|
OKF MISCAST Forum miłośników gier bitewnych i fantastyki
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zioło
Chorąży
Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 567
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Olszyn
|
Wysłany: Pon 17:52, 13 Kwi 2009 Temat postu: Liga WH40K |
|
|
Jako że Olek i Ederus powiedzieli mi, że mam robić ligę, więc oto ona:
Liga WH40K
Wpisowe:10zł (kwota pójdzie na dyplomy i nagrody)
V Olsztyńska Liga WH40K będzie trwała od 17 maja do ...
Liga dzieli się na fazę grupową i fazę play-off.
Faza grupowa rozpoczyna się 17 maja, a kończy 31 lipca
Faza play-off rozpocznie się 1 sierpnia, a kończy ….
Faza Grupowa:
Gracze umawiają się na Limit punktowy od 1k do 2k(w bitwie na 2k można wystawić jednego specjal charactera), co bitwę można mieć inną rozpiskę i armie, Dopuszczanie proxów rozważają gracze między sobą.
Nie zależnie od ustalonego limitu punkty i tak są przeliczane na limit 1000pts, a działa to następująco. Mnożymy nasz wynik pkt x 1000 i dzielimy przez pkt na które graliśmy.
np przykład Gramy na 2000 wynik to 1600-800.. 1600x1000/2000=800, 800x1000/2000=400
wynik bitwy po "sprowadzeniu" do 1000 pkt to 800-400�
Nierozegrane bitwy dają 0 punktów zawodnikom (0:0).
Gracze sami wybierają sobie scenariusz. W razie braku porozumienia można rzucić D6 i wynik oznacza misję z poniższej tabeli:
1. Deep strike’ujące znaczniki: Od 2 do 4 tury spadają znaczniki. Ustawiamy znacznik na środku i rzucamy scatter i 6d3. Jeśli wypadnie hit należy przerzucić wszystkie kości. Należy nasz limit punktowy pomnożyć przez 1,5 i podzielić przez ilość znaczników jeden scoring może zając tylko jeden znacznik. Nie działają na nie żadne moce psychiczne (lash),Dawno f war, Gramy 6 tur, (Normalne VP za zabite i połowione jednostki przeciwnika)
2. Środek: Wszystkie scoringi, które zascorują zdobywają (limit punktowy x 1,5 i /4) zapunktować cały oddział musi być w 12” obrębie od środka stołu. Stefa rozstawienia to 12” od krawędzi, Random Game Length, Fight Night 1 tura (Normalne VP za zabite i połowione jednostki przeciwnika)
3. Ćwiary: Dzielimy blat na cztery równe ćwiary, Należy pomnożyć punkty przez 1,5 (np. na 2k wyjdzie 3k punktów za objectivy, Boczne to ¼ punktów x2, a przeciwnika ½ punktów) (odpychanie to 18”) Fight Night pierwsze dwie tury, Gramy 6 tur, (Normalne VP za zabite i połowione jednostki przeciwnika)
4. Znaczniki: Rzucamy d3 +2 przed rozpoczęciem gry ile jest znaczników. Zostają wystawiane na przemian przez przeciwników, później rzucamy na rozpoczęcie. (Należy pomnożyć limit punktowy przez 1,5, a następnie podzielić przez liczbę znaczników), Strefa rozstawienia to 12” od krawędzi Random Game Lenght, (Normalne VP za zabite i połowione jednostki przeciwnika)
5. Flagi: Rozstawienie: 12" od głównej krawędzi (by Gromek
Zasady spec. VP, 6 tur, flagi
Flagi: Każdy z graczy ma do dyspozycji 4 flagi (znaczniki), które muszą znajdować się w dowolnym oddziale podstawowym z cechą WS (jeden znacznik na odział). Aby przejąć znacznik należy:
- Zniszczyć odział ze znacznikiem w CC (wtedy automatycznie go przechwytujemy)
- Wystrzelać odział (wtedy znacznik upada) i przejąć go będąc z nim BtB
(znaczniki przejmować mogą wyłącznie odziały( konieczne z sekcji troops) z cechą WS.
Za każdy nasz(lub zdobyty) znacznik w strefie przeciwnika zdobywamy Ilość pktów /ilość znaczników
Uwaga: Znacznik/flaga pełni rolę dekoracyjną, nie odmierzam do niej szarzy, lini celowania itd. Każdą flagę obliczamy tak(limit punktowy mnożymy przez 1,5 i dzielimy przez 8
6. Tereny: Wybieramy w naszej strefie rozstawienia 2 tereny, aby obliczyć teren należy: (Należy pomnożyć limit punktowy przez 1,5, a następnie podzielić przez 4),
Strefa rozstawienia to 12”, Gramy 6 tur.
0-100 10-10
101-200 11-9
201-300 12-8
301-400 13-7
401-500 14-6
501-600 15-5
601-700 16-4
701-800 17-3
801-900 18-2
901-1000 19-1
1000+ 20-0
Faza Play-off:
W danej fazie można grać tylko jedną armią i jedną rozpiską
Faza play-off będzie się odbywać na zasadzie drabinki. Ilość osób w fazie play-off jest zależna od ilości zgłoszeń. Gracze będą dobierani wg wyników z fazy grupowej. Gracz z największą ilością DUŻYCH punktów gra z graczem, który ma najmniej itd. W fazie play-off gra się bitwę i rewanż i ten kto uzbiera więcej punktów z obu bitew przechodzi dalej. Gracze, którzy przegrają w pół-finale będą ze sobą grali o trzecie miejsce.
Niedopuszczane są Specjal Character i Imperial Armour
W fazie play-off gracze robią jedną rozpiskę na 1750 i gra nią przez całą fazę play off. W fazie play-off są następujące widełki:
0-260 10:10
261-520 11:9 521-780 12:8
781-1040 13:7
1041-1300 14:6
1301-1560 15:5
1561-1820 16:4
1821-2080 17:3
2081-2340 18:2
2341-260019:1
2601+ 20:0
1. Deep strike’ujące znaczniki: Od 2 do 4 tury spadają znaczniki. Ustawiamy znacznik na środku i rzucamy scatter i 6d3. Jeśli wypadnie hit należy przerzucić wszystkie kości. Należy nasz limit punktowy pomnożyć przez 1,5 i podzielić przez ilość znaczników jeden scoring może zając tylko jeden znacznik. Znaczniki muszą sie znajdować od siebie w odległości minimum 6". Nie działają na nie żadne moce psychiczne (lash),Dawno of war, Gramy 6 tur, (Normalne VP za zabite i połowione jednostki przeciwnika)
2. Środek: Wszystkie scoringi, które zascorują zdobywają (limit punktowy x 1,5 i /4) zapunktować cały oddział musi być w 12” obrębie od środka stołu. Stefa rozstawienia to 12” od krawędzi, Random Game Length, Fight Night 1 tura (Normalne VP za zabite i połowione jednostki przeciwnika)
3. Ćwiary: Dzielimy blat na cztery równe ćwiary, Należy pomnożyć punkty przez 1,5 (np. na 2k wyjdzie 3k punktów za objectivy, Boczne to ¼ punktów x2, a przeciwnika ½ punktów) (odpychanie to 18”) Fight Night pierwsze dwie tury, Gramy 6 tur, (Normalne VP za zabite i połowione jednostki przeciwnika)
4. Znaczniki: Rzucamy d3 +2 przed rozpoczęciem gry ile jest znaczników. Zostają wystawiane na przemian przez przeciwników, później rzucamy na rozpoczęcie. (Należy pomnożyć limit punktowy przez 1,5, a następnie podzielić przez liczbę znaczników), Strefa rozstawienia to 12” od krawędzi Random Game Lenght, (Normalne VP za zabite i połowione jednostki przeciwnika)
5. Flagi: Rozstawienie: 12" od głównej krawędzi (by Gromek)
Zasady spec. VP, 6 tur, flagi
Flagi: Każdy z graczy ma do dyspozycji 4 flagi (znaczniki), które muszą znajdować się w dowolnym oddziale podstawowym z cechą WS (jeden znacznik na odział). Aby przejąć znacznik należy:
- Zniszczyć odział ze znacznikiem w CC (wtedy automatycznie go przechwytujemy)
- Wystrzelać odział (wtedy znacznik upada) i przejąć go będąc z nim BtB
(znaczniki przejmować mogą wyłącznie odziały( konieczne z sekcji troops) z cechą WS.
Za każdy nasz(lub zdobyty) znacznik w strefie przeciwnika zdobywamy Ilość pktów /ilość znaczników
Uwaga: Znacznik/flaga pełni rolę dekoracyjną, nie odmierzam do niej szarzy, lini celowania itd. Każdą flagę obliczamy tak(limit punktowy mnożymy przez 1,5 i dzielimy przez 8
6. Tereny: Wybieramy w naszej strefie rozstawienia 2 tereny, aby obliczyć teren należy: (Należy pomnożyć limit punktowy przez 1,5, a następnie podzielić przez 4),
Strefa rozstawienia to 12”, Gramy 6 tur.
Gracze sami wybierają sobie scenariusz. W razie braku porozumienia można rzucić D6 i wynik oznacza misję z poniższej tabeli:
Chciałem oficjalnie podziękować Pawłowi, Olkowi i Gromkowi za pomoc, jak i porady dotyczące ligi.
Grupy
GRUPA I
Punkty Mecze
ARRRDIAN() 1 2
Niszczyciel(Tyranidzi) 0 1
Munio (Wych Cult) 51 3
Ederus(Hydrant) 38 4
Mike (Necroni) 30 2
GRUPA II/Grupa Śmierci
Punkty Mecze
Zioło (Chałas) 45 5
Gromek (Gwardia Imperialna) 80 6
Olek (Demony) 80 4
Spyro (Marines) 35 3
Szyszak(Orks) 0 5
Wyniki:
Zioło vs Olek 0:20
Zioło vs Gromek 8:12
Ederus vs ARRRdian 20:0
Ederus vs Mike 10:10
Gromek vs Szyszak 20:0
Mike vs Niszczyciel 20:0
Munio vs Paweł 20:0
Olek vs Zioło 20:0
Gromisław vs Spyro 15:5
Spyro vs Gromek 10:10
Gromek vs Szyszak 20:0
Gromek vs Zioło 3:17
Spyro vs Szyszak 20:0
Zioło vs Szyszak 20:0
Szyszak vs Olek 0:20
Gromek vs Olek 0:20
Munio vs ARRRRR 19:1
Ederus vs Munio 8:12
Można zagrać bitwę rewanżową, ale nie trzeba.
Bitwa rewanżowa liczy się jako druga bitwa.
Ostatnio zmieniony przez Zioło dnia Pią 13:10, 31 Lip 2009, w całości zmieniany 31 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Ederus
Lord Inkwizytor Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 2572
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: TEAM DAMAGE / West Side
|
Wysłany: Pon 17:54, 13 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Count me in
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 18:02, 13 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Moja gwardia jest gotowa do walki
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mike
Czempion
Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 968
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany: Pon 18:25, 13 Kwi 2009 Temat postu: Re: Liga WH40K |
|
|
Zioło napisał: |
Nie zależnie od ustalonego limitu punkty i tak są przeliczane na limit 1000pts, a działa to następująco. Mnożymy nasz wynik pkt x 1000 i dzielimy przez pkt na które graliśmy.
np przykład Gramy na 2000 wynik to 1600-800.. 1600x1000/2000=800, 800x1000/2000=400
wynik bitwy po "sprowadzeniu" do 1000 pkt to 800-400 |
Nie łatwiej podzielić na 2? (Dla niekumatych: 2k / 1k = 2, w związku z tym gdy mamy liczbę n, jest ona wynikiem dzielenia 'm' tysięcy przez 1000 i gdzie m>=0)
Ja się piszę, choć jeszcze nie wiem czym.
Ostatnio zmieniony przez Mike dnia Pon 18:30, 13 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ederus
Lord Inkwizytor Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 2572
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: TEAM DAMAGE / West Side
|
Wysłany: Pon 18:29, 13 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Przy 2k wychodzi na to samo. Przy 1750 dzielisz przez 1,75. Na tym polega ten system co podał mateusz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zioło
Chorąży
Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 567
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Olszyn
|
Wysłany: Pon 18:29, 13 Kwi 2009 Temat postu: Re: Liga WH40K |
|
|
Cytat: |
Nie łatwiej podzielić na 2? |
Nie
Ostatnio zmieniony przez Zioło dnia Pon 18:30, 13 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mike
Czempion
Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 968
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany: Pon 18:31, 13 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Zweryfikowałem
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 19:04, 13 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
zastanawiam się
czy nie powinno być tak,
że na każdą fazę można wybrać (tak jak ostatnio) jaką armią grasz, bo teraz co bitwę można grać inną armią.
Mi to aż tak nie przeszkadza bo i tak zamierzam swoją gwardią rozpierdzielić wszystko co stanie mi na drodze
|
|
Powrót do góry |
|
|
Olek
Czempion
Dołączył: 09 Lip 2005
Posty: 854
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: TEAM DAMAGE
|
Wysłany: Wto 2:23, 14 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Dopisz mnie Pewnie z Demonami
|
|
Powrót do góry |
|
|
Spyro
Gość
|
Wysłany: Sob 11:30, 18 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
dopisz mnie Marines
|
|
Powrót do góry |
|
|
Munio
Czempion
Dołączył: 12 Lis 2007
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: TEAM DAMAGE
|
Wysłany: Sob 20:23, 18 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Możesz mnie dopisać Mateuszku Wych Cult
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 19:15, 23 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
wchodzę w to orkami
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 17:29, 03 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
ja tez siem zapisze tyrkami
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Nie 17:30, 03 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zioło
Chorąży
Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 567
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Olszyn
|
Wysłany: Pon 15:47, 04 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Z powodu Kortowiady losowania grup i rozpoczęcie ligi zostanie przesunięto o 1 tydzień.
Kierownik Budowy przeprasza za opóźnienia.
Kod: |
Jako, że klub jest na 10 i na kortowiadę o tej godzinie nikt nie będzie raczej szedł to rozpoczęcie ligi i losowania rozpocznie się w tą sobotę |
Ostatnio zmieniony przez Zioło dnia Wto 18:34, 12 Maj 2009, w całości zmieniany 6 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 19:23, 14 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
ee to już w tą sobotę bitwy będą?
kurde zmieniacie te plany i małe prawdopodobieństwo że będe
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Czw 20:29, 14 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|