|
OKF MISCAST Forum miłośników gier bitewnych i fantastyki
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ederus
Lord Inkwizytor Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 2572
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: TEAM DAMAGE / West Side
|
Wysłany: Wto 21:54, 15 Lip 2008 Temat postu: Lokal "Pierwsze koty za płoty" 09.08.08 |
|
|
O to regulamin najbliższego turnieju lokalnego u nas w Olsztynie.
Cytat: |
Turniej odbędzie się dnia 09.08.08 w Klubie Garnizonowym przy ulicy Saperskiej 1.
Sędzia Główny: Paweł Korpal
Sędzia pomocniczy: Olek Śleszyński i Piotr Mariański
Limit miejsc: 20
Wpisowe: 5zł
Zasady:
1. Armie na 1500 pkt, Force Organisation 1-2 Hq, 2-6 Troops, 0-3 Elites 0-3, Fast Attack 0-3, Heavy Support 0-3. Zakazanejest wybór 2 takich samych slotów HQ, 3 takich samych Elit, FA, HS.
2. Nie można używać Special Characters ani bohaterów imiennych (za wyjątkiem Beliala i Sammaela)
3. Dopuszczone armie: wszystkie armie i jednostki oficjalne, oraz, po
uprzednim zgłoszeniu sędziemu: Citadel Journal, Chapter Approved, White Dwarf (pod warunkiem, że zasady do tychże armii nie zostały zmienione przez nowe kodeksy);
4. Dopuszczone są podręczniki Imperial Armour (za wyjątkiem Super Heavy vehicles, Gargautan Creatures i Flyers).
5. Dopuszczone są jednostki sojusznicze np. Deathwatch Kill Team, Kroot
Mercenaries;
6. Zabronione są VDR i Tyranid Monstrocities;
7. Nie można korzystać z Minor Psychic Powers opisanych w "It's all in the mind";
8. Rozpiski należy przesyłać na adres [link widoczny dla zalogowanych] za poprawne
rozpiski przesłane w terminie do 2 sierpnia 2008 r. uczestnik otrzyma 3 pkt do klasyfikacji turnieju. (w temacie zgłoszenia proszę wpisywać "Pierwsze koty za płoty - Zgłoszenie"
9. Gramy na stolach 60"x48"
10. Obowiązują oficjalne FAQ oraz PKZ gramy na 5ed.
11. Osoby biorące udział w turnieju MUSZĄ posiadać ze sobą: czytelną i poprawnie wypełnioną rozpiskę oraz jej kopię dla sędziego (jeśli wcześniej się nie zgłosiły i nie wysłały jej na podany adres). Wymagane jestrównież posiadanie podręczników, lub ich kopii, z których się korzysta (np. kodeksy armii, oraz dodatkowe zasady, np. do 'Deathwatch Kill Team').Wymagane jest również posiadanie kostek, miarki calowej, oraz używanych przez siebie wzorników. W przypadku, gdy gracz nie posiada odpowiedniego sprzętu do grania, lub powołuje się na przepis ze źródła, którego nie posiada, sędzia może rozstrzygnąć na jego niekorzyść.
12. Niedopuszczalne jest uczestnictwo w rozgrywkach osób postronnych,
które podpowiadają, lub przeszkadzają grającym. Osoby takie mogą zostać usunięte z terenu imprezy lub ukarane przez sędziego punktami karnymi (jeśli biorą udział w turnieju). Podobnie może zostać ukarany gracz, któremu podpowiadano.
13. Lasy ZASŁANIAJĄ DO NIEBA, tak jak w 4ed. Jest to spowodowane tym, że nie zdążymy dorobić terenów na 5ed, a chcemy aby się wszystkim miło grało.
14. Armie nie muszą być pomalowane ale odbędzie się ocena malowania:
0-5 malowanie
0-4 konwersje
0-3 podstawki
0-2 WYSIWYG (Jak się ma 100% to wtedy 2 punkty, jak brakuję do 2 rzeczy to 1)
15. Gracze przyłapani na oszukiwaniu otrzymają automatyczną przegraną w bitwie, w której oszukiwali (20:0). Powtórne przyłapanie na oszustwie będzie równoznaczne z dyskwalifikacją.
16. W wyniku losowania, gracze zostaną podzieleni na pary, w których
rozegrają pierwszą bitwę. W kolejnych bitwach pary będą wyznaczane przez komputer (program Sędziówka). Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do modyfikacji par, np. tak, aby w miarę możliwości nie toczyć bitwy dwa razy z tym samym przeciwnikiem.
17. Gracze mogą używać proxów. Model proxu można dostać od sędziego głownego mailem. Posiadnie proxów automatycznie daje 0 punktów z sekcji hobbystycznej.
18. Przystąpienie do rozgrywek oznacza akceptację powyższego regulaminu. Nieznajomość jego treści nie zwalnia od odpowiedzialności i postępowania
w myśl jego postanowień.
19. Misje
Kontrola terenu
1.Przed rzutem na rozstawianie gracze wystawiają na stole D3+2 znaczniki, nie bliżej niż 12”od siebie i krawędzi stołu.
2.Gracze dzielą stół na 2 połówki przeprowadzając linie podziału
równolegle do dłuższej krawędzi, rzucają k6 ten kto wyżyci więcej wybiera czy chce być pierwszy czy drugi. Pierwszy gracz wybiera jedną z połówek, wystawia na niej jedną jednostkę dowodzenia i dwie podstawowe (wliczając w to infiltracje). Następnie gracz drugi wystawia na przeciwległej jedną jednostkę dowodzenia i dwie podstawowe (wliczając w to infiltracje). Pozostałe jednostki wchodzą na stół z własnej krawędzi z początkiem pierwszej tury każdego z graczy.
3. Grę zaczyna gracz pierwszy, drugi gracz może wykonać rzut na
przejęcie inicjatywy (na 6+ to on będzie zaczynał, rzut wykonuje się przed pierwszą turą)
4. zasady specjalne: Desant, Rezerwy, Walka w Nocy w pierwszej turze, VP.
5. Gra kończy się po losowej ilości tur (przed piątą turą wykonujemy
rzut na 3+ poza piątą jest jeszcze szósta tura, przed ewentualną szósta
turą wykonujemy rzut na 5+ poza szóstą jest jeszcze siódma tura, po
siódmej gra kończy się automatycznie.
6. Każdy znacznik jest wart 1500/[ilość znaczników] VP. Znaczniki się kontroluje mając 3" od niego swój scoring unit kiedy przeciwnika nie ma żadnego unitu (ani scoringunitu ani żadnego innego). Punkty otrzymuje się za kontrolowane znaczniki i zabite jednostki przeciwnika.
Znajdź i zniszcz
1.Gracze rzucają D6. Ten kto wyrzuci więcej wybiera czy chce być pierwszym graczem. Pierwszy gracz wybiera strefę rozstawienia (przeciwnik dostaje przeciwległą), wystawia pierwszy całą armię i zaczyna bitwę. Drugi gracz rozstawia się po pierwszym graczu. Strefy rozstawienia to ćwiartki (12" od środka stołu)
2. Grę zaczyna gracz pierwszy, drugi gracz może wykonać rzut na
przejęcie inicjatywy (na 6+ to on będzie zaczynał, rzut wykonuje się przed pierwszą turą)
3. Zasady specjalne: Desant, Rezerwy, VP
4. Gra kończy się po losowej ilości tur (przed piątą turą wykonujemy
rzut na 3+ poza piątą jest jeszcze szósta tura, przed ewentualną szósta
turą wykonujemy rzut na 5+ poza szóstą jest jeszcze siódma tura, po
siódmej gra kończy się automatycznie.
5. Każda jednotka przeciwnika jest warta 1 Kill Point. 1 Kill Point jest 1500/[ilość kill pointów]. Punkty zdobywa się za Kill Pointy i zabite jednostki przeciwnika. Np. zabije oddział wart 150pts to dostajemy za 150pts + wartość 1 Kill Pointa
Zajmij i utrzymaj
1. Gracze rzucają D6. Ten kto wyrzuci wyższy wynik wybiera czy chce być graczem pierwszym czy drugim. Po wybraniu kto jest graczem pierwszym (ale przed wystawieniem) obaj gracze muszą ustawić w strefie rozstawienia przeciwnika 1 znacznik. Potem obaj gracze wystawiają normalnie swoje armie. Strefy rozstawienia to 12" od dłuższej krawędzi stołu.
2. Grę zaczyna gracz pierwszy, drugi gracz może wykonać rzut na
przejęcie inicjatywy (na 6+ to on będzie zaczynał, rzut wykonuje się przed pierwszą turą)
3. Zasady specjalne: Desant, Rezerwy, VP
4. Gra kończy się po losowej ilości tur (przed piątą turą wykonujemy
rzut na 3+ poza piątą jest jeszcze szósta tura, przed ewentualną szósta
turą wykonujemy rzut na 5+ poza szóstą jest jeszcze siódma tura, po
siódmej gra kończy się automatycznie.
5. Punkty zdobywa się za zajęcie znacznika i zabite jednostki przeciwnika. Znaczniki się kontroluje mając 3" od niego swój scoring unit kiedy przeciwnika nie ma żadnego unitu (ani scoringunitu ani żadnego innego). 1 znacznik jest wart 750pts.
0-180 10:10
181-360 11:9
361-540 12:8
541-720 13:7
721-900 14:6
901-1080 15:5
1081-1260 16:4
1261-1440 17:3
1441-1620 18:2
1621-180019:1
1801+ 20:0
Czasówka:
10:00-10:15 zapisy
10:15-12:15 1 bitwa (30min przerwy na jedzenie i oceny hobbystyczną)
12:45-14:45 2 bitwa
15:00-17:00 3 bitwa
17:15 Sprzątanie i ogłoszenie wyników
|
Jest to mój pierwszy regulamin na 5ed i chyba pierwszy w kraju z VP . Bardzo proszę o uważne sprawdzenie go i wypisanie baboli .
Zgłoszenia
R - poprawna zgłoszona rozpiska
Ederus - orks - Olsztyn R
Olek- tau - Olsztyn R
Saji - chaos - Olsztyn R
Gromek - orks - Olsztyn R
Krzysztof "Raca" Radzki - DA - 3city R
Bernhard "Bern-HARD" Mischka - Chaos - 3city R
Picek - demony - 3city R
DominikF - DA - Toruń R
Partyzant
Adrian Gaweł - SM - Olsztyn R
Dikins - DA -Toruń R
Malarz - Bartoszyce(?)
Michał Gomoła - Eldar - Bartoszyce R
Snipa - IG - Olsztyn R
Jurand - Tyrki - 3city R
Ostatnio zmieniony przez Ederus dnia Nie 20:25, 31 Sie 2008, w całości zmieniany 48 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Olek
Czempion
Dołączył: 09 Lip 2005
Posty: 854
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: TEAM DAMAGE
|
Wysłany: Wto 22:01, 15 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Zgłaszam sie oczywiście niebieskimi ludzikami .
Nie zaważyłem (jeszcze) jakiś błędów w regulaminie .
|
|
Powrót do góry |
|
|
saji
Czempion
Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 804
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 22:18, 15 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
CSM
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doom
Książe Elektor
Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 3460
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Wto 22:38, 15 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
- Można używać flayerów i super heavy?
- Co z DA a konkretnie termitami i cyklistami?
-
Cytat: |
Citadel Journal, Chapter Approved, White Dwarf |
Za wyjątkiem BA prawie wszystko co tam było publikowane jest już nieaktualne, nie lepiej te 2 / 3 wyjątki wylistować?
- Przeformułowałbym punkt 11 (a lepiej przerobił na dwa osobne
- O co chodzi z wymiana modeli w związku z nową edycją? Że trza sobie nowe odziały dokupić bo stare już są bezużyteczne? No sorry ale o tym co się zmieni wiadomo już było na długo przed oficjalną premierą, a jakoś nie zauważyłem żeby z do tej pory ktoś się specjalnie przejmował takim czymś przy zmianach kodeksów armijnych - fakt niby sytuacja na większą skalę... ale dla mnie to nie jest powód do marginalizowania tej części hobby (mimo że w moim wypadku bym chyba zdobył największy jak dotąd procent z tej puli punktów ) albo wywal to kompletnie albo rób jak zwykle czyli w okolicy 20 / 25% maksa dużych możliwego do zdobycia w turnieju.
- Jest rozbicie?
- Jakieś klaryfikacje odnośnie terenów? Wiem że na V jest ten pie***lony true LoS i nie wiem co odnośnie ilości i wielkości terenów zapisano w dziale przygotowanie pola bitwy. Ale tak ze dwa trzy tereny za którymi całkowicie można by schować nawet większy (LR, duza ryba) pojazd na stół chyba nie są złym pomysłem, a takich w klubie mamy malutko jesli uwzględnić nowy LoS
- Jakiś Time plan?
- Może źle czytam ale kurde wychodzi mi że jest różna ilość MP do zdobycia z misji... W pierwszej i drugiej to równowartość limitu punktowego gry, ale w trzeciej to tylko 750? czy też trzeba mieć oba znaczniki?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ederus
Lord Inkwizytor Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 2572
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: TEAM DAMAGE / West Side
|
Wysłany: Wto 22:46, 15 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Cytat: |
- Można używać flayerów i super heavy?
- Co z DA a konkretnie termitami i cyklistami? |
W końcu mądre uwagi . Zaraz to poprawię.
Cytat: |
- Przeformułowałbym punkt 11 (a lepiej przerobił na dwa osobne |
Zastanowię się nad tym.
Cytat: |
- O co chodzi z wymiana modeli w związku z nową edycją? Że trza sobie nowe odziały dokupić bo stare już są bezużyteczne? No sorry ale o tym co się zmieni wiadomo już było na długo przed oficjalną premierą, a jakoś nie zauważyłem żeby z do tej pory ktoś się specjalnie przejmował takim czymś przy zmianach kodeksów armijnych - fakt niby sytuacja na większą skalę... ale dla mnie to nie jest powód do marginalizowania tej części hobby (mimo że w moim wypadku bym chyba zdobył największy jak dotąd procent z tej puli punktów Razz ) albo wywal to kompletnie albo rób jak zwykle czyli w okolicy 20 / 25% maksa dużych możliwego do zdobycia w turnieju. |
Napisałem, że ta cześć może ulec zmianie . Niech się jeszcze inni wypowiedzą.
Nie
Cytat: |
- Jakieś klaryfikacje odnośnie terenów? Wiem że na V jest ten pie***lony true LoS i nie wiem co odnośnie ilości i wielkości terenów zapisano w dziale przygotowanie pola bitwy. Ale tak ze dwa trzy tereny za którymi całkowicie można by schować nawet większy (LR, duza ryba) pojazd na stół chyba nie są złym pomysłem, a takich w klubie mamy malutko jesli uwzględnić nowy LoS |
Klaryfikacji raczej nie trzeba. Jeśli chodzi o tereny to spokojnie, już z Olkiem obczailiśmy jak je ustawiać . Raczej powinno się obejść bez żądnych wytycznych itp. BTW true line of sight na dobrze ustawionym stole jest zaje...fajny
Cytat: |
- Jakiś Time plan? |
Jak prezes powie jaki nam czas załatwił
Cytat: |
czy też trzeba mieć oba znaczniki? |
Trzeba mieć obydwa.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 8:15, 16 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Co mi się nie podoba:
- pkt hobbystyczne, ja tu sobie żem ułożył już kiedyś zarys mojej armii i ją maluje a tu zonk, wogóle się mi nie opłaca.
- możliwość gry na proxach to średni pomysł, szczególnie że kara nie jest surowa. Nie wypowiem się dalej bo nie wiem na jakiej dokładnej zasadzie i jak mają one wyglądać.
Ostatnio zmieniony przez Gromisław dnia Śro 8:20, 16 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ederus
Lord Inkwizytor Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 2572
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: TEAM DAMAGE / West Side
|
Wysłany: Śro 10:08, 16 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Zmieniłem sekcje hobbystyczną i ilość punktów za zgłoszoną rozpiskę.
Niestety pomyliły mi się daty i turniej jest 09!! sierpnia. Przepraszam, mea culpa .
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 10:14, 16 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Teraz wygląda to lepiej:) aż chce się malować i mogę wczuć się w klimat w40k . Już "narazie" nie mam zastrzeżeń .
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ederus
Lord Inkwizytor Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 2572
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: TEAM DAMAGE / West Side
|
Wysłany: Śro 21:42, 16 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Ej ludzie, trochę dajecie ciała . Ludzi z 3city jest więcej niż nas . Dalej zgłaszać się
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doom
Książe Elektor
Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 3460
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Śro 22:12, 16 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Cytat: |
1 pts - kreatywne sklejenie modeli (np. pozamieniane główki, elementy) |
Zgodnie z tą definicją dostaje się punkt praktycznie za samo to że gra się modelami nie proksami. Praktycznie każdy model po sklejeniu różni się od kolegi z pudełka, zwłaszcza ze ostatnimi czasy GW dba o to żeby z cześci które daje do pudła nie dało się złozyć identycznych ziomów
Cytat: |
2 pts - zmiany pozycji ciał modeli i użycie mas modelarskich (za wyjątkiem wypełnienia szczelin) |
Tu juz lepiej tylko co z konwersjami do których nie użyto mas modelarskich bo nie było takiej potrzeby?
Cytat: |
4 pts - więszkość modeli w armii jest skonwertowana i posiada chociaż kilka mocno skonwertowanych modeli |
Rozumiejąc rzecz dosłownie ten kto zasłużył sobie na dwa poprzednie punkty ten dostnnie z automatu... litości
Podstawki - mam nadzieję że słowo "posypka" jest w znaczeniu względnym? inaczej wykluczasz z konkurencji ludzi którzy podstawki porobili bez użycia posypek
Ostatnio zmieniony przez Doom dnia Śro 22:21, 16 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 22:16, 16 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Ja osobiście bym to tak rozwiązał
0-5 malowanie
0-4 Konwersje
0-3 podstawki
no i 1 pkt za 100% pomalowaną armie:). Wtedy w ocenianiu ma się luzik i można się poczuć jak Wielki Misztrz B
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ederus
Lord Inkwizytor Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 2572
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: TEAM DAMAGE / West Side
|
Wysłany: Śro 22:18, 16 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Akurat tutaj szukasz dziury w całym, doom
To czy model jest sklejony "kreatywnie" ocenia sędzia. Poza tym chyba widać różnicę między broadside'em sklejonym na bacznoć, a takim przykucniętym czy lężącym.
Jak nie trzeba było użyć mas modelarskich, a są zmiany pozycji ciał to i tak damy punkt.
Co do 4 punktów. To sędzia ocenia. Myślę, że sędzie i 99% graczy nie będzie miało z tym problemu, ale Ty oczywiście dla zasady tak .
A z posypkami to nie wiem o co Ci chodzi.
Ostatnio zmieniony przez Ederus dnia Śro 22:19, 16 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 22:23, 16 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Dlatego walić ten sztywny schemat i wziąść sprawdzony system:). Tak szczerze mówiąc jeżeli ma być "sztywniak" to bym go trochę poprawił. Ja uważam, że Kendo ma w pewnym sensie rację. Patrzę pod tym względem że ten schemat miejscami (czyli malowanie i konwersje) może budzić niejasności. Generalnie bym go delikatnie podrasował jeżeli musi on być .
Ostatnio zmieniony przez Gromisław dnia Śro 22:28, 16 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ederus
Lord Inkwizytor Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 2572
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: TEAM DAMAGE / West Side
|
Wysłany: Śro 22:39, 16 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Macie marudy:p
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doom
Książe Elektor
Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 3460
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Śro 22:44, 16 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Może chodzi mi o to, że można porobić podstawki nie bawiąc się w posypki, a w takim wypadku jeśli dasz punkty za podstawki znajdzie się idiota (paru mógłbym od ręki wymienić, gdyby nie przepisy o nie obrażaniu) który może się pluć że tu zero powinno być...
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|