|
OKF MISCAST Forum miłośników gier bitewnych i fantastyki
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Doom
Książe Elektor
Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 3460
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Czw 13:10, 15 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Amerykańska sekcja GW znalazła ciekawy sposób na promowanie nowego produktu. Na strnce zrobili interaktywny składacz figórek, temat: DA Marine z pódełka weteranów / comand squadu. człość macie tu:
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nemezis
Czempion
Dołączył: 01 Paź 2005
Posty: 873
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn / Wawa
|
Wysłany: Czw 13:52, 15 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Odjazdowa zabawa Mi sie tam podoba Hehe - ostry pomysl, bardzo ciekawy i innowacyjny - mozna zobaczyc co dokladnie jest w pudelku i sobie poskladac aby zobaczyc jakie beda efekty... Respekt dla tych ludzi...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doom
Książe Elektor
Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 3460
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Czw 13:58, 15 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
No co dokładnie w pudle jest to sie mozna dosyć łatwo dowiedzieć bo ostanimi czasy w WD publikuja dosyć szczegółowe opisy kazdej części na wypraskach, ale jednak zawsze fajniej zobaczyć jak taki figs po złożeniu i malowaniu może wyglądać, szkoda tylko że nie udostepnili wszystkich części
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 10:00, 28 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Dla tych co nie odwiedzaja czesto forum warsera lub gildi "wklejam" tu link do tych nowosci
[link widoczny dla zalogowanych]
IMO zapowiada sie bardzo ciekawie (nareszcie blood angele nie beda opierac sie na land speederach) rending na DC, ciekawe rozwiazanie z tymi szarzami i ogolnie wszystko fajne o ile nie zrobia takiego wala ze zeby miec DC to trza miec specjaly:).
Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doom
Książe Elektor
Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 3460
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Czw 11:10, 29 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Cytat: |
(nareszcie blood angele nie beda opierac sie na land speederach) |
Przestli się opierać już dawno, a przynajmniej nie używają fruwajek w większych ilościach niż przeciętni marines
A ploti... Mocne szczególnie fajne że o zabraniu fistów czarnm nie ma mowy te 10 osobowe składy to nawet sensownesię wydają przynajmniej w świetle nagrody w postaci względnie z góry wiadomej liczby czarnych świrów, no i nie straszą że bochaterom zrobią to samo co u DA, chociaż moc na liberianie... Dal mnie dziwnie brzmi to o FC SHP w calach od niego, chcą im zabrać wściekliznę czy jak?
przeczytałem wreszcie zasad\y nowych DA przedstawiam wam moją krótką recenzję:
Cytat: |
Przyznaję jestem pod wrazeniem... tego jak GW pozwala swoim pracownikom rozpieps*** jedno z podstawowych źródeł swoich dochodów. Śledząc regularnie plotki o nowym kodeksie, a nastepnie opinie i komentarze tych "szczęśliwców" którzy mieli okazję przeczytać kodeks przedemną, byłem gotowy na najgorsze,ale po lekturze stwierdzam że nie jest beznadziejnie, a tylko tragicznie, pod warunkiem że gracze DA pogodzą się z pewnymi "ulepszeniami". Dobra ale o co idzie? Już przechodze do rzeczy:
Na poczatek to co można zobaczyć w parę minut, czyli układ kodeksu. Gdyby nie to że to publiczne forum i istnieje nikłe prawdopodobieństwo na to że autor kiedyś tu zajży, przeczyta moją opinię i znajdzie kogoś kto mu ja przetłumaczy, to powiedziałbym że układ jest debilny, a tak powiem tylko że jest nieprzyjazny dla uzytkownika. Po kolei mamy:
-fluf ogólny z okolic powstania imperium i tego wszystkiego co się działo w okolicach tych lat kiedy Imperator jeszcze nie udawał warzywa oczywiście na piewrszym planie jest zakon i to co wtedy się działo z nim, jego primarchem itp,
-fluf zakonu dzis - organizacja, trochę o "dziwnych" kompaniach 1 i 2, zwyczajach, popisowych akcjach itp,
-fufo-zasadowe opisy jednostek - głównie opisy jak to jednostka jest kluczowa dla zakonu itp + omówienie zasad specjalnych, części szczególnego wyposarzenia i broni (np rakietnice terminatorów, mordercze śrutówki zwiadowców), a także podstawowe statlainy jednostek, byłbym zapomniał to tutaj jest też opisana zasada specjalna zakonu czyli sławne już poniekąd combat squady
-sekcja wargear'u - nie zróbcie pomyłki i nie myślcie że znajdziecie tam jakieś dopalacze dla bohaterów, bo czegoś takiego w tej armi już nie ma, są tam poprostu omówione te wszystkie gnaty i sprzęt które wykorzystuje więcej niż jeden rodzaj odziału i ich opisywanie pod kazdym unitem nie maiłoby sensu (aż dziwne że ktoś nie wpadł jednak na ten pomysł tylko po to żeby pogróbić kodeks o te 4 do 5 stron i nie podnieść za to ceny o parę funtów), mniej więcej trzecią część tej książki zajmują rysunki różnych broni i sprzętu (niewszystkich), nawet ładne, ale mam takie wrażenie że ktoś uznał graczy za idiotów i umiescił je tam żeby zapobiec pomyłkom przy sklejaniu modeli, chyba ze jest to berdziej wyrafinowana forma podbicia kosztów o której pisałem wcześniej
-około 20 stron galeri, schematów malowań, i trochę o sukcesorskich zakonach (fluf i malowanie) - strasznie wnerwiająca rzecz, nie dosyć że pokazane sa tylko gotowe schematy malowania, nawet bez palet kolorystycznych do nich potrzebnych (jest za to odsyłacz do dwóch czy trzech ksiązek o malowaniu figsów ) to jeszcze człowiek który, chce sprwadzić jakąś zasadę podczas tworzenia rozpiski, musi się cofnąc o ponad jedną piątą kodeksu - nie wiem jakim problemem było zostawienie tego po staremu czyli danie listy armi zaraz po flufie, jedyne co mi przychodzi do głowy to to że komuś przeszkadzał fakt że tak jest we wszystkich innych kodeksach
-Lista armi - wygląda to tak jak w batlowych kodeksach czyli statline, wyposażenie itp, a obok cała seria zdń w stylu "master może zamienić swój bolt pistol na...", tyle ze bez zdania "...możne mieć przedmioty za xxx wykupione ze zbrojowni..." jak wspominałem juz nie ma tu czegoś takiego.
Teraz o tym czym ci marines rużnią się od swoich ziomów z innych zakonów:
-nie wiedzą co to znaczy elastyczność w działaniu - walczą w piecio osobowych bandach, które w większości przypadków można wzmocnić o następną piątkę, przywileju tego zostali pozbawieni, ochroniaże bosów i terminatorzy
-przy okazji skoro juz o terminatorach mowa, nie wiem jak albo dlaczego, ale najwyraźniej ich pancerze nie potrzebują dodatkowego okablowania na użytkowniku żeby działać. w całym kodeksie (może poza flufem) nie ma wzmianki o czymś takim jak Terminator Honor, ani o bonusie +1A za posiadanie pancerza, chociaż co ciekawe weterani zakonu (terminatorzy, sierżanci, comand grupy, weterani kompanijni) maja w charakterystyce 2 ataki
-dalej poniewarz teminatorzy walczą w grupach tylko po pięciu mogą mieć tylko jedną broń ciężka (pewnie to tacy leszcze że 3 nie wystarczy do ochrony dwóch obsłógantów broni ciężkich, widać aż 4 potrzebują) do tego najpopularniejsza broń czyli assalut cannon została z niewiadomych przyczyn podrożona, no i nie mogą sobie kupić żadnego transportu
-bochaterowie to tragedia: jedyni dwaj z dostępen do zbroi terminatorskiej to szef dethwingu i coś co tu robi za dużego kapelana i liberian (za to jak ci dwaj założą taki pancerz to jedyne co mogą zrobć to zamienić storm bolter na jakiś combi weapon)
-mały kapelan jest tak biedny bez dostepu do zabawek jakie mają jego kumple z innych zakonów że szkoda gadać do tego kosztuje tyle co duży kapelan w reszcie zakonów, zresztą dotyczy to wszystkich nie imiennych bochaterów, za to w zamian wszyscy mają granaty fragmentacyjne i pepanc - świetna wymiana prawda?
-liberiani to już totalna porażka i naprawdę zdziwię się jeśli ktoś ich będzie używał tylko lekka wersja która na dzień dobry jest w plecy we wszystkich psonicznych duelach, do tego dwie w zasadzie bezuzyteczne moce, zamiast zestawu powszechnego w reszcie imperium (specjal ma jeszcze trzecią też mało użyteczną)
-bohaterowie specjalni, taszczą całe arsenały broni o nazwach sugerujących jakieś straszne narzędzia masowego mordu, a w praktyce okazuje się że są to masterowane power swordy i pistolety, chyba zaden nienadaje się do czegoś innego niż robienie za sierżanta w silnym oddziale który by ich osłaniał, przed ostrzałem, bo w pojedynkę, to mogą mieć problem nawet z minmaxem, a jesli w tym minmaksie będzie fist, to mają duże szanse skończyć swoją karierę na polu bitwy własnie na takim odziale...
-drużyna dowodzenia ma w cholerę i trochę opcji, konfiguracji, z których niektóre są żenujące, inne były by przydatne gdyby nie koszt, albo brak miejsca w oddziale, bo np co z tego że łącznie mozna mieć aż 4 bronie specjalne w odziale plus następne 2 do bicia skoro cała bada liczy tylko pięciu gości? same bronie też jakośdziwnie wyceniono, z niewiadomych przyczyn bronie do walenia po łbach dla wszystkich kosztują tyle samo bez znaczenia czy to indep, czempion czy szeregowy z odziału, plasma kosztuje 15 punktów w kazdym odzale który może ją mieć (karabin, nie działo) jak to możliwe w zakonie który ponoć specjalizuje się w używaniu plasmy? (na stare zasady jako jedyni mieli działa plasmowe w taktycznych)
-podobnie sprawa wygląda z veteranami, druzyna droga, z dużą ilością opcji z których przydatne będą ze dwie trzy w zależności od tego co drużyna ma robić, ale oni przynajmniej mogą sobie zwiekszyć liczebność
-dred kosztuje 20 punktów wiecej,w zamian na standardzie ma dymirkę, szperacz (te dwa to standard na wszystkich pojazdach poza podem) i możliwość darmowego ulepszenia katarynki na MM, ciężką plasmę, albo linkowany autocannon (bo wiadomo przecież że to te trzy bronie są napopulatrniejsze, prawda?), extra armor natomiast kosztuje aż 15 punktów za co to ja nie wiem (może ktoś się pomylił i zamiast zwiększenia pancerza o jeden z każdej strony, poprostu wklepał to co ma cała reszta w ulepszeniu o tej nazwie? a może to coś co ma sprwić że eldarzy przestaną czuć się pokrzywdzeni kosztem ich wersji EA?)
-techmarin dużo stracił w zamian, praktycznie nic nie zyskał nie jest już indepem, gdzieś zgubił signum (ustrojstwo z przeżutem na trafianie strzelania, jakby ktoś nie wiedział), stracił dostęp do innych broni niż, wymiana pukawki na plasma pistol i ulepszenie zestawu technicznego, w zamian nie zajmuje slotu, ale żeby go wziąć trzeba najpierw miec w rozpisce pojazd inny niż transporter dedykowany
-zwiadowcy zostali przeniesiei do elit i bezczelnie podrożeni (znaczy nazywa sie to że dzieki temu że mają dwa rodzaje granatów to sa tańsi, ale landraidera w wersji limuzynowej temu kto znajdzie sensowny sposób powód na płacenie za kraki), zarówno sami jak i ich bronie ciężkie, w zamian dostali +1S w charakterystyce śrótówki (no to teraz jest 4 bez żadnego ap potęga której stach się bać normalnie, odział eldarskich guardianów ma większe szanse odstrzelić ich zanim oni to zrobią guardianom )
-druzyny taktyczne sa takie że szkoda gadać, koszt podobnie jak ze zwiadowcami czyli niby tańsi a tak naprawdę płaci się za sprzęt którego praktycznie nikt nigdy nie używa), żeby mieć ciężką broń trzeba wziąć całą 10 osobową bandę, wspominałem już o cenie plasmówek? Przy okazji jesli czegoś źle nie przeczytałem to można 10 osobowej drużynie zakupić razora i to bez restrykcji że wtedy trzeba chłopaków rozdzielać na combat squady, (tylko gdzie jeździ 4 która nie mieści się doś rodka? na dachu w przyczepce czy są cholowani na jakich sznurach?)
-jamp packowcy wyszi ze zmian względnie obronną ręką, kraki są u nich faktycznie za free, szkoda tylko że czempion wychodzi 10 punktów drożej jeśli da mu sie fist, a jeśli nie da to oddział będzie się nadawał do zwlczenia zbuntowanych gwardzistów co najwyżej
-w armi nie ma już motorków szturmowych, działających jako osobne drużyny, mozna tylko dokupić po jednym do zwykłych motorów, ale (tu miła niespodzianka) za 50 punktów można sobie wybrać czy ma mieć multi meltę czy ciężki bolec no i ma podobnie jak wszystkie inne motory w armii teleport homer i scout skila
-do szwadronu motorów w pełnej liczebności (6 sztuk) można jeszcze dodać tornado tylko nie wiadomo dlaczego kosztuje 20 punktów więcej niż normalny
-zmien iono też szwadrony ścigaczy teraz toto jest droższe od sztuki (ale jak motorki ma za fre opcję wymiany bolca na meltę) szwadron liczy od 1 do 5, do tego jeden może mieć dodatkowo podwieszone rakiety (tajfuny), a jeden może być tornado ale kosztuje wtedy jak ten z motorków
-dewastatorzy poza standardowym pokrzywdzeniem (koszty liczebność) w zasadzie wyszli obronną ręką z tych zmian tym bardziej że na szczęście dla nich już 5 może wziąć ze sobą 4 ciężkie pukawki
-zwykły LR w zasadize został bez zmian poza standardem DA oczywiście (czyli dymiarka latarka za darmo, dodatkowe blachy za 15 punktów)
-cruseider w zasadzie wychodzi na plus bo nawet po dokupieniu EA które mu zdjęto (w końcu po co ten złom na pojeździe szturmowym?) to wciąż ma 2 zabawki za free
-predator - tu to naprawdę przegieli - goły kosztuje poruwnywalniez razorem za to "sprawiedliwie" płaci się za dodatkowe uzbrojenie 25 za bolce, 60 ( ) za lasery, ulepszenie działka na laser zostało bez zmian
-whirlind w zamian za rakiety minujące dostał rakiety przeciwko cfaniaczkom którzy lubą się chować po róznych chaszczach, są trochę słabsze niż standardowe za to kasują cover save (panu JJ pwnie mocno uprzykrzali zycie eldarzy z Alaitocu )
-vindicator mocno stracił na skuteczności, brak ducha maszyny na liście ulepszeń i koszt EA powodują że czołg robi sie drogi i mało opłacalny w uzyciu
-transporty dedykowane przeszły raczej dziwne zmian rhino staniał (po dokupieniu blach i tak kosztuje 50 punktów), razor też, za to drop pod zdrożał i to mocno, a stracił opcję uzywania rakiet |
trochę chaotyczna ale mam nadzieje ze czytelna
|
|
Powrót do góry |
|
|
Alex
Lord Dowódca
Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 1536
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Olsztyn/Warszawa
|
Wysłany: Czw 14:15, 29 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Cóż Kendo nie zgodzę się z tobą. Zmian jest sporo fajnych, zwłaszcza te combat squads są fajne. O przypadku terminatorów, to powiem, że dziwnie, iż mają maksymalnie jedną broń ciężką, ale za to maja deatwing assault, który jest żeczą świetną.
Czołgi są świetne, można bardzo tanio zrobić skuteczny czołg antypiechotny. Od czołgów są cfaniacy z laskami.
Co do bohaterów: Według mnie super, danie Azraelowi independent charakter zamiast special charakter to spoko zmiana, zresztą jak i u innych imiennych bohaterów zakonu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 17:31, 29 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
od dawna już nie sledze co tam sie dzieje ale jak to czytam to nie jestem zbyt zadowolony.zbiedzili ich na maksa w porównaniu do innych zakonów.a da to dla mnie najfajniejsi z marines(pod każdym względem oprócz zasad)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 18:15, 29 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Zgadzam sie, DA maja fajne figsy i klimat ale kodeks (tu nie chodzi o zasady) jest bezjajeczny, nic nie maja naprawde ciekawego, nuda i moim zdaniem zwalili ten kodeks totalnie .
|
|
Powrót do góry |
|
|
Profanator
Weteran
Dołączył: 27 Sie 2005
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: po prostu z TEAM DAMAGE
|
Wysłany: Czw 19:50, 29 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Aleksandrze nie zebym nagował twoje słowa ale zastanów się jeszcze raz nad zasadą combat squad a dowiesz się że zostawienie składów po staremu byłoby o tak ze dwa i pół raza lepsze.
DA dodano dużo klimatu i darmowych acz beznadziejnych ulepszeń w zamian za grywalnośc... Ludzie bedą po prostu grali DA na kodeksie SM, tyle.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ederus
Lord Inkwizytor Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 2572
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: TEAM DAMAGE / West Side
|
Wysłany: Czw 22:06, 29 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Mi się podoba opcja death/raven wing Codex może już nie będzie taki niszczący, ale wiadomo, nie ma to jak wygrać z kimś słabszą armią
|
|
Powrót do góry |
|
|
Nemezis
Czempion
Dołączył: 01 Paź 2005
Posty: 873
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn / Wawa
|
Wysłany: Pią 22:10, 30 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Czyli przebiedzili zajefajny kodex ktorym zaczynalem wogole przygode w HW40k :/ Bo byl tak zajefajnie klimatyczny - i moze drogi ale nie bylo tak zle... Szkoda ze skiepscili najlepszy wogole i najbardziej klimatyczny zakon SM :/
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doom
Książe Elektor
Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 3460
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Sob 9:00, 31 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Ederus the Farseer of Der napisał: |
Mi się podoba opcja death/raven wing |
poczytaj fluf tych dwóch brygad które ci się tak podobają i potem powtórz to co napuisałeś wyżej
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ederus
Lord Inkwizytor Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 2572
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: TEAM DAMAGE / West Side
|
Wysłany: Nie 17:43, 01 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Podobają mi się i tak.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doom
Książe Elektor
Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 3460
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pon 13:36, 02 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Nawet pomimo tego ze zasady ich uzywania to nijako zaprzeczenie ich flufu?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 15:27, 04 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Na warserze znalazlem plan Gw do konca 2007, wiec tak
wrzesien/pazdziernik ---> Chaos
Jesien ---> Wysokie Elfy
Grudzien ---> Army Deal orkow!!!
A i niewiadomo jak z tym apocalypse bo raz pisze ze razem z chaosem, raz ze pozniej, raz ze zamiast orkow (ale juz nieaktualne ) albo ze niewiadomo kiedy.
Pozdr
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|