Forum OKF MISCAST
Forum miłośników gier bitewnych i fantastyki
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Turniej w40k 10.02
Idź do strony 1, 2, 3 ... 12, 13, 14  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum OKF MISCAST Strona Główna -> Inne Systemy Bitewne / Warhammer 40K
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 15:57, 14 Sty 2013    Temat postu: Turniej w40k 10.02

Turniej w40k imienia pana Kleksa

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=YHs-ZO61qlE

1) Informacje ogólne
Data: 10.02.2k13 (Niedziela)
Miejsce: Sala na kortowie!! http://www.miscast.fora.pl/punkt-informacyjny,56/spotkania-w-niedziele,2334.html
Na terenie UWM obowiazuje zakaz spozywania alkoholu.

2) Regulamin
- 1250 pukntów
- Standardowy FOC
- Speciale - dopuszczeni
- Sojusznicy - dopuszczeni, lecz zajmują sloty głównego FOCa jednocześnie podlegając standardowym ograniczeniem dotyczącym sojuszników.
- Fortyfikacje - dopuszczony jedynie aegis
Wpisowe: 10zł
Sędzia Główny: Piotr Mariański
Sędziowie pomocniczy: Rafał Myszka, Piotr Katkowski

Limit miejsc: 20

- gramy na zasady: PKZ, URP wraz z aneksami, oficjalne Faq-i

Rozpiski i wszelkie z nimi związane wątpliwości należy przysyłać na adres [link widoczny dla zalogowanych] lub wystawić na forum . Gracze, którzy nie wyślą zgłoszenie wraz z poprawną rozpiską do dnia 8.02.2013 do godz 24 00 - otrzymają -1 pkt. Natomiast za nie posiadania czytelnej rozpiski w dniu turnieju -2

3. Gracze zobowiązani są posiadać czytelną rozpiskę, oraz kodeksy/zasady swojej armii, a oprócz tego także kostki, miarki oraz wzorniki.

4. Tereny na stołach ustawiają sędziowie i tylko oni mogą je zmieniać.

5. Gracze przyłapani na ewidentnym oszustwie (nieautoryzowana zmiana terenu, używanie sprzętu nie ujętego w rozpisce, rażące naruszenie zasad gry), otrzymują automatyczną masakrę w bitwie w której oszukiwali. Przyłapanie na oszustwie po raz drugi skutkuje dyskwalifikacją.
Przyłapanie na „ustawianiu” wyników skutkuje dyskwalifikacją.

6. Awanturowanie się na turnieju grozi dyskwalifikacją.

7. Stoły 60x48

8. Klaryfikacje terenowe:

- W ruinach na potrzeby poruszania się ściany traktujemy jako teren dostępny, bez potrzeby wychodzenia przez drzwi, okna – oczywiście LOS sprawdzamy tak jak widać
- W ruinach levele od 2 w gore traktujemy jako impassable. Level 1 na potrzeby ruchu traktujemy jak poziom 0.
- Pierwszy poziom górek traktujemy jak zwykły teren a drugi poziom >4" jako teren impassable
- wode w kanalach traktujemy jako teren trudny i niebezpieczny, teren samych kanalow jak teren dostepny

Zachęcamy do omówienia z przeciwnikami wszystkich terenów przed bitwa

9. Ocena WYSYWIG i malowania:
Armie nie muszą być pomalowane ale odbędzie sie ocena malowania, która bedzie wliczona do końcowego rankingu:

Podstawki 0-2
1pkt za wykończenie podstawek powyżej 50%
2pkt za wykończenie podstawek w 100%
WYSIWYG 0-4
1 pkt za posiadanie powyżej 50%
2 pkt za nieposiadanie maks 5 modeli nie spełniających WYSIWYG'u
3 pkt za posiadanie w 100% WYSYWIG’u
+1 za nie posiadanie żadnego proxa w stylu rhino zamiast predatora, battlewagon za land raidera czy nie posiadanie żadnej karteczki, samej podstawki itd.
Malowanie 0-4
1 pkt za posiadanie powyżej 50% pomalowanych przynajmniej 3 kolorami
2 pkt za posiadanie maks 5 modeli nie pomalowanych
3 pkt za posiadanie w 100% pomalowanej armii trzema kolorami
+1 za schemat czyli np. u SM gracz ma tylko modele pomalowane w barwach UM a nie mieszankę ultra marines, bladzi, space wolfow, Black temp larów, Grey knightów itd.

W razie wątpliwości proszę mnie pytać !!!

10. Harmonogram:
9:30 - 10:00 Zapisy
10:00 – 12:15 I Bitwa (w tym ocena malowania)
12:20 - 14:20 II Bitwa
14:30 - 15:00 Przerwa na jadło
15:00 – 17:00 III Bitwa
17:05 - 17:30 ogłoszenie wyników, sprzątanie i takie tam.


11. Misje
- W każdej misji jeden oddział może zajmować/blokowac tylko jeden objectiv, w przypadku zajmowania więcej niż jednego decydujące jest przy ktorym jest wiekszość modeli.
- We wszystkich misjach obowiązują: Rezerwy, Deep Strike, Infiltracja, night fight - zgodnie z podręcznikiem
- We wszystkich misjach obowiązuje random game length czyli 5 tur, 6 na 3+, 7 na 5+.
- W każdej misji obowiązują następujące cele dodatkowe”
slay the warlord, linebreaker po 1VP oraz „Zniszczenie” gdzie za co najmniej zniszczenie 50% KP -1 VP, za 75% -2VP a za 100% -3VP, za zniszczone jednostki liczymy również jednostki które na koniec gry uciekają lub zdołały wcześniej uciec. Nie obowiązuje zasada że za całkowite zniszczenie przeciwnika jest automatyczna masakra.

Zasady misji

Punktacja:
0 roznicy- 10: 10
1 pkt roznicy- 11:9 itd


Scenariusz 1 "Zrzut zaopatrzenia"
wystawienie: Ćwiary (12" od środka)
primary objective: Spadające znaczki
Na początku każdej z kolejnych tur:2,3,4 spadają po 2 znaczniki (w sumie 6). Dla każdego znacznika rzucamy 4d6” i scater, mierzone od środka stołu (w przypadku hitu wybieramy tylko 2 najwyższe wyniki). Znaczniki mogą wpaść w odział, pojazd, monstra itd (wtedy znacznik znajduję się cal przed odziałem) a jednostka trafiona dostaję d6 hitów z siłą 3 AP -. Każdy znacznik warty jest 2VP
secondary objective: slay the warlord, linebreaker, kazdy zabity HS albo FA przeciwnika 1vp
Zasada specjalna: "Atakujący czy obrońca" Przed grą jeden z graczy rzuca kostką na 4+ jest atakującym i wszystkie jego jednostki z FA scorują ale są warte dla przeciwnika 1VP. U przeciwnika natomiast scogrują HS i są warte 1 VP, na 1-3 jest odwrotnie tzn my się bronimy czyli u nas HS scoruje i jest wart 1 VP itp


Scenariusz 2 "Posępni Strażnicy"
wystawienie: 12"
primary objective: Zdobyć relikt który jest na środku (zasady wg podręcznika) relikt wart jest 5 VP.
secondary objective: slay the warlord, linebreaker, zniszczenie, zabicie strażnika 1 VP.
Zasada specjalna strażnicy:
Każdy strażnik stoi 6" cali od reliktu (jest ich 4 w sumie tworząc romb). Nie ruszają się ale w momencie kiedy przejmie relikt automatycznie szarżują na daną jednostke (szarża automatycznie wychodzi, nie można strzelać ze snapshotów, walka wręcz rozgrywana jest w turze gracza który przejął relikt), jeżeli zniszczą w ten sposób oddział znów ustawiają się w swojej formacji po najkrótszej drodze aby być 6" od reliktu.

Statystyki WS5 BS1 S5 T5 W2 I5 A5 +4inv 10ld
Strażnicy dodatkową posiadają Power weapon oraz są całkowicie odporni na wszelakie czary (nawet te strzelające), są fearless. Po za tym kiedy strzelamy w strażnika oddaje nam dokładnie tym (czytaj ta sama siła ap, T-L) co w niego strzelalismy tyle tylko że z BS 1, zasada ta nie działa na wszelakie bronie plackowe. Jak zginie to nie oddaje. Można go tank szokować ale nie można go przesunąć, (pojazd zatrzymuje się przed nim) i dostaje jednego autohita na przód z siłą 5+2d6

scenariusz 3 "Bitwa ostateczna"
rozstawienie: pitched battle (12")
primary objective: annihilation (kazdy zabity unit przeciwnika 1vp)
secondary objective: slay the warlord, linebreaker, zniszczenie

Zasada specjalna weterani:
Przed bitwą (czyli przed wszystkimi rzutami na zaczynanie itp), wybieramy jeden z naszych oddziałów (musi to być oddział, zaden pojazd, indep, monstr itp) w zależności od jego kategorii oddział i NASZ GŁÓWNY DOWÓDZCA dostają bonus:
Elita: +1ws lub +1bs
Troops: Fearless
F.A. fleet
H.S. Relentless


Zgłoszenia
Gromek IG R
Piter R
Spyro R
Mysiek R
Kero R
Gruzbal R
Radek R
Ducky R
Maca R
Paweł R
Roman R
Akuma Chaos R
Dedal SM
Bosforus Tau R
Dasti Tau R
Suchar Orkz R
Czehu Necronz R

Wyzwania
Ederus vs Mysiek
Gromek vs Akuma
Romano vs Pitero
Maca vs Ducky


Ostatnio zmieniony przez Gromisław dnia Sob 17:52, 09 Lut 2013, w całości zmieniany 35 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mysiek
Czempion



Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 643
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn/Gdańsk

PostWysłany: Pon 16:31, 14 Sty 2013    Temat postu:

27.01 na pewno mi nie pasuje.
10.02 to nie mam pojęcia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piotrek
Sierżant



Dołączył: 23 Gru 2005
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn, Świątynia Avatara

PostWysłany: Pon 16:52, 14 Sty 2013    Temat postu:

Ja jestem jak najbardziej za, przy czym głosuję za terminem drugim, czyli tym w lutym.
Przy organizacji czy jako sędzia pomocniczy mogę oczywiście pomóc.
Jeśli chodzi o format punktowy to może 1250 i podobne zasady do Dice Crashera? możnaby było pograć i zobaczyć jak to wygląda, no i oczywiście z tym patentem na zamianę armii, czyli w 1 bitwie mieszczą się dwie, jedna swoją druga przeciwnika armią. Z tym, że czasowo mogłoby to być problemem, więc można zmniejszyć punkty na np 1000.
A drugi pomysł to jakiś standardowy turniej, w okolicach 1600pkt, może z jakimiś fajnymi bonusami do wyboru albo coś w tym rodzaju.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 18:37, 14 Sty 2013    Temat postu:

Tu jest jeden problem z zamianą armii że tak na luzie dałoby rozegrać 2 takie bitwy, już wg mnie lepiej by było jakbyśmy grali na te 1250pkt 4 bitwy lub gramy tak 1 bitwe swoją armią, drugą zamiana a trzecia znowu swoją lub np na 5+ jest zamiana armii. Oczywiście jeżeli ktoś chcę grać z zamianą armii Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piotrek
Sierżant



Dołączył: 23 Gru 2005
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn, Świątynia Avatara

PostWysłany: Pon 19:38, 14 Sty 2013    Temat postu:

to może taka opcja, coś na wzór tej Gromkowej:

Gramy 4 bitwy na 1250pkt ( lub 1300). Do każdej bitwy losujemy normalnie przeciwnika, zgodnie z tym jak działa sędziówka, z każdej bitwy są liczone normalne punkty etc.
I teraz są dwie opcje, opcja pierwsza, która bardziej mi się podoba:
Pierwszą bitwę gramy swoją armią, druga przeciwnika, trzecią swoją, czwartą przeciwnika
lub
przed każdą bitwą, zanim wylosujemy worlord traitsy etc rzucamy, na 4+ następuje zamiana armii. Myślę, że to w miarę ciekawy pomysł, co wy na to?


Ostatnio zmieniony przez Piotrek dnia Pon 19:39, 14 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mysiek
Czempion



Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 643
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn/Gdańsk

PostWysłany: Pon 20:33, 14 Sty 2013    Temat postu:

Zamienianie się armiami na 4+ spowoduje może, że nie będzie takich giętych rozpisek.



Natomiast osobiście nie jestem za graniem 4 bitew (w tym 2 z zamianą stron) - tak można pograć na DC, testowanie w ten sposób rozpisek nic nie daje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gruzbal
Weteran



Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 279
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Miasto Doznań

PostWysłany: Wto 14:43, 15 Sty 2013    Temat postu:

Ja jestem za zwykłym turniejem na 1600pkt z imiennymi, sojusznikami i fortyfikacjami, bez zmian armii i udziwnieniami - xD ledwo czaje swoją armię i zasady 6ed, a co dopiero jakąś inną, poza tym, trzeba by, zrobić super czytelne rozpiski, tak jak w tym turnieju Dice crusher by przeciwnik miał pojęcie o co chodzi, styczeń mi nie pasuje, jestem za lutym. Pozdro.

(,,,,,,,,,,,,,,,,)*

*zapas przecinków xD
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kero
Czempion



Dołączył: 23 Wrz 2009
Posty: 644
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Wto 18:13, 15 Sty 2013    Temat postu:

preferuję 10.02 Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ducky
Zwiadowca



Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Wto 21:37, 15 Sty 2013    Temat postu:

ja tysz jestem za 10.02, obojętnie z punktami, byle nie <1800
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 12:11, 16 Sty 2013    Temat postu:

Więc w kwestii daty to już wiemy kiedy ma być turniej Wink. Teraz pkty i format, propozycje moje są takie.

1250pkt 4 bitwy normalne z jakimiś smaczkami
1250pkt 3 bitwy z zamianą armii na 4+( 3 bo potrzebny jest czas na obczajenie zasad armi przeciwnika to lepiej rozegrać 3 chilloutowe bitwy).
1777pkt (lub 1700 bo nie pamiętam abyśmy na takie punkty grali) 3 bitwy normalne ze smaczkami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ducky
Zwiadowca



Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Śro 13:41, 16 Sty 2013    Temat postu:

jestem za 1250 - 4 bitwy - smaczki
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Spyro
Gość






PostWysłany: Śro 13:54, 16 Sty 2013    Temat postu:

10.02 4x1250 ze smaczkami omnomnom ;]
Powrót do góry
mysiek
Czempion



Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 643
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn/Gdańsk

PostWysłany: Śro 15:46, 16 Sty 2013    Temat postu:

1250 x 4
i biorę na turniej Mistrza Rozpierdolu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 16:31, 16 Sty 2013    Temat postu:

1250........ Kero, Mysiek pożyczylibyście trochę chimer i lemany i ciutkę piechoty Smile? Mam fazę na klimat szeregowca Ryana/Kompania braci więc chciałbym sobie pyknąć moją panzer batalion gwardią Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mysiek
Czempion



Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 643
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn/Gdańsk

PostWysłany: Śro 16:45, 16 Sty 2013    Temat postu:

JAk powiesz ile potrzebujesz.


Ja pewnie się na takie małe punkty znowu pokuszę na samą piechotę + mistrza rozpierdolu
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum OKF MISCAST Strona Główna -> Inne Systemy Bitewne / Warhammer 40K Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3 ... 12, 13, 14  Następny
Strona 1 z 14

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin