Forum OKF MISCAST
Forum miłośników gier bitewnych i fantastyki
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

V edycja?? WTF!!!???
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum OKF MISCAST Strona Główna -> Inne Systemy Bitewne / Warhammer 40K
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saji
Czempion



Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 804
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 18:42, 19 Lis 2007    Temat postu:

Ja pier***e , Kendo skończ ze swoim czarodziejskim slangiem! Co to są czarne psychole?!... aż brak słów ... btw. nie chce V edycji !! ta jest fajna -.- chyba ich bóg opuścił że wpadają na takie pomysły..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Alex
Lord Dowódca



Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 1536
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Olsztyn/Warszawa

PostWysłany: Pon 18:57, 19 Lis 2007    Temat postu:

Saji, czarne psychole to DC Smile
A co do rozmowy: Chyba, że nowi Necrons będą mieli monola nie odpornego na rending Laughing Bo działanie rendingu na monolit, gdzie jest wyraźnie napisane, że nie działa, to lekki zonk. Jedna z większych zalet monolitu by poleciała.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mike
Czempion



Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 968
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Pon 19:22, 19 Lis 2007    Temat postu:

Powiem tak - 4 Siły vs 14 AV i tak jest wyzwaniem, szczególnie, gdy taki Majk ma 3 Monolithy ^^ Zresztą nigdy nie bałem się Death Company.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Olek
Czempion



Dołączył: 09 Lip 2005
Posty: 854
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: TEAM DAMAGE

PostWysłany: Pon 21:04, 19 Lis 2007    Temat postu:

Pamiętaj nigdy nie lekceważ Kompani Very Happy . To cie kiedyś zgubi Very Happy . Poza tym wole reanding na starych zasadach niż nowy działający na Monolity. Zawsze można zrobić rewolucje i nie grać na nowej edycji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:06, 19 Lis 2007    Temat postu:

olek-wadim napisał:
. Zawsze można zrobić rewolucje i nie grać na nowej edycji.
GRUNT TO BUNT XD. Mi sie podoba ze w boxie beda orkowie i plastikowe killa kans Very Happy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doom
Książe Elektor



Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 3460
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Wto 15:18, 20 Lis 2007    Temat postu:

Cytat:
Chyba, że nowi Necrons będą mieli monola nie odpornego na rending Bo działanie rendingu na monolit, gdzie jest wyraźnie napisane, że nie działa, to lekki zonk. Jedna z większych zalet monolitu by poleciała.

Chodzi ci o to że teraz monol odporny jest na dodatkowe kości na penetracji takie jak tez melty na krótkim, albo rendingu?
To cię zmartwię w nowych zasadach rending działa dopiero w drugim rzucie (trafianie to trafianie) jak padnie 6 to wchodzi autoglan / wound z jakimś niskim Ap - chyba 2
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 12:39, 04 Sty 2008    Temat postu:

Dla tych co nie wiedzą Wink
Cytat:

5th Edition Rumour roundup

‘5th’ edition 40K is due for release in 2008 although we have conflicting reports about the release date, it’s going to be either summer or more probably autumn (GDUK 0Cool.

There will be a new rulebook and new starter set which will be Orks vs marines, it will include both troops and vehicles (a marine dreadnought is likely and possibly others). The 3up grot seen at UKGD ’07 is also for the starter box.

Rumoured rules amendments

1. the addition of a ‘run’ option (similar to fleet but with a trade off to keep fleet special).
2. Improvements to the cover save rules.
3. Rending toned down (auto wound if you roll a 6 to wound & reduction in effectiveness against vehicles).
4. Template(Blast) weapons rules streamlined.
5. Sniper weapons rules amended (rending probable)
6. Close combat rules amended with a combat resolution phase similar to fantasy
7. Single vehicle damage table.
8. Vehicles without a WS always get hit in the rear armour.
9. Vehicles able to ram
10. Other vehicle amendments
11. Mission rules changed in a similar manner to Apocalypse (no more Alpha, Gamma or Omega).
12. Only non vehicle non swarm troop choices are scoring units.
13. Vehicles types are adjusted (the rumoured skimmer nerf)

Overall the ruleset hasn’t changed dramatically but areas have been clarified, streamlined and in some cases brought closer to 2nd edition.

I’ll add to the list as we hear more. Don’t forget these are rumours and should not be treated as the truth.

+++++++++++++++++++++++++++++

I've amended a couple of things to clarify that vehicles without a WS are hit in the rear armour during CC NOT shooting.

And clarified that I'm talking about TROOPS choices not infantry as scoring units
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:33, 15 Sty 2008    Temat postu:

I następne wieści
Cytat:
Cytat:


Shooting
-There's now a reason to have a BS higher than 5 (can we say 2+/5+?).
-All models friend or foe now block line of sight. Vehicles and Monstrous Creature can be targeted over intervening infantry.
-Area terrain does not block line of sight.
-All blast weapons now scatter.

Vehicles
-Defensive weapons on vehicles are now Str 4 and below.
-Skimmers Moving Fast is now a 5+ cover save. (I have heard this is the new rule for All Obscured Targets)
-Dedicated transports can now carry any unit (subject to normal restrictions, i.e., no Terminators) and are no longer the deathtraps they have been (no entangling, just pinning).
-AP 1 weapons add +1 to the vehicle damage chart instead of doing as they do now.
-Ordinance weapons roll 2d6 and pick the highest on the vehicle damage table.

Miscellaneous
-Independent Character targeting restrictions have been eased.
-There is no IC protection any longer unless he is joined to a unit
-ICs within 2" of a unit automatically join it.
-Dark Eldar are not gone, as they're mentioned in the rules (their jetbikes DO get the 6" assault).
-Frag grenades operate as plasma grenades now.
-Monstrous creatures get move through cover, not a reroll.
-Saving Throws are now made AFTER wound allocation. This means you could still roll all your generic troopers as a group, but will need to roll for each special model (serg, heavy weapons, etc) one by one. Torrent of Fire is gone.

Missions
-The missions are different enough that Troops only counting as scoring isn't as big a deal as it would be today.
-Victory points are calculated differently in "cleanse" style missions (points calculated depending on the FOC slot the dead unit took up).
-Scouts and Infiltrators can now try to outflank the enemy and come on as reserves from a different board edge.
-Deepstrike is the same, but if you can't place all the models, you roll on the "deepstrike mishap" table (50% you're dead, 50% you place yourself anywhere you like).

Overall, the rules look a lot more detailed. Not as detailed as 2nd edition, but now there's a difference between a guy standing on the roof of a building and a guy standing in the basement. Actual line of sight matters a lot more than "pretend" line of sight now.

-As usual folks, Caveat emptor...

Wow, 5th is starting to feel a lot like the good old days of 2nd as far as detail goes but without the crazy uber characters. Its looking like vehicles are getting both more deadly and more vulnerable at once, and maneuvering is going to become an art again. No more 150 man gun-lines just setting up in a big mob and blazing away. With friendlies blocking LoS, your movement and setup skills for both offense and defense is now very, very important! Kind of like Fantasy to think of it...


Osobiście uważam że pracownikom GW sie nudzi i na siłe robią to V edycje......
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mike
Czempion



Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 968
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Wto 20:46, 15 Sty 2008    Temat postu:

Jeśli Monstery mają Move Through Cover to co będzie u moich Tyrków?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 10:17, 16 Sty 2008    Temat postu:

Będą zapewne miały MTC Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora
k n o w z
Kapitan



Dołączył: 01 Paź 2005
Posty: 1059
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Śro 10:58, 16 Sty 2008    Temat postu:

średnio podobają mi się zmiany... mało nowego, przywracają tak naprawdę stare zasady... będzie trzeba rozpiski zmieniać... ale nie ma tego złego Smile harleqini i banshees schowani za guardianami z 5+ coverem, piękne szarże będą Smile...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 11:21, 16 Sty 2008    Temat postu:

Mi wogóle się nic nie prawie nie podoba Smile. Ponieważ jest za wcześnie na nową edycje, niech zrobią najpierw wszystkie dexy a później dopiero za nową edycje się biorą. Co do zmian to podoba mi się pogorszenie rendingu.....tylko tyle.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 11:54, 27 Lut 2008    Temat postu:

O to lista zmian które przeczytałem i są prawie pewne na 100%:
- Bieg: deklarujemy w fazie ruchu (o ile się nie myle) i zamiast sztrzelania mamy fleet of foot (aczkolwiek nie możemy szarżować
- Bronie "plackowe"- nie wykorzystują BS tylko scatter i odpowiednie modyfikatory BS przy rozrzucie. Nie ma uż trafiania na 4+, coś troche zachacza to jest ranione
- Zasięg wystarczy że ma 1 kolo ze składu i wtedy cały odział może pruć
- Pojazdy są podobno potężniejsze, jest jedna tabelka i z glana nie da się zniszczyć żadnego pojazdu (chyba że open toped)
- Bronie defensywne to bronie z siła 4 i mniejsze (shit)
- Fisty nie mogą mieć premii za dodatkową broń
- Jednostki ze S&P dostają premie za szarże
- Oczywiście jeszcze jest zmiana w walce wręcz i przyznawaniu woundów ale co czytam jakiś BR z V ed to co innego.
- Są nowe misje
- Troopsy mogą tylko zdobywać cele misji

-V ma wyjść w czerwcu (sie???!!!), ale zapewne będzie później Wink
-W boxie mają być Marines i Orkowie, bitwa prezentuję starcie zakonu crimson fists z orkami.


Ostatnio zmieniony przez Gromisław dnia Śro 12:12, 27 Lut 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Snipa
Lord Administrator



Dołączył: 21 Cze 2005
Posty: 1238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Śro 12:29, 27 Lut 2008    Temat postu:

Plk Gromek napisał:

...
- Zasięg wystarczy że ma 1 kolo ze składu i wtedy cały odział może pruć
...

Tego trochę nie łapię. Jak będę miał gościa z HeavyBolterem w oddziale i on będzie miał zasięg to wtedy wszyscy z lasgunami też mogą strzelać? Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 13:52, 27 Lut 2008    Temat postu:

Nie chyba, chodzi o to że z tego co czytałem typ dał przykład jak rapidował odział, było coś takiego że jeden tylko żołnierz miał zasieg 12" a reszta nie ale i tak wszyscy sztrzelili. Wydaje mi się że tak to jest. Najlepiej to będzie jak V ed. będzie krążyła po sieci w wersji ostatecznej, wtedy zasady będą już na bank pewne i ostateczne Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum OKF MISCAST Strona Główna -> Inne Systemy Bitewne / Warhammer 40K Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 3 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin