Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lenczek
Gwardzista
Dołączył: 15 Gru 2013
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 12:40, 07 Lut 2014 Temat postu: Poczatek |
|
|
Witam.
Może to nie jest mój pierwszy post na forum, ale w dziale w40k jak najbardziej, tak więc pragnę powitać Wszystkich.
Chciałbym zacząć równolegle do zabawy w WFB także W40k, zainteresowały mnie Raven Space Marines a dokładnie Raptorsi.
Co jest teraz grywalne, takie must have od czego powinienem zacząć ? Dodam może, że chciałbym docelowo zaczynać grać bardziej pod format turniejowy. Co polecacie zakupić na początek ? Jest jakiś złoty środek ?
PS.
Jakby kogoś ineteresowała sprzedaż czegoś czy coś to proszę o kontakt.
W razie czego mam HE z WFB na wymianę. Więcej szczegółów na PW.
Pozdrawiam.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Ederus
Lord Inkwizytor Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 2572
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: TEAM DAMAGE / West Side
|
Wysłany: Pią 13:09, 07 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Podstawą każdej rozpiski turniejowej są dobre troopsy W marinsach najlepiej wypadają motory, bo są względnie wyporne, szybkie, coś tam zabijają i dosyć tanie. Jakieś oddziały w drop podach czy mini-scouty też się sprawdzają, ale motory są najbardziej uniwersalne. Dobrym dodatkiem są stalkery aby mieć kontrę na samolociki i latające monstrusy oraz thunderfire cannony, które są absolutnie miodne w obecnym codexie. Niestety jump packi (unity charakterystyczne dla foundingów ravenowych) wypadają blado, nie są troopsem, niewiele tańsze od motorów, a mniej wystoją, mniej zabiją ogólnie smutek raczej. Mocnym punktem marinsów jest napewno chapter master, który jest turbo wyporny i solidnie zabija (i przenosi motory do troopsów). Potem w ramach jakiejś fantazji można rozważyć iron clady w podach oraz obydwa samolociki. Zależy czy chcesz bardziej alpha-strike czy mobilność.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lenczek
Gwardzista
Dołączył: 15 Gru 2013
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 13:49, 07 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Dzieki za początkowe rady.
A co z Rino i innymi po tankami ? (stalker to już wiadomo). Czyli początkowo powinienem celować w takie oddziały (jednostki):
1) drop pod
2) stalker
3) motorki jakies
4) Masters of the Chapter
tak ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
mysiek
Czempion
Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 643
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn/Gdańsk
|
Wysłany: Pią 15:09, 07 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Tylko w odwrotnej kolejności.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lenczek
Gwardzista
Dołączył: 15 Gru 2013
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 15:27, 07 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
mysiek napisał: |
Tylko w odwrotnej kolejności. |
okej, a jakies ilosci ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ederus
Lord Inkwizytor Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 2572
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: TEAM DAMAGE / West Side
|
Wysłany: Pią 15:36, 07 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
3 Troopsy to takie minimum No i Masters of the Chapter to chyba szefowie z buta, a chapter master musi być na motorze aby motory były w troopsie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
gruzbal
Weteran
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 279
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Miasto Doznań
|
Wysłany: Pią 17:56, 07 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Lord na motorze
dwa składy po 5 motocykli to minimum ;]
niektórzy dostawiają jako trzeci troops piątki taktycznych z lascanonem czy innym ciężkim działem lub składy skałtów. Są też tacy jak Ja co biorą sojuszników z "lepszymi" troopsami lub o "specyficznym" zastosowaniu.
Albo jeszcze więcej motorów.
I tak thundercannon i stalker sprawdzają się.
Warto czasem też brać "płotki" Aegis defence line z np działkiem przelot Quad gunem.
Chcesz grać turniejowo -twoja armia będzie musiała być na magnesach to raczej Ci się teraz nie przyda ale w przyszłości jak zmienią się trendy łatwiej ci będzie wymienić opcje na oddziałach.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lenczek
Gwardzista
Dołączył: 15 Gru 2013
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 20:57, 07 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
dzięki wielkie za rady
Już sporo się dowiedziałem, teraz tylko jakąś gre musiałbym popatrzeć na żywko.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Misha
Zwiadowca
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany: Sob 2:01, 08 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
No to musisz patrzeć w dziale Punkt Informacyjny w temacie Bitwy w Crazy Dwarfie. W tym temacie się zaklepuje terminy i godziny na gry bo w sklepie są tylko 2 małe stoły. Crazy Dwarf to sklep w Olsztynie w Manhattanie. Często ktoś tam gra do ligi.
Ostatnio zmieniony przez Misha dnia Sob 2:01, 08 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 8:01, 08 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Oprócz tego odbywają się również turnieje w kortowie (jeżeli byłeś u nas kiedyś na turnieju battla to właśnie tam . Dodatkowo robimy od kilku lat master więc w Olsztynie w40k nie śpi co widać w crazy dwarfie . Zapraszamy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kero
Czempion
Dołączył: 23 Wrz 2009
Posty: 644
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Sob 19:44, 08 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Jaki jest najlepszy sposób na zakup motorków których nota bene potrzebuje się jeśli dobrze liczę 16 sztuk?
a) kupowanie motorków z Dark Vengence
b) kupowanie motorków w pojedynczych zestawach w SM
c) kupowanie zestawów po 3 z Dark Angels
d) haczenie na allegro czego się da
|
|
Powrót do góry |
|
|
Torne2179
Gwardzista
Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 22:58, 08 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
e) battleforce dark angelsów i sprzedaż zbędnych bitsów.
Co do tego od czego warto zacząć, to ja polecam obejrzeć sobie parę battle reportów na youtube. Podłapiesz w ten sposób trochę informacji o przebiegu gry, oraz nauczysz się pewnie kilku taktyk.
Co do Raven Guardów, to w najnowszym kodeksie mają najsłabsza chapter tactics, aczkolwiek Raptorsi mają inne zrobione przez forgeworld.
Jeżeli chcesz grać na marines z jump packami, to polecam zainteresować się kodeksem Blood Angels. Mają tam znacznie lepsze zasady dla tego typu jednostek.
Jeżeli chcesz to mogę wpaść do Crazy Dwarfa w środę po 14.30 z dexem marines i trochę potłumaczyć.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lenczek
Gwardzista
Dołączył: 15 Gru 2013
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 13:11, 09 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Kurcze, super Chłopaki, dzięki wielkie za tak wielkie chęci <zawstydzony>
Gdzie jest Crazy Dwarf i co tam sie dzieje to wiem, bo robiłem tam zakupy do WFB (wtedy też oba stoły był zajęte )
W Olsztynie jestem co drugi tydzień średnio, tak więc piątek po 15, cała sobota i niedziela do 15 moge śmiało coś ogarniać. W tygodniu niestety to dość średni pomysł. Chętnie w tą sobote moge wpaśći podpatrzeć co i jak.
Co do tych raptorsów to patrzyłem bardziej pod kolor camuflarzu etc a nie, że jednostki mają być z jetpackami
Podobnie pewno jak w WFB, Blod Angelsów będę mógł sobie pomalować tak jak chcę? Czy będą się czepiać sędziowie na turniejach ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 13:26, 09 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Co do malowania to na lokalach u nas i w lidze pełen luz .
Natomiast co do masterów to też nie powinno być problemów jeżeli widać, że armia ma jeden schemat, ma styl/klimat rozpiski odpowiadający danemu zakonowi a danego kodeksu używasz po to aby jak najlepiej oddać klimat danego zakonu to luz. Nie wiem dokładnie jak to w innych ośrodkach teraz wygląda ale jak byłby u nas taki przypadek a armia widać że z klimatem, elegancko zrobiona a nie taka że raz może być SW, potem Ba a na końcu DA to ode mnie
|
|
Powrót do góry |
|
|
Misha
Zwiadowca
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany: Nie 15:18, 09 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Ze schematem to maluj jak chcesz, modeluj jak chcesz. To przecież Twoje figurki. Sędziowie póki jest wysywig (na topowych turniejach wymagany) się nie czepiają schematu. Ani razu nie widziałem, żeby sędzia się czepiał malowania, ba często widziałem, że ludzie na turniejach grają niepomalowanymi, nieposklejanymi modelami, od czasu do czasu zdarzają się nawet proxy na turniejach (ale prox musi być mniej więcej wielkości proxowanego modelu).
Nawet jak na turnieju jest ocena malowania (co się zdarza dosyć rzadko, bo wszyscy używają programu sędziówka i się sędziom nie chce w programie dłubać) to masz punkty od 0-3 gdzie 0 to niepomalowane, 1 pomalowane mniej niż 50% armii na trzy kolory, 2 pomalowane praktycznie wszystko z wyjątkiem kilku modeli a 3 punkty to 100% malowania + wykończone podstawki. Przy czym pamiętaj, że z samych gier można wbić max 60 punktów (20 za grę) więc nie jest to wielki deal i raczej malowanie może, w ekstremalnej sytuacji sprawić, że będziesz o 1 miejsce wyżej/niżej w klasyfikacji generalnej (co i tak się zdarza rzadko). Jak kiepsko ci idzie to i tak będziesz nisko a jak idzie dobrze to będziesz wysoko niezależnie czy dominuje w armii dominuje szary czy też kolorki.
Jedyną z miejsca niedopuszczaną rzeczą na turnieju to kartoniki albo same podstawki.
Summa summarum przecież grasz przeciw ludziom a nie komputerom więc bez spiny
Ostatnio zmieniony przez Misha dnia Nie 15:28, 09 Lut 2014, w całości zmieniany 7 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|