wto 16:51, 19 Lut 2008    Temat postu:

Nie. Z reguły plutony nie dostawały wsparcia lotniczego. Ale są jakieś zasady un-oficjal.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum OKF MISCAST Strona Główna -> Inne Systemy Bitewne / 1:72 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 1 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin