OKF MISCAST
Forum miłośników gier bitewnych i fantastyki
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum OKF MISCAST Strona Główna
->
Ustawka
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Ogólne
----------------
Punkt informacyjny
Forum Ogólne
Forum off-topic
Ustawka
Co, gdzie, kiedy... Turnieje, Larpy, konwenty itp.
Kupię, sprzedam, wymienię...
Regulamin i Statut Klubu
Gry Bitewne
----------------
Warhammer The 9th Age
Warhammer 40K
Mordheim
1:72
Warmachine/Hordes
X-wing Gra Figurkowa
War of the Ring
Inne Systemy Bitewne
Malowanie i Konwersje
Rozpiski i Taktyka
Kampania 2015
Kampania 2017
Kampania Cień Śmierci
Inne
----------------
Magic the Gathering
Gry Komputerowe
RPG - tradycyjne gry fabularne
Inspiracje - Muzyka, Film, Książka
Gry planszowe
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
*Abdib*
Wysłany: Czw 15:40, 17 Sty 2008
Temat postu:
W jakim Ty świecie żyjesz ? Chyba dziś.
Spyro
Wysłany: Czw 0:58, 17 Sty 2008
Temat postu:
z tego co mi wiadomo bedzie mało osób wiec wątpie aby wogóle było z kim grac jutro.
*Abdib*
Wysłany: Śro 22:45, 16 Sty 2008
Temat postu:
Mnie jutro w planecie nie będzie , także róbcie jak chcecie.
Zioło
Wysłany: Śro 21:19, 16 Sty 2008
Temat postu:
To robimy jutro ten drugi sige??
Kto chętny????
Munio
Wysłany: Śro 19:25, 16 Sty 2008
Temat postu:
Illiach jak szczęśliwie wspomina,hihi
Mike
Wysłany: Śro 17:29, 16 Sty 2008
Temat postu:
ŻAL ŻAL ŻAL!
ILIACH
Wysłany: Śro 8:15, 16 Sty 2008
Temat postu:
: P
I przypominam, że som poczebne schody do murów , wysokość 16 cm.
Alex
Wysłany: Wto 21:29, 15 Sty 2008
Temat postu:
ILIACH napisał:
Dzięki. Bardzo mi miło, że w końcu się poruchaliśmy.
Chyba mnie z kimś pomyliłeś ; o
ILIACH
Wysłany: Wto 21:04, 15 Sty 2008
Temat postu:
Co do tych pocisków obrońców :
Gotujący olej / Gorący piach / Duże kamienie: 2 pkt (tylko obrońcy) Bronie nękające wroga. Mają identyczny efekt jak bronie miotane (oszczepy, toporki) można używać tej broni jeżeli nie poruszyło się danej jednostki o więcej niż połowę max. odległości jej ruchu. Należy zaznaczyć gdzie co leży na murach aby było wiadomo skąd można zrzucać bronie nękające. Aby otrzymać trafienie przeciwnik musi być w odległości do 2,5 cm od miejsca gdzie go rzucono. Taką broń można przenieść
w fazie ruchu na odległość połowy ruchu danej jednostki, ale wtedy musi być zrzucona z końcem ruchu.
Zrzucanie broni nękającej nie wymaga testu trafienia. Broń jest zrzucana w dół, a przeciwnik wybiera jednostki najbliżej stojące (lub wspinające się po drabinie) pola zrzutu (prostokąt na szerokość 7,5 cm i dł. 2,5 cm,
a rzucający w środku dłuższego z boków). Taka postać otrzymuje trafienie (jeżeli spadł z drabiny to otrzymuje cios z siłą 3 co każde 2,5 cm wys. muru). Następnie numerujemy przyszłe ofiary od 1 do 6 i kulamy kostką kto dostał niespodziewajkę.
Gar z: wrzącym olejem / Roztopionym ołowiem / Kwasem / Wężami: 5pts (Tylko obrońcy)
Wielkiego gara nie można przenosić (leży tam gdzie był umieszczony na początku bitwy. Dwie jednostki za koszt połowy ruchu mogą go wylać na wrogów poniżej.
KAŻDA jednostka w polu zrzutu (prostokąt na szerokość 7,5 cm
i dł. 2,5cm a gar w środku dłuższego z boków) otrzymuje po 3 trafienia
z siłą 6, machiny oblężnicze zostają trafione na 4+ ,jeżeli tak to sprawdził w tabeli zniszczeń. Wykorzystany nie może być użyty ponownie.
*Abdib*
Wysłany: Wto 20:57, 15 Sty 2008
Temat postu:
Ale zrozum durny człowiecze że gdyby zaszła taka potrzeba miał byś zostawić tą makietę w planecie.
ILIACH
Wysłany: Wto 20:55, 15 Sty 2008
Temat postu:
Spyro napisał:
i takie pytanie jezeli bedzie ktos uzywal nazgula na besti to za murami jest on zawsze widoczny czy mozna zadeklarowac ze stoi na ziemi?. a tak nawiasem czy na CS sauron ma tez zbanowany pierscien? a po 2 czy jak np drabiny, oparta jest o mur i wchodzą po niej jednostki to mozna zrzucic drabiny? (odepchnąc ją od muru)
1. Na razie nic nie wiem czy będzie ktoś używał nazgula na besti , ale raczej będzie umówione, że stoi sobie.
Co do saurona - zależy. Jak na siege będzie mało "złych" to może damy mu ten pierścień ^^
Co do drabin :
Drabiny oblężnicze
Drabiny służące do oblężeń, są bardzo długie i mocne dlatego też mogą sięgnąć każdej fortyfikacji, niezależnie od jej wysokości.
Drabiny takie może nieść co najmniej dwóch i co najwięcej 6 wojowników/inżynierów. W sytuacji gdy drabinę niosą dwa lub trzy modele, to poruszają się one z połową prędkości, gdy cztery lub więcej z pełną prędkością – mogą wykorzystać cały ruch.
Modele z siłą 6 lub wyższą liczą się w tym rozrachunku jako trzy jednostki.
Jednostki niosące drabinę, nie mogą strzelać ani używać magicznych mocy. Ponadto nie mogą nieść innych drabin, ani tarana ( battering ram).
Wojownicy mogą upuścić drabinę w dowolnej chwili ich ruchu. Jeśli, któryś z Inżynierów zostanie zaangażowany w walkę to upuszcza drabinę i walczy normalnie. Drabina może być normalnie podniesiona przez dowolny model stykający się z nią, aczkolwiek kontynuowanie ruchu jest niemożliwe.
Jedynie piesi wojownicy mogą się wspinać na drabinę i ją nieść, kawaleria ani Monstrous Mount’y nie mogą tego uczynić. Również duże modele (na podstawkach większych niż 25mm) nie mogą nieść drabiny, są na to zbyt duże i silne, dla przykładu Uruk-Hai mogą nieść drabinę ale jaskiniowe trolle nie.
Jeśli drabina styka się ze ścianą jest natychmiast o nią zaczepiona, postawiona do góry, aczkolwiek w tej turze wojownicy nie mogą się jeszcze na nią wspinać.
Wojownicy mogą się normalnie wspinać po drabinie, nie ma żadnych ujemnych modyfikatorów, ani nie jest potrzebna żadna kość na wspinanie. Wojownik, który się wspina po drabinie nie może rzucać czarów ani strzelać z łuku.
Gdy wojownik wespnie się już na szczyt, a w jego strefie kontroli znajduje się wrogi przeciwnik (dla przykładu na murze) to musi on z nim walczyć (wojownika na szczycie drabiny nie można wspierać przyp. Mads), walka toczy się jak przy normalnym bronieniu fortyfikacji, muru, ale o tym dalej…
Bronienie Fortyfikacji
Wojownik znajdujący się na szturmowanym murze może bronić go. Wytwarza wtedy wokół siebie ( wiem, że głupio brzmi przyp. Mads) 1”/2cm strefę kontroli, z której może bronić własną piersią i bronią mur, najwięcej trzy drabiny mogą być przystawione do jednej strefy kontroli. Walka odbywa się identycznie jak w przypadku obrony murków (przed testem na zadanie rany rzut k6 lub d6 jak kto woli i na 4+ można zadać ranę).
Obalanie Wojowników z drabin
Jeśli wojownik broniący fortyfikacji wygra walkę, to model szturmujący z drabiny musi się wycofać, jak wiadomo może tylko zejść niżej, sojuszniczy model może mu ustąpić miejsca. Przed wycofaniem się wojownik (ten który wcześniej walczył) wykonuje rzut kością D6, na wyniku 4+ może swobodnie zejść na dół, natomiast poniżej trzech spada na ziemię. Wojownik spadając na ziemię stwarza ryzyko, że zepchnie w dół swoich kompanów, z którymi razem się wspinał, aby to zaprezentować rzuć ponownie D6 za każdego wojownika, który znajdował się poniżej spadającego, jeśli wypadnie trzy lub mniej to wojownik ten również spada na ziemię.
Obalanie Drabin na ziemię
Gdy w strefie bronienia muru przez wojownika (1”/2cm) znajduje się drabina na której szczycie nie ma żadnego przeciwnika można próbować ją obalić na ziemie. Uczynić to można w fazie ruchu, deklarując to, a następnie rzucając D6 po czym wyregulować wynik za pomocą poniższych modyfikatorów:
-odejmij 1 od wyniku gdy wspina się po drabinie jeden wojownik
-odejmij 2 od wyniku gdy wspina się po drabinie więcej niż jeden wojownik
-dodaj do wyniku 1 gdy drabinę próbuje obalić więcej niż jeden wojownik
-dodaj do wyniku 1 gdy drabinę próbuje obalić wojownik z siłą 6 lub wyższą
Gdy wynik będzie równy 4 lub więcej, drabinę udaje się obalić.
Wszyscy wspinający się otrzymują rzuty na rany w związku z upadkiem, a drabina kładziona jest u stóp muru.
ILIACH
Wysłany: Wto 20:50, 15 Sty 2008
Temat postu:
Zła wiadomość - zamek
Mam złą wiadomość dotyczącą zamku. Dziś wieczorem przyszedł do mnie koleś z makietą i z przeprosinami. Ludzie z Mordoru dostali bowiem niestety duże zamówienie na tereny do batla na jakiś turniej w wawie czy coś. Oczywiście Ci, którzy płacą, mieli większy priorytet, tak więc nasza makieta nie wygląda pięknie.
Nie ma wrót bramy, ani schodów na mury. Makieta co prawda nadaję się do grania jak dałoby radę skądś wytrzasnąć schody, ale nie będzie oczarowywać
Spyro
Wysłany: Wto 20:49, 15 Sty 2008
Temat postu:
ja mam duzao haradrimow ale posiada je Alex i łaskawie nie moze mi ich przyniesc juz od kilku miesięcy. i takie pytanie jezeli bedzie ktos uzywal nazgula na besti to za murami jest on zawsze widoczny czy mozna zadeklarowac ze stoi na ziemi?. a tak nawiasem czy na CS sauron ma tez zbanowany pierscien? a po 2 czy jak np drabiny, oparta jest o mur i wchodzą po niej jednostki to mozna zrzucic drabiny? (odepchnąc ją od muru)
Mike
Wysłany: Wto 20:46, 15 Sty 2008
Temat postu:
Brawo Jasiu, w końcu ktoś na to wpadł :/
Gość
Wysłany: Wto 18:53, 15 Sty 2008
Temat postu:
Jeżeli są osoby które posiadają jako drugą armie zło to przynieście te figórki. Możecie np. porzyczyć komuś jednostki na oblężenie lub zagrać sami zamiast dobrem to złem.
Tylko żeby się nie okazało że zaraz wszyscy grają złem
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin