|
OKF MISCAST Forum miłośników gier bitewnych i fantastyki
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Virus
Zbrojny
Dołączył: 06 Sie 2008
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn (daytOna)
|
Wysłany: Sob 0:57, 09 Sty 2010 Temat postu: Dobre rady ;> |
|
|
Tak jak w temacie: macie jakieś rady, sugestie, coś ciekawego, co mogli byście polecić dla kogoś, kto jest w tym temacie początkujący ?
Prosił bym o kilka rad, z góry dzięki.
Ps. Interesuje mnie system Warhammer (2ed.)
[Virus]
Ostatnio zmieniony przez Virus dnia Sob 0:58, 09 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Doom
Książe Elektor
Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 3460
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Sob 1:40, 09 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Jak gracz pyskuje - okalecz
Jeśli nie zrozumiał aluzji dorzuć mutację, a na drodze drużyny postaw dociekliwych łowców czarownic
Dalej nie dotarło? Zabij
To tak na szybko
jutro postaram się wrzucić więcej porad
|
|
Powrót do góry |
|
|
korek
Chorąży
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 425
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Północy...
|
Wysłany: Sob 10:03, 09 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Wiadomo, że nie ma sesji na której nie trzeba improwizować np. podsyłając drużynie jakiegoś wymyślonego NPC'a. Dobrze mieć wtedy w notatkach przygotowaną wcześniej listę gotowych do wykorzystania imion i nazwisk, które nawet odszukane na sesji w tych notatkach nie naprowadzą graczy na trop improwizacji MG, bo cała sztuka to tworzyć na bieżąco tak, by nikt się tego nie domyślił.
To samo może się tyczyć lokacji, w które niespodziewanie wbijają się BG. Kulawo wychodzi, gdy MG zamiast opisać graczom to miejsce mówi po prostu: "Nic ciekawego tam nie znajdujecie"... Jeśli akcja dzieje się w mieście lub wiosce, dobrze posiadać proste szkice kilku typowych budynków, a jeżeli z tej wioski można iść do jakiejś sąsiedniej - dobrze mieć spisane choćby obiekty jakie się tam mogą znajdować, gdyż jest spora szansa, że drużyna się tam wybierze... Wówczas łatwiej stworzyć taką lokację praktycznie od zera a i może jakiś dodatkowy quest wpadnie wtedy MG do głowy...
Oczywiście te opcjonalne notatki jeśli się nie przydadzą na jednej sesji, to mogą się przydać na kolejnej, więc wysiłek raczej nie idzie na marne...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Virus
Zbrojny
Dołączył: 06 Sie 2008
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn (daytOna)
|
Wysłany: Sob 15:58, 09 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Doom napisał: |
To tak na szybko
jutro postaram się wrzucić więcej porad |
Dzięki (porady w stylu Johna Wicka ), czekam na kolejną (rozwinięta) porcję wiedzy
korek napisał: |
Wiadomo, że nie ma sesji na której nie trzeba improwizować np. podsyłając drużynie jakiegoś wymyślonego NPC'a.
[...] Jeśli akcja dzieje się w mieście lub wiosce, dobrze posiadać proste szkice kilku typowych budynków, a jeżeli z tej wioski można iść do jakiejś sąsiedniej - dobrze mieć spisane choćby obiekty jakie się tam mogą znajdować, gdyż jest spora szansa, że drużyna się tam wybierze... Wówczas łatwiej stworzyć taką lokację praktycznie od zera a i może jakiś dodatkowy quest wpadnie wtedy MG do głowy...
|
Mam do tego pytanie, szkicie- czyli wiadomości dla mnie ale...
Co z materiałymi dodatkowymi dla graczy? Mogę im podrzucać jakieś mapki miasta, ręcznie narysowane, listy (napisane ręcznie, lub ciekawą czcionką wydrukowane ), notatki, strzępki informacji, przedmioty itp ? Bo tak się nad tym zastanawiałem, że mogło by to fajnie urozmaicać grę a zarazem wczuć się lepiej w klimat. Co o tym sądzicie Panowie, i Panie (może jakaś niewiasta, zajrzy i również pomoże ).
Ostatnio zmieniony przez Virus dnia Sob 16:19, 09 Sty 2010, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doom
Książe Elektor
Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 3460
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Sob 16:29, 09 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Ustal konwencję (specyfikację świata) w której prowadzisz, jesli jest różna od tego co proponują twórcy systemu upewnij sie że gracze są tego świadomi
Nie pozwalaj na dyskusje na sesjach, jak kolwiek normalnym jest że niekoniecznie graczom wszystko pasuje tak dyskusja o tym w trakcie sesji potrafi ją rozwalic bardzo skutecznie
Jeśli prowadzisz coś z książki upewnij się że żaden z graczy nie maiał dostępu do tej kampani, w przeciwnym wypadku zmieniaj co tylko się da żeby
Kiedy wymyślisz przygodę lub kampanię, nigdy ale to nigdy nie rób sztywnego scenariusza, możesz zablokować wszystkie drogi poza tą którą gracze mają pójść a i tak bądź pewien że znajda inną i to na tyle "logiczną" że nie będzie można jej odrzucić. Ja jesli tworzę cos od zera opieram sie o różne punty węzłowe (postacie, zdarzenia itp) natomiast połączenia między nimi tworzę dynamicznie jako odpowiedź na postępowanie graczy
Bądź konsekwentny, nie rozpuszczaj graczy, niech doceniają wszystko to co ich postacie zdołają od ciebie wyrwać
No i jeszcze 3 filmiki szkoleniowe o tym jak nie powinna wyglądać sesja (na szczęście skrzywdzono dd nie warhamera ) :
http://www.youtube.com/view_play_list?p=8D4FB22A884C3279&search_query=gamers (kolejno z listy od 1 do 5)
http://www.youtube.com/view_play_list?p=D00F4237B25D8D7D&search_query=The+Gamers+2+Dorkness+Rising+Sub+ITA
[link widoczny dla zalogowanych]
Edit po poscie który sie tu pojawił w trakcie czytania:
Cytat: |
Co z materiałymi dodatkowymi dla graczy? Mogę im podrzucać jakieś mapki miasta, ręcznie narysowane, listy (napisane ręcznie, lub ciekawą czcionką wydrukowane ), notatki, strzępki informacji, przedmioty itp ? Bo tak się nad tym zastanawiałem, że mogło by to fajnie urozmaicać grę a zarazem wczuć się lepiej w klimat. Co o tym sądzicie Panowie, i Panie (może jakaś niewiasta, zajrzy i również pomoże |
Uję to tak jeśli drużyna warta będzie takiego wysiłku jak najbardziej podbijesz tym klimat sesji o kilka punktów, jeśli gang będzie miał mentalność manchkinów to nawet nie zauważą
Ostatnio zmieniony przez Doom dnia Sob 16:33, 09 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
korek
Chorąży
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 425
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Północy...
|
Wysłany: Sob 17:42, 09 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
dragula88 napisał: |
Co z materiałami dodatkowymi dla graczy? Mogę im podrzucać jakieś mapki miasta, ręcznie narysowane, listy [...], notatki, strzępki informacji, przedmioty itp ? |
Ja jestem jak najbardziej za! Sam lubię to całe światotworzenie i doceniam pracę każdego MG, który choć trochę się do sesji przygotowuje.
Wielu jednak uważa, że liczy się tylko wyobraźnia a rozgrywanie wszystkiego w oparciu o szczegółowe szkice (rysunki) oraz walki na podzielonych na kwadraty podkładkach to dobre dla fanów D&D (za zwyczaj nie najlepiej się bawię na sesjach takich MG "z wyższej półki" - może jestem po prostu zbyt ograniczony...). Dla mnie im więcej jest czarno na białym, tym mniej powodów do kłótni, np. o to "czy zdążę go walnąć w tej rundzie, czy nie?"...
Co do formy w jakiej przygotujesz sobie pomoce to już pełna dowolność, byle byś nie narobił sobie za dużo roboty i żeby to co zrobisz dało się wykorzystać.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 19:44, 11 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Co do szkiców, listów etc etc to ja jestem jak najbardziej za. Oczywiście nikt tu nie mówi o kwadratach i odliczaniu ile metrów jest do jakiegoś wroga bo takie coś spowalnia rozgrywkę kilkakrotnie, a, według mnie, nie jest to warte zabawy.
Tak drobna uwaga- zapisuj sobie jak wyglądają BN lecz pamiętaj że i oni się zmieniają (inna długość włosów, ktoś umrze, ktoś się przeprowadzi).
|
|
Powrót do góry |
|
|
Virus
Zbrojny
Dołączył: 06 Sie 2008
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn (daytOna)
|
Wysłany: Pon 20:16, 11 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Wen napisał: |
Co do formy w jakiej przygotujesz sobie pomoce to już pełna dowolność, byle byś nie narobił sobie za dużo roboty i żeby to co zrobisz dało się wykorzystać. |
Ciekawa uwaga, o której w ogóle nie pomyślałem
Doom napisał: |
Bądź konsekwentny, nie rozpuszczaj graczy, niech doceniają wszystko to co ich postacie zdołają od ciebie wyrwać |
Graj Twardo! hehe
Doom napisał: |
No i jeszcze 3 filmiki szkoleniowe o tym jak nie powinna wyglądać sesja (na szczęście skrzywdzono dd nie warhamera ) :
|
3 linki a w finale.. 17 filmików !! "The Gamers" to widzę, że sporo osób pracowało przy nakręceniu tego, "śmiechowe" . Ale faktycznie, nie chciał bym, żeby sesja wyglądała w tym stylu . Trochę brak powagi no i sporo absurdów..
PS. Proszę o dalsze rady !!
Ostatnio zmieniony przez Virus dnia Śro 12:33, 13 Sty 2010, w całości zmieniany 6 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|