Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Norb
Lord Administrator
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 1364
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pon 15:58, 11 Lip 2005 Temat postu: Nowy Warhammer RPG |
|
|
Jak pewnie większość zainteresowanych wie ukazała się nowa edycja
tego jak dla mnie kultowego systemu RPG.
Czy ktoś z was miał już może do czynienia z tym nowym wydaniem.
I mógłby napisać kilka słów na jego temat. Co zmieniło się i czy na lepsze itd.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 20:59, 11 Lip 2005 Temat postu: |
|
|
Braciak kupił dzisiaj. Oprawa graficzna świetna, bardzo pasuje do Warhammer'a. Wszystko się k10 robi, podwyższono żywotność zamiast + 10 teraz wykupuje się +5 za 100 XP (za umiejętności) większość klas została, doszło trochę nowych no i z ważniejszych rzeczy to doszło. W zasady się jeszcze nie zagłębiałem, bo brat okupuje książkę cały czas
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 21:36, 11 Lip 2005 Temat postu: |
|
|
Ano, własnie zrobiłem sobie przerwę w "okupowaniu" na jakieś 10 min . Widzę, że brat ze szczęścia oszalał, przez co jego wypowiedź jest trochę bez sensu
Postanowiłem, ze przeczytam calutki podręcznik od deski do deski, łącznie z "poradami dla początkujących" i innymi takimi bzdetami. Co mogę powiedzieć: to nadal jest mój ukochany Warhammer! Klimat zasadniczo jest ten sam, znowu nie ma tradycyjnych "dedekowych" klas postaci. Tylko profesje, a wśród nich takie perełki jak:
- ciura obozowa
- śmieciarz
- strażnik polny
- czy mój ulubiony szczurołap
Oczywiscie oprócz podstawowych są też zaawansowane. Graficznie księga jest bardzo ładna, i szczerze mówiąc nie żałuję ani jednej złotówki ze stu dziesięciu złociszy które na nią wydałem.
A cechy można zwiększać nie tylko o 10, 20 ,30...
ale także o 5, 15, czy 35
Właśnie doszedłem do działu profesje, ale będzie zabawy Wracam czytać. Jak znajdę coś ciekawego to zamieszczę
|
|
Powrót do góry |
|
|
Norb
Lord Administrator
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 1364
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pią 16:05, 15 Lip 2005 Temat postu: |
|
|
No nic innego nie pozostaje jak poczekać na dalszy ciąg recenzji.
Ale już mnie ręka świerzbi żeby zamówić go sobie.
Jeszcze jedno - czy masz już polską wersję i jeżeli tak to jak oceniasz przekład ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 7:15, 29 Lip 2005 Temat postu: |
|
|
W sumie to niewiele można więcej napisać. WH nadal jest wielki, klimatem prawie taki sam jak ten "stary", a mutanci sa nadal paskudni
Przekład jest bardzo dobry nie zauważyłem jakichś rażących błędów czy perfidnego tłumaczenia "słowo w słowo, jak to było w dedekach. Całość jest spójna i czyta się ją z przyjemnością.
Z ważniejszych zmian - całkowicie zmieniono system magii. Magia została podzielona na siedem Tradycji:
Ognia (kule ognia, mnóstwo czarów ofensywnych)
Niebios (przewidywanie przyszłości, błyskawice)
Cienia (iluzja)
Metalu (transmutacja, alchemia)
Światła (niszczenie demonów, leczenie)
Zwierząt (przyzywanie zwierząt, transformacja w nie)
Życia (władza nad roślinami)
No i oczywiście, nie trzeba chyba tłumaczyć co robią dwie bonusowe tradycje:
Chaosu
Nekromancji
Doszła nowa cecha postaci - Magia. Jej wartość wynosi od 1 do 4. Każdy czar ma przyporządkowany określony poziom trudności, który trzeba przebić rzucając taką ilością kości która ma szanse powodzenia. Taka powiedzmy Kula Ognia ma poziom trudnosci 12. Czyli musimy rzucić przynajmniej dwoma kostkami (oczywiście k10). Ilość kości którymi możemy rzucić równa się naszej cesze Magia. Czyli, aby uzyskać kulę ognia możemy rzucić czterema kośćmi ALE jezeli na dwóch lub więcej kościach wypadnie ta sama cyfra następuje pomniejsza, poważna lub katastrofalna manifestacja chaosu. Pozostawię ją waszej wyobraźni.
Oprócz tego jest też magia kapłańska, która działa tak samo jak Tajemna.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Snipa
Lord Administrator
Dołączył: 21 Cze 2005
Posty: 1238
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pią 7:45, 29 Lip 2005 Temat postu: |
|
|
Hehe. Czyli system taki sam jak w battlu . Tylko poziomy czarów i kości się rożnią a tak pozatym szkoły magiczne takie same, poziom maga od 1 do 4, miscasty . Battle rządzi.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 12:36, 29 Lip 2005 Temat postu: |
|
|
Właśnie tak, nowy WH to po prostu zmniejszenie skali "Battla" do jednostki Mnie się to bardzo podoba, bo dzięki temu nowy WH jest bardziej spójny i... fajny.
Uzupełnienie informacji o magii:
Nie ma ograniczenia co do ilości czarów rzucanych dziennie. Żadnej many. Jedynym ogranicznikiem jest zdrowy rozsądek maga (im więcej czarów rzuca tym większa szansa na miscasta). Można używać specyficznych składników, które dodają od jednego do trzech punktów do poziomu mocy który chcesz zgromadzić.
Jest jeszcze tradycja Śmierci - NIE MYLIĆ Z NEKROMANCJĄ - Osłabianie, rozmawianie z duchami i takie tam
|
|
Powrót do góry |
|
|
Snipa
Lord Administrator
Dołączył: 21 Cze 2005
Posty: 1238
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Sob 18:27, 30 Lip 2005 Temat postu: |
|
|
Czyli bardzo fajnie się zapowiada magia. W battlu magowie mogą zarządzić ale nie koniecznie. Jeżeli miscasty będą takie jak w battlu to będzie można się spodziewać nisko przelatujących magów w postaci komety
|
|
Powrót do góry |
|
|
Norb
Lord Administrator
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 1364
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Nie 8:28, 14 Sie 2005 Temat postu: |
|
|
Mam już swój egzemplarz. Klimat całkowicie zachowany, profesje itd. magia zrobiona naprawdę fachowo. Zostawili poprzedni sys. rzutów ale jakoś to zniosę. Teraz tylko grać. Trochę mały bestiariusz widać już takie furtki do dodatków.
Ujednolicenie historii z battlem . Gra się w czasach po storm of chaos. Valten zaginiony. Archaon pokonany. Imperium liże rany
|
|
Powrót do góry |
|
|
WRZESLAW
Weteran
Dołączył: 22 Cze 2005
Posty: 276
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ciemna strona wrzesiny
|
Wysłany: Nie 11:25, 14 Sie 2005 Temat postu: |
|
|
To jak taki fajny się okazał to ja mam propozycje……
Zapraszam do mrocznych wrzesińskich lasów na pierwszą nasza sesje Warhammera II
Bistmenom się powie żeby was nie atakowały gorzej ze spawnami na bagnach ale co tam.
Jak byś Norbert jakis czas miał na sesje w klimatycznym (w miarę) lesie co ty na to ? Zapraszam jeszcze Snajpera się weźmie głupków i będzie dużo radości…..Podajcie jakies wolne terminy jak moacie a ja zobacze czy w tym czasie bestie nie mają wycieczki krajoznawczej
Oczekuje na jakes pozytywne odpowiedzi
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jarząb
Chorąży
Dołączył: 22 Cze 2005
Posty: 437
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z miasta szpanerów
|
Wysłany: Nie 20:47, 14 Sie 2005 Temat postu: |
|
|
Rozumiem że drużyna głupków to ja , filip , łukasz i ty?
No Norberto to jest git pomysl, wrzesiu ma spoko las, miejsce z kominkiem i fajny klimat . Dlatego takie Ermland Wander Vogel Gruppe to spoko myśl, dostasujemy się do mistrza gry jesli chodzi o termin.
pozdr.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Snipa
Lord Administrator
Dołączył: 21 Cze 2005
Posty: 1238
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Wto 9:59, 16 Sie 2005 Temat postu: |
|
|
Świetny pomysł! Jak Norb będzie chciał poprowadzić to ja już znajdę termin aby pograć
|
|
Powrót do góry |
|
|
WRZESLAW
Weteran
Dołączył: 22 Cze 2005
Posty: 276
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ciemna strona wrzesiny
|
Wysłany: Nie 21:39, 21 Sie 2005 Temat postu: |
|
|
Dobra mały problem jest z terminem najblizszy termin to we wrzesniu jakis pierwszy weekend . Co wy na to
|
|
Powrót do góry |
|
|
Norb
Lord Administrator
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 1364
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pią 14:31, 23 Wrz 2005 Temat postu: |
|
|
No pograliśmy ale jakoś lewą przygodę zrobiłem.
Niepotrzebnie Filip przyniósł te Brothers in arms.
Szkoda , że Snipa nie było.
Yo
|
|
Powrót do góry |
|
|
Snipa
Lord Administrator
Dołączył: 21 Cze 2005
Posty: 1238
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pon 9:00, 26 Wrz 2005 Temat postu: |
|
|
Norboth napisał: |
Szkoda , że Snipa nie było. |
Jak to mnie nie było?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|