|
OKF MISCAST Forum miłośników gier bitewnych i fantastyki
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ederus
Lord Inkwizytor Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 2572
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: TEAM DAMAGE / West Side
|
Wysłany: Śro 14:05, 27 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
Cytat: |
Troopsy mogą tylko zdobywać cele misji |
Tam chodziło o to raczej, że nie Troops jako sekcja, ale troops jako typ jednostki, czyli piechota wszelaka. Np. taki falcon czy predator nie będą już mogły wykonywać celów misji.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 15:05, 27 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
założe sie że większosc zmian w tej nowej edycji sprowadzi sie do jednego : połowa każdej armii będzie do niczego i będzie trzeba ją wymienić na inne odziały które teraz są do niczego. a codexy to wyjda tylko tych armii ktore sa najpopularniejsze najpierw bo np.napewno codex chaosu kupi przynajmniej 10 razy tyle ludzi co DE.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doom
Książe Elektor
Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 3460
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Śro 15:22, 27 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
Cytat: |
- Bieg: deklarujemy w fazie ruchu (o ile się nie myle) i zamiast sztrzelania mamy fleet of foot (aczkolwiek nie możemy szarżować |
Dziwne działanie (chociaż nakaz deklaracji jeszcze w fazie ruchu wygląda fajnie) szarża jest dosyć logicznym zakończeniem takiego zrywu jak dla mnie...
Cytat: |
- Bronie "plackowe"- nie wykorzystują BS tylko scatter i odpowiednie modyfikatory BS przy rozrzucie. Nie ma uż trafiania na 4+, coś troche zachacza to jest ranione |
Ciekawe. Cieszy to że przy broniach plackowych będzie mniej o jakas połowe kłutni bo odpadnie kwestia kto na 4+ kto autohitem dostał
Cytat: |
- Zasięg wystarczy że ma 1 kolo ze składu i wtedy cały odział może pruć |
Boję się że to będzie prędzej to co Snajper zauważył, chyba że dorzucą coś w stylu "z tej samej broni..."
Cytat: |
- Pojazdy są podobno potężniejsze, jest jedna tabelka i z glana nie da się zniszczyć żadnego pojazdu (chyba że open toped) |
Z radości skaczę pod sufit...
Cytat: |
- Bronie defensywne to bronie z siła 4 i mniejsze |
... po czym odbijam się od niego i ciężko ląduję na glebie. Normalnie powaliło ich. Mało który pojazd ma taka słabą pukawkę na stanie z bazy (do głowy przychodzą mi dokładnie 2: rhina różnej maści i eldarskie latajki, a prawda dredy mają coś takiego też) a kto będzie płacił 10 i więcej punktów za taki chłam to nie wiem
Cytat: |
- Fisty nie mogą mieć premii za dodatkową broń |
Że jak?!? Gdyby nie to że teraz do praktycznie każdego plastika dają zestaw z prawie całą bronią do walki wręcz dostępną do szefa to bym powiedział że typy z power weponami zalegają im w magazynach
Cytat: |
- Jednostki ze S&P dostają premie za szarże |
Dziwne ale cóż... może goście z TG tez tak będą mieli?
Może wreszcie powiemy do widzenia syfowi po tytułem Omega, z tego co gdzie indziej czytałem wychodzi na to że chcą zrzynać z Apokalipsy... cokolwiek to by znaczyło
Cytat: |
- Troopsy mogą tylko zdobywać cele misji |
Z jednej strony ciekawy patent z drugiej ciekaw jestem jak goście stojący tak blisko w pełni sprawnego vindikatora że mogą mu zajrzeć w lufę i zobaczyć własne imiona wydrapane na pocisku mogą uważać że to o co się biją z tymi drugimi jest już ich...
Cytat: |
założę sie że większość zmian w tej nowej edycji sprowadzi sie do jednego : połowa każdej armii będzie do niczego |
Zaniżona ocena moim zdaniem
Miałem znowu zacząć (a właściwie kończyć) przerabianie mojego chaosu z jednego kodeksu w drugi, ale chyba poczekam żeby sprawdzić czy nie będzie mi potrzeba więcej nowych unitów niz myślę...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 15:49, 27 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
Wg zapowiedzi 1 kodeksem w V ed. są marines, następnie DE, IG, SW ale nie wiadomo czy w takiej kolejności.
To z S4 na pojazdach jest srogo głupie i wogóle nie logiczne. Wygląda na to że pojazdy to teraz takie twarde kloce na polu bitwy które się nie ruszają i ciężko rozwalić. Trzeba poczekać na ostateczną wersje.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ederus
Lord Inkwizytor Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 2572
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: TEAM DAMAGE / West Side
|
Wysłany: Śro 15:53, 27 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
S4 na pojazdach to mają tylko dark eldarskie ravagery z disintegratorami (shuriken catapult nie zaliczam do broni na pojazdach )
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doom
Książe Elektor
Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 3460
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Śro 16:25, 27 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
A najsłabsze bronie boltowe zaliczasz? (jeszcze mi się czasem koszmary śnią jak w bitwie z Jarem te cholerstwa z podów próbowały demonowi ostatnią ranę wklepać...). Zresztą raczej tu chodzi o główny tryb broni a nie pomocniczy
Cytat: |
Wg zapowiedzi 1 kodeksem w V ed. są marines, |
Czyzby długo zapowiadane kastrowanie do poziomu prezentowanego obecnie przez BA i DA?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ederus
Lord Inkwizytor Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 2572
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: TEAM DAMAGE / West Side
|
Wysłany: Śro 16:29, 27 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
Jeśli marines będą mieli taki wygar jak BA to ja zbieram marines .
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 16:34, 27 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
Tak, mają zniknąć traity, mają być combat składy, termochy jak u DA, souci w elitach i co najlepsze......mniej assault cannonów (siee??) przecież to i tak będzie średnia broń.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ederus
Lord Inkwizytor Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 2572
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: TEAM DAMAGE / West Side
|
Wysłany: Śro 16:38, 27 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
Mimo wszystko gromek, myślę, że bron z 4 strzałami i możliwością AP2 będzie brana .
Mnie martwi głównie run... Jakoś tak nie pasuje do wh40k . Trochę chyba za bardzo wszystko pójdzie w combat, nie uważam combatu za coś złego, ale w 40 tysiącleciu strzelanie powinno być "popularniejsze" niż mordobicie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doom
Książe Elektor
Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 3460
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Śro 16:56, 27 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
Akurat się nie zgodzę z tym strzelaniem. Pamiętaj że to nie jest typowe SF prawie 40kafli czasu od nas. Strzelanie jest dobre tylko wtedy kiedy nie można podejść i walnąć adwersarza 'ead butem albo jest się leszczem który sam sobie łeb rozwali przy czymś takim
A le nie bój sie może ten run to będzie po prostu zamieniony fleet a że szarżę po tym utną nie ta jedna zasada ucierpi...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 17:11, 27 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
Do biegu akurat nic nie mam, trzeba pamiętać że po tym nie da sie szarżować a na pałe nie ma co biec, bo każda tęga głowa se z tym poradzi .
|
|
Powrót do góry |
|
|
Profanator
Weteran
Dołączył: 27 Sie 2005
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: po prostu z TEAM DAMAGE
|
Wysłany: Czw 17:12, 28 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
Nie wiem jak dla was, ale dla mnie wh 40k to bardziej Fantasy niż SF.
Niektóre ze zmian są w porządku (rending, bieg) ale i tak sądzę że nie są to jakieś potrzebne zmiany.
Wszystkie zmiany wprowadzane ostatnio przez GW wskazują na to że 40k ma się stać czymś podobnym do AT47, czy innych prepaintów. Swoją droga nic dziwnego, jeżeli w USA wolą grać w rezczy od Wizards of the Coast i innych firm.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 8:57, 17 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
V ed prawdopodobnie będzie miała swoją premierę w czerwcu czyli nasz turniej może być pożegnalnym turniejem IV ed. ;D
|
|
Powrót do góry |
|
|
Olek
Czempion
Dołączył: 09 Lip 2005
Posty: 854
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: TEAM DAMAGE
|
Wysłany: Pon 9:16, 17 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Troszke plotek i pewnie większość z tych sprawdzi sie .
Cytat: |
Shooting
-Blast weapons don't roll to hit, they just scatter. They now operate like template weapons in that any model touched by the blast is hit. No more "roll 4+ for partial" stuff. A unit firing multiple blast weapons (a SM Dev squad being the example) fires like a multiple barrage unit would in 4th edition. Scatter once, then lay the blasts off of the original template. These two things might make up for the lack of a to-hit roll. You don't need to center the hole over someone when you place it before determining scatter.
-You can shoot over other squads if you can see over them because of elevation, etc. You can always shoot at vehicles or monstrous creatures over other squads.
-Line of Sight: It's units that block LoS, so you shouldn't worry about spending 45 minutes drawing LOS from each individual trooper to each individual target. You draw LOS from the eyes of the model. Area terrain gives cover saves. There's an entire chapter on ruined buildings and how they affect line of sight (like a mini Cities of Death). I honestly don't remember if 6" of terrain blocks sight or not.
-After shooting and wounding, you can choose to become pinned. You get a +1 to cover save (or a 6+ if you're in the open). It's the "get down!" rule.
- Flamers: You now determine wounds for all template weapons firing from a squad before you take saves or remove casualties.
-Gets Hot! is back to the 3rd ed version. So that Ork character doesn't have to worry about rolling 3s on his plasma gun.
Assault
-Assaulting in cover: If you assault someone in cover, and you don't have grenades, you now become initiative 1 (instead of them becoming init 10). This works a lot better when more than two units are in combat.
-If you are charged while broken, you make another fall back move immediately. If you don't get away (i.e., they can still reach you), you're destroyed. If you do get away, you get away.
-Preferred Enemy now allows you to reroll all misses, instead of hitting on a 3+.
Vehicles
-No shooting of defensive weapons if you move full speed.
-Smoke launchers are a 5+ cover save.
-Vehicles can now get up to a 3+ cover save, depending on what they're hiding behind.
-No re-roll of wounding against transported infantry no matter how far you moved.
-Fire all weapons if you stay still (except Ordnance, it's got special rules). Fast vehicles can fire everything if they move up to 6". If you move, you can fire 1 plus defensive weapons. Fast vehicles can move up to 12" and fire 1 plus defensive. If you move more than 6", you only fire defensive (I think you can still fire defensive weapons here, but I'm not 100% on that).
-Fast vehicles can move up to 18" (their max speed now) and only fire defensive.
-Vehicles can only fire at one target. I did not see any special rules for sponsons firing at multiple targets.
-Vehicle damage chart: It's about halfway between the glancing and penetrating charts of today (1-2 is the can't shoot/move thing, 3 is weapon, 4 is immobilized, 5-6 destroyed/annihilated). Glance is a -2. If you are glanced, your vehicle can at most be immobilized.
-Transports: If your transport is destroyed, passengers now take a S:4 hit, saves allowed (instead of a 4+). If an open-topped transport is destroyed, it's a S:3 hit because its easier to disembark.
Miscellaneous
-Still saw nothing on 6" plus of area terrain blocking line of sight. You CAN declare certain types of terrain as LoS blocking -- it just has to be done before the game. You also decide what is difficult, what is dangerous, and what is impassable. Certain things can be difficult for one type of model and not difficult for another. So tank traps might be dangerous terrain for vehicles, but count as clear terrain for infantry. A river might be impassable for infantry, but dangerous for vehicles. You just have to decide before you play. I like this, as it gives more power to the players.
-Force weapons now just inflict instant death instead of that weird pseudo-instant death.
-You can still only take one save per guy.
-Yes, allocate wounds before making saves. This will probably encourage larger squads (goodbye, 6 man las-plas).
-Bikes all now get a 3+ cover save for their turbo-boost. So the psy-cannon thing is out the window.
-A unit with Scouts that is inside a vehicle confers that ability to the vehicle. Let the Pathfinders and Possessed Marines rule!
-Fearless REALLY sucks now. There's no limit to the number of wounds you can take from being outnumbered. 20 to 1? That's 20 armor saves. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
k n o w z
Kapitan
Dołączył: 01 Paź 2005
Posty: 1059
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pon 11:05, 17 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
niektóre zasady fajne, niektóre dziwne... pożyjemy zobaczymy co z tego będzie ... mam nadzieję, że chociaż broń defensywna pozostanie bronią o sile 6 lub mniejszą...
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|