|
OKF MISCAST Forum miłośników gier bitewnych i fantastyki
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Shaciu
Żółtodziób
Dołączył: 17 Cze 2013
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: Pon 11:19, 29 Wrz 2014 Temat postu: Młotkowe house rulles |
|
|
Na początek sprawa do adminów: wątek dotyczy wielu systemów, więc nie wiedziałem, gdzie go umieścić. W razie czego po prostu przenieście go tam, gdzie być powinien. Wracając jednak do tematu:
Przewagą gier "stołowych" nad komputerowymi jest fakt, że nie ogranicza nas architektura kompa. Zasady to tylko słowa, więc wielu graczy, dla urozmaicenia lub zbalansowania rozgrywki, wprowadza własne zasady - tak zwane "house rules". Ciekawi mnie, jakich używacie? Podzielcie się swoimi (lub zaadaptowanymi) pomysłami!
Ja zacznę:
Kości poza stołem (każdy system)
Popularna zasada przedstawiona w podręczniku do 40'tki, ale sprawdza się w każdej grze. Jeżeli podczas rzutu kostka spadnie ze stołu, przeciwnik wybiera jej wynik (np mówi "wypadło 1"). Kość złapana w locie jest uratowana i można ją przerzucić.
Kość nie na gołym stole (każdy system)
Często jest tak, że kostka opiera się lekko o element terenu i nie wiadomo co zrobić? Z jednej strony ewidentnie widać, że na górnej ściance jest czwórka, ale z drugiej strony kostka jest krzywo. Przerzucać? Tak! Jeżeli kostka leży (choćby nie wiem jak równo) na czymkolwiek, co nie jest pustym stołem - przerzucamy! Unikamy w ten sposób spornych sytuacji, z których zawsze jedna strona wychodzi z niesmakiem. Jeżeli taka kostka jest częścią złożonego rzutu (np 2k6), należy powtórzyć cały rzut.
Śmierć postaci (WFB)
Jeżeli postać będąca częścią oddziału umrze, LD tego oddziału spada o 1 do końca tury. Nie kumuluje się w przypadku śmierci kilku postaci. Jeżeli tą postacią był generał armii, oddział od razu wykonuje test paniki, chyba że jest związany walką wręcz.
Niespodzianka! (WFB, WH40k, inne pewnie też)
Przeciwnik o Twojej armii wie tylko tyle, ile sam widzi (albo widzieć powinien). Jeżeli Twój oddział ma sztandar, to przeciwnik wie tylko tyle, że ma sztandar. Nie wie natomiast jaki, ani czy w ogóle jest magiczny. Jeżeli Twój HWS z wyrzutnią rakiet ma dokupione rakiety przeciwlotnicze, przeciwnik dowiaduje się o tym w chwili wystrzelenia pierwszej. Masz rezerwy? Niby z jakiej paki przeciwnik ma o nich wiedzieć? Dowie się, jak przyjdą! Pozostałe informacje dotyczące uzbrojenia muszą być pełne: uzbrojenie oddziałów, command squady itp. Jeżeli natomiast kupiłeś swojej postaci "uber wielki miecz of dy rozwalanie juniwers +17", mówisz jedynie: "no, to mój generał ma ciężki pancerz i broń dwuręczną, a sztandarowy ma...". Oczywiście ta zasada wymaga albo ogromnego zaufania do swojego przeciwnika, albo bardzo dokładnej rozpiski napisanej tak, by przeciwnik mógł sprawdzić, czy jakiegoś wałka nie zasadziłeś.
Zamknięte transportery (WH40k)
Drobne rozwinięcie poprzedniej zasady. Jeżeli oddział został wystawiony wewnątrz transportera, nie mów o tym. Nie mów nawet, czy w ogóle jest w środku jakiś oddział. Pojazd to pojazd - skąd przeciwnik miałby wiedzieć, kto siedzi w środku? Zasada ta nie dotyczy pojazdów, które mają typ open-topped. Coś za coś orki!
Tyle z mojej strony. Podzielcie się swoimi lub zasłyszanymi home rulesami. Nie zapomnijcie podać, jakiego systemu dotyczą.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|