|
OKF MISCAST Forum miłośników gier bitewnych i fantastyki
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 20:30, 28 Lis 2008 Temat postu: Turniej klasy lokalnej Winter Assault 10.01.09 |
|
|
Cytat: |
Turniej odbędzie się dnia 10.01.2009 w Klubie Garnizonowym przy ulicy Saperskiej 1.
Sędzia Główny: Piotr Mariański
Sędzia pomocniczy: Paweł Korpal, Adam Baranowski i Olek Śleszyński
Gracz rezerwowy: Adam Baranowski
Limit miejsc: 18
Wpisowe: 5zł
Zasady:
1. Armie na 1300 pkt, Force Organisation 1-2 HQ (zakaz dublowania), 2-6 Troops, 0-3 Elites, 0-3 Fast Attack, Heavy Support 0-3. (Zakaz triplowania).
2. Nie można używać Special Characters ani bohaterów imiennych (za wyjątkiem Beliala i Sammaela)
3. Dopuszczone armie: wszystkie armie i jednostki oficjalne, oraz, po uprzednim zgłoszeniu sędziemu: Citadel Journal, Chapter Approved, White Dwarf (pod warunkiem, że zasady do tychże armii nie zostały zmienione przez nowe kodeksy);
4. Dopuszczone są podręczniki Imperial Armour (za wyjątkiem Super Heavy vehicles, Gargautan Creatures i Flyers).
5. Dopuszczone są jednostki sojusznicze np. Deathwatch Kill Team, Kroot
Mercenaries;
6. Zabronione są VDR i Tyranid Monstrocities;
7. Nie można korzystać z Minor Psychic Powers opisanych w "It's all in the mind";
8. Rozpiski należy przesyłać na adres piotrm89 @ op.pl za poprawne rozpiski przesłane w terminie do 7 stycznia 2009 r. uczestnik otrzyma 3 pkt do klasyfikacji turnieju.
9. Gramy na stolach 48"x54"
10. Obowiązują oficjalne FAQ oraz PKZ gramy na 5ed.
11. Osoby biorące udział w turnieju MUSZĄ posiadać ze sobą: czytelną i poprawnie wypełnioną rozpiskę oraz jej kopię dla sędziego (jeśli wcześniej się nie zgłosiły i nie wysłały jej na podany adres). Wymagane jestrównież posiadanie podręczników, lub ich kopii, z których się korzysta (np. kodeksy armii, oraz dodatkowe zasady, np. do 'Deathwatch Kill Team').Wymagane jest również posiadanie kostek, miarki calowej, oraz używanych przez siebie wzorników. W przypadku, gdy gracz nie posiada odpowiedniego sprzętu do grania, lub powołuje się na przepis ze źródła, którego nie posiada, sędzia może rozstrzygnąć na jego niekorzyść.
12. Niedopuszczalne jest uczestnictwo w rozgrywkach osób postronnych, które podpowiadają, lub przeszkadzają grającym. Osoby takie mogą zostać usunięte z terenu imprezy lub ukarane przez sędziego punktami karnymi (jeśli biorą udział w turnieju). Podobnie może zostać ukarany gracz, któremu podpowiadano.
13. Lasy mają wirtualne drzewka na krawędziach. Polega to na tym, że lasy dają 4+ cover save piechocie i 5+ cover save pojazdom i monsterom na zasadzie „nie wiadomo czy są zasłonięte do połowy”.
14. Armie nie muszą być pomalowane ale odbędzie się ocena malowania:
0-4 malowanie
0-3 konwersje
0-2 podstawki
0-3 (100% pomalowanej armii, rozróżnienie odziałów, 100% wysiwyg)
15. Gracze przyłapani na oszukiwaniu otrzymają automatyczną przegraną w bitwie, w której oszukiwali (20:0). Powtórne przyłapanie na oszustwie będzie równoznaczne z dyskwalifikacją.
16. W wyniku losowania, gracze zostaną podzieleni na pary, w których
rozegrają pierwszą bitwę. W kolejnych bitwach pary będą wyznaczane przez komputer (program Sędziówka). Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do modyfikacji par.
17. Gracze NIE mogą używać proxów. Natomiast odnośnie WYSIWYG:
100% Wysywig - 1pkt
Brak do max 5 uzbrojeń/broni (np: flamer zamiast melty) lub brak ekwipunku, itd - 0pkt (dotyczy całej armii)
18. Przystąpienie do rozgrywek oznacza akceptację powyższego regulaminu. Nieznajomość jego treści nie zwalnia od odpowiedzialności i postępowania
w myśl jego postanowień.
19. Misje:
I. Ćwiartki
Strefy rozstawienia – Spearhead
Cele misji:
-ćwiartka przeciwnika 800VP, boczne 400VP,
-Otrzymuje się VP za zabite jednostki przeciwnika
Zasady specjalne – night fight (1 tura), rezerwy, random game length
II. Take & Hold
Strefy Rozstawienia – Dawn of War
Cele misji:
-Każdy scoring unit w 12” od środka stołu otrzymuje się 400VP
-Otrzymuje się VP za zabite jednostki przeciwnika
Zasady specjalne – rezerwy, random game length,
III. Secure & Control
Strefy rozstawienia – Pitched Battle (12” wgłąb stołu)
Cele misji:
- d3+2 znaczników (rozstawianych 12” od siebie i od krawędzi). Jeden znacznik wart jest 1600/ilość znaczników.
-Otrzymuje się VP za zabite jednostki przeciwnika
Zasady Specjalne – rezerwy, random game length
IV. Tereny
Strefy rozstawienia – Ćwiartki (6” od środka stołu, 18” od przeciwnika)
Cele misji – gracze wybierają po 2 tereny w swoich strefach rozstawienia i każdy jest warty 400VP, normalne VP za zabite (i społowione) jednostki przeciwnika
Zasady specjalne – VP, night fight (1 tura), rezerwy, deep strike random game length.
Bombardowanie – - Przed 1 turą rzuca się D6 za każdy oddział. Na 6 oddział dostaje D6 wound’ów (można rzucać armour, cover i invulnerable save). Jeśli oddział dozna jakich kolwiek strat musi wykonać pinning test. Pojazdy na 6 dostają efekt Shaken.
ZASADA SPECJALNA TURNIEJU:
Weterani: Na koniec bitwy jednostka, która zabiła najdroższe HQ przeciwnika a zarazem przeżyła bitwę i nie ucieka dostaję miano weteranów. Jeżeli jest to NIE pojazd rzuca na tabelkę dla nie pojazdów z rulebooka (do wyboru są 3) jeżeli jest pojazdem rzuca na bonus z tabelki pojazdów. Wszystkie te tabelki znajdują się w rulebooku. Jeżeli jednostka zginie traci bonusy. Jeżeli jednostka wyrzuci bonus taki jaki ma na bazie, to wybiera sama bonus z tabelki. W paru przypadkach np: Nobzi z Painboyem nie mają na bazie FnP dlatego jak go „zdobędą” to wtedy każdy model z tego odziału dostaje taką zasadę specjalną. Natomiast Death company posiada umiejętność specjalną, (wktórej zawarta jest FnP) wtedy DC wybiera sobie zdolność z tej tabelki. Zdolności można zdobyć kilkakrotnie daną jednostką o ile będzie ona spełniała podstawowy warunek .
Widełki:
0-180 10:10
181-360 11:9
361-540 12:8
541-720 13:7
721-900 14:6
901-1080 15:5
1081-1260 16:4
1261-1440 17:3
1441-1620 18:2
1621-1800 19:1
1801+ 20:0
Czasówka:
10:00-10:15 zapisy
10:15-11:45 1 bitwa
12:00-13:30 2 bitwa
13:45-15:15 3 bitwa
15:30- 17:00 4 bitwa
17:15 Sprzątanie i ogłoszenie wyników
(W czasie jednej z bitew odbędzie się ocena hobbystyczna)
|
Ewentualnie mogą jeszcze nastąpić zmiany .
Zgłoszenia: "+" Rozpiska sprawdzona i poprawna
1) Ederus Tau +
2) Gromek Orkz +
3) Olek Orkz +
4) Zioło Chaos +
5) Munio WC +
6) Spyro Eldarzy +
7) Arrrdian SM +
Mike Tyranidzi +
9) Abdib Tau
10) Piter Eldarzy +
11) Prezes SM
12) Saji Chaos +
13) Koszałek Chaos +
14) Vilfe Chaos +
Ostatnio zmieniony przez Gromisław dnia Sob 17:42, 10 Sty 2009, w całości zmieniany 48 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Ederus
Lord Inkwizytor Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 2572
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: TEAM DAMAGE / West Side
|
Wysłany: Pią 20:54, 28 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Ja się już piszę, ale nie wiem narazie czym
|
|
Powrót do góry |
|
|
Olek
Czempion
Dołączył: 09 Lip 2005
Posty: 854
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: TEAM DAMAGE
|
Wysłany: Pią 23:18, 28 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Sami tego chcecie wylosuje DC fleeta i bedziecie mieli .
Zapisz mnie gromku Bladziami z chęcia zagram. Jak bedzie ostateczny termin to wtedy powiem czy na 100%.
Czy my musimy mieć na lokalach zawsze tak dużo punktów za malowanie ? Bardzo lubie spiderow rozwiazanie czyli 2 za malowanie i 2 za WYSIWYG.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 0:17, 29 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Przynajmniej nasze lokale są pro hobbystyczne
tak na poważnie to mnie większa ilość pktów hobbystycznych motywuję do pracowania nad swoją armią a co za tym idzie wczucia się w klimat w40k i wtedy jest dla mnie większa frajda z gry. Dla mnie frajda z tej gry minie wraz z zanikiem klimatu. Założę się że jak nie będziemy dawać hobbystycznych dużej części graczy nie będzie się chciało robić armii tylko będą ją mazać jako tako tylko na mastery. A na starość powiedzą ale ja byłem głupi taką mogłem mieć fajną armie a ją zj***łem. Po za tym przy tym ocenianiu różnica między armiami nie jest aż tak duża (no chyba że ktoś przyniesie armie bez podkładu i sklejoną). Po za tym musimy doceniać osoby co poświęcają swój cenny czas na odpicowanie swej armii .
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ederus
Lord Inkwizytor Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 2572
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: TEAM DAMAGE / West Side
|
Wysłany: Sob 0:24, 29 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Ja uważam z kolei, że lokale są po to, aby testować nowe i ciekawe rozpiski, których najczęściej się nie ma pomalowanych czy figurki są pozbierane od ludzi. Natomiast motywacją do malowania są mastery .
Dla mnie niestety lokale nie są motywacją do malowania, bo po prostu nie mam ciśnienia na nie i nadal da się wygrać niepomalowaną armią (trudno, ale się da), także średnia jest ta motywacja. Jest to jednak dyskusja na inny temat i od kiedy zaczęliśmy z Olkiem jeździć po kraju to zmieniło nam to trochę pogląd na sprawę.
Czy w trzeciej misji faktycznie jest ta zmienna grawitacja
|
|
Powrót do góry |
|
|
Olek
Czempion
Dołączył: 09 Lip 2005
Posty: 854
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: TEAM DAMAGE
|
Wysłany: Sob 0:29, 29 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Tak samo jak Eda mnie tam nie motywuja lokale. Nawet mastery mnie ostatnio przestały motywować do malowanie, ale to już inna sprawa.
Sorry Gromek jakos mnie twoja argumentacja nie przekonuje.
Ederus napisał: |
Czy w trzeciej misji faktycznie jest ta zmienna grawitacja |
TO jest tam co nam kiedyś mówiłeś? Czy cuś nowego wymysliłes ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zioło
Chorąży
Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 567
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Olszyn
|
Wysłany: Sob 7:14, 29 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Dopiszcie mnie chaosem.
Moim zdaniem malowanie powinno być tylko dodatkiem, a nie masą punktów do zdobyćia, bo na przykład ktoś gra lepiej, ale ma nową niepomalowaną armie i w tym wypadku przegrywa, no przecież bez sensu.
Ostatnio zmieniony przez Zioło dnia Sob 7:50, 29 Lis 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Munio
Czempion
Dołączył: 12 Lis 2007
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: TEAM DAMAGE
|
Wysłany: Sob 9:42, 29 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Możecie mnie dopisać pewnie zagram Wych Cultem bo go kocham.<3
Ej no ale na naszym challengerze było mniej punktów za armie niż na tym lokalu
punkty za armie na challengerze napisał: |
+ malowanie do 5 punktów
+ podstawki do 3 punktów
+ konwersje do 4 punktów |
No i ogólnie jestem za zmniejszeniem punktów za amię bo wystarczy mi już to,że na masterach i challengerach zawsze spadam o parę miejsc przez nie.
Za to bardzo podoba mi się pomysł 3 bitew z night fightem w pierwszej turze,propsy Gromek.;*
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 10:00, 29 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Tak naprawdę jest o 1 pkt więcej niż na poprzednich lokalach . Co prawda to nie tu dyskusję toczymy na ten temat . Dobra niech wam będzie zmniejszę te pkty. Aczkolwiek już nie zmniejsze tego limitu pktowego, NEVER
W 3 nie ma grawitacjii (narazie)
Zioło napisał: |
bo na przykład ktoś gra lepiej, ale ma nową niepomalowaną armie i w tym wypadku przegrywa, no przecież bez sensu. |
Warhammer 40k to nie są szachy.
Ok kończę to dyskusję xD
Ostatnio zmieniony przez Gromisław dnia Sob 10:20, 29 Lis 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Sob 13:07, 29 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Olek napisał: |
Tak samo jak Eda mnie tam nie motywuja lokale. Nawet mastery mnie ostatnio przestały motywować do malowanie, ale to już inna sprawa.
Sorry Gromek jakos mnie twoja argumentacja nie przekonuje.
Ederus napisał: |
Czy w trzeciej misji faktycznie jest ta zmienna grawitacja |
TO jest tam co nam kiedyś mówiłeś? Czy cuś nowego wymysliłes ? |
bo was juz nic nie motywuje. jestescie po porstu leniwi( ja tez jestem ale nie sciemniam jak wy hehe)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Spyro
Gość
|
Wysłany: Sob 13:39, 29 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
ja sie zgłaszam BA .
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ederus
Lord Inkwizytor Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 2572
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: TEAM DAMAGE / West Side
|
Wysłany: Sob 17:41, 29 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Powiem Ci Gromek, że w kwestii oceny hobbystycznej ten argument z szachami jest dość niefortunny . Daj Night Fight w 2 misjach i starczy.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 17:45, 29 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Ederus napisał: |
Powiem Ci Gromek, że w kwestii oceny hobbystycznej ten argument z szachami jest dość niefortunny . |
Chodziło mi raczej o to w tym przypadku, że to co odróżnia w40k od szachów jest ta rozwinięta otoczka fabularna itd.
Ostatnio zmieniony przez Gromisław dnia Sob 17:48, 29 Lis 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Olek
Czempion
Dołączył: 09 Lip 2005
Posty: 854
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: TEAM DAMAGE
|
Wysłany: Nie 0:08, 30 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Gromek mi zawsze przeszkadzała masa punktów za malowanie na naszych lokalach. Tylko jakoś teraz zachciało mi sie zrobić coś, żeby to zmienić. I tak jesteś głównym wieć zrób co ci sie wydaje za stosowne.
Night fight w pierwyszch turach bardzo fajnie moi bladzie bede sie mogli bezkarnie chowac
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 0:55, 30 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Olek napisał: |
Gromek mi zawsze przeszkadzała masa punktów za malowanie na naszych lokalach. Tylko jakoś teraz zachciało mi sie zrobić coś, żeby to zmienić. I tak jesteś głównym wieć zrób co ci sie wydaje za stosowne.
|
No cóż już gadaliśmy więc wiesz że nic na moich turniejach się nie zmieni w tej kwestii:).
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|