Forum OKF MISCAST
Forum miłośników gier bitewnych i fantastyki
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nowości w GW
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 34, 35, 36 ... 47, 48, 49  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum OKF MISCAST Strona Główna -> Inne Systemy Bitewne / Warhammer 40K
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Alex
Lord Dowódca



Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 1536
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Olsztyn/Warszawa

PostWysłany: Czw 18:51, 05 Cze 2008    Temat postu:

Dokładnie Gromku. A znana jest już dokładna zawartość pudła startowego do piątki?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 9:28, 06 Cze 2008    Temat postu:

Tak już ją podawałem ale podam raz jeszcze Smile.
O to ta lista

Ultramarines
* 1 Marine Captain with Powersword. Very ornate with a large cape many tassels. He amazingly has hair!
* 10 Marine Tactical Squad. Sergeant with Bolt pistol and CCW. Missile Launcher, Flamer. ~the old school classic
* 1 Dreadnought: Multimelta and Stormbolter.
* 5 Terminators: 1 Sergeant with Powersword. The squad has Stormbolters and Powerfists with no heavy weapon provided. ~I believe you get some spare heavy weapons with the standard Terminator boxed set so making 2 squads should still work out normally
* The marines are described as exceptional and you will have a difficult time telling them apart from the fully poseable models. Skuttlebutt says these have tactical symbols and and Ultramarine symbol molded onto them.

Orks
* Ork Warboss is VERY LARGE. He’s armed with a twin-linked shoota and Klaw. He is holding his power klaw out to the side pointing with one of the claws.
* 20 Ork boyz split into two 10-boy mobs. Each has a big shoota. Reportedly indistinguishable from the regular ork boyz.
* 5 Nobs: All are armed with slugga & choppa. Large models.
* 3 Deff Koptas: AMAZING! The standouts of the boxed set. They are described to be very much like the one depicted in the ork codex. Standard orky construction with spare parts and bitz all over. State of the art detail for snap-fit models.


P.S. Na BoS są już zdjęcie tych modeli:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 8:57, 09 Cze 2008    Temat postu:

Cytat:
RUMORED 2009 Schedule:
First we hear that 2009 may be shaping up as follows:

September-October 08: Space Marines
December-January 09: Space Wolves
March-April 09: Imperial Guard
July-August 09: Dark Eldar
November-December 09: Necrons

The last two could get swapped as the Design Studio has supposedly made more progress on the Necron Codex and models than they have with Dark Eldar.


Mam nadzieje że DE to bardziej zamienią się z IG. Po co ci nekroni.....[/code]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pon 10:00, 09 Cze 2008    Temat postu:

bo necronów chcą troche zmienić. mam informacje z dobrego źródła i podobno monolity będą miały 12 pancerza a wstawanie bedzie na szóstkach
Powrót do góry
Olek
Czempion



Dołączył: 09 Lip 2005
Posty: 854
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: TEAM DAMAGE

PostWysłany: Pon 19:22, 09 Cze 2008    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 19:30, 09 Cze 2008    Temat postu:

Bardzo dobry faq do orków. Wytłumaczyli,poprawili i nic co dobre nie podpakowane (nie to co faq eldarów czy chaosu). Generalnie pozytywnie Wink .
Super Gretchins to ZUO!!! Twisted Evil
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Olek
Czempion



Dołączył: 09 Lip 2005
Posty: 854
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: TEAM DAMAGE

PostWysłany: Pon 19:35, 09 Cze 2008    Temat postu:

Co do Orków to najważniejsze jest: Nob na motorku ma 2 woundy i w końcu wiadomo kto podlega WAAAAGH!!

DA w sumie delikatne zmiany i jedna fajna rzecz można wystawić na zasadzie combat squad pół składu w drop podzie i drugie pół na stole. IMO tacticale sporo zyskają Very Happy. Mam nadziej, że to samo będzie też w moim FAQ Very Happy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Munio
Czempion



Dołączył: 12 Lis 2007
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: TEAM DAMAGE

PostWysłany: Pon 21:44, 09 Cze 2008    Temat postu:

Jak dla mnie to niepotrzebnie sie spiesza z Dark Eldarami,przeciez to zupelna swiezynka.. (przepraszam za brak polskich znakow)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 7:56, 10 Cze 2008    Temat postu:

I do tego przęgieta jak cholera Wink. To jest GW właśnie albo masz kodeksu szybko (SM) albo strasznie późno jak DE,SW czy kiedyś orkowie Smile.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 20:56, 14 Cze 2008    Temat postu:

Na bolsie są nowe zdjęcia z kodeksu SM oraz parę innych nowości Smile.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Olek
Czempion



Dołączył: 09 Lip 2005
Posty: 854
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: TEAM DAMAGE

PostWysłany: Nie 14:56, 15 Cze 2008    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 16:05, 05 Lip 2008    Temat postu:

Cytat:
Right, now work is over and I can talk in some depth, here is what I was told:

-The special characters are designed to be taken by any chapter using "counts as" rules.
-If you give a commander a bike, bike squads are troops.
-Tac squads can have any number of marines - from 5 to 10, but can only have special/heavy weapons if you take a full 10 man squad. They can be split into combat squads during deployment. To make up for the "must have 10 for special/heavies" rule flamers, missile launchers, multi-meltas and heavy bolters are now FREE - you only pay points to take the rest of the options.
-Drop pod assault: Half the drop pods deploy on turn 1 - these half have "deployment beacons" that allow the rest (held as reserves) to come in more accurately. Tac squads choose to deploy as combat squads AFTER they land.
-Scouts in all their forms (including the storm) infiltrate in one of two ways - normally or can come in as reserves from ANY table edge and get to use their free "scout" move when they arrive. Scouts are still troops - Marine Airbourne Cavalry of Doom anyone?
-3 Dread options - Standard, Venerable, and Ironclad - all separate elite entries. Venerables are back to how they used to be and have WS/BS 5. Ironclads have 13/13/10 armour, can take 2x DCCW, Hurricane bolter, twin linked heavy flamer, and some others, I forget now. It also has a rule which could be a weapon option called the "seismic hammer" which counts as a thunder hammer and allows difficult terrain tests to be re-roll as it batters terrain out of the way.
-Dreads are crazy now weapons include - Assault Cannon, Multi Melta, twin Heavy Bolters, twin Heavy Flamers, twin las cannon, twin autocannon, plasma cannon, DCCW, Missile Launcher, and maybe more I have forgotten. Oh, and AT LEAST the twin autocannon can be purchased for BOTH arms.
-Sternguard vets have DW style ammo, 2 can take special/heavies/special CCW - Including HEAVY FLAMERS. For +5pts each they can also take ANY combi weapon - and still keep the specialist ammo type.
-Vanguard vets are similar but are combat-heavy and can have jump packs as an option. Interestingly, they can be further upgraded to "Honour Guard" if you take a Company Master.
-Scouts and Characters can take Combi-Grenade launchers, which are the same as they used to be but are now RAPID FIRE.
-Crusader is now cheaper but does not come with the multi-melta - but this can be purchased as a pintle mounted weapon - possible for ALL land raiders. Redeemer flame cannons are S6 AP3 but are NOT inferno cannons - the template has to touch the weapon - however the machine spirit now allows each weapon on the raider to fire at a separate target.
-There are 13 special characters in total. White Scars character confirmed. No model as yet for him or Vulkan.

Thats all I can remember.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doom
Książe Elektor



Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 3460
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Sob 22:29, 05 Lip 2008    Temat postu:

Cytat:
-The special characters are designed to be taken by any chapter using "counts as" rules.

Jeśli chodzi o grywalnośc to jest to ciekawe i chyba najlepsze rozwiązanie jeśli idzie o klimat... poj**ało ich?
Cytat:
If you give a commander a bike, bike squads are troops.

Czyli wracają Scarsi
Cytat:
To make up for the "must have 10 for special/heavies" rule flamers, missile launchers, multi-meltas and heavy bolters are now FREE - you only pay points to take the rest of the options.

Mój Chaos czuję się pokrzywdzony
Cytat:
Tac squads choose to deploy as combat squads AFTER they land.

Całkiem sensowne jak na mój gust. Normalnie nie chce się wierzyć że robią to ci sami goście co DA
Cytat:
Scouts in all their forms (including the storm) infiltrate in one of two ways - normally or can come in as reserves from ANY table edge and get to use their free "scout" move when they arrive. Scouts are still troops - Marine Airbourne Cavalry of Doom anyone?

Że moga wleźć z każdej krwędzi to jeszcze zrozumiem, ale ten dodatkowy ruch jest conajmniej dziwny. Przed bitwą jak najbardziej zrozumiały, ale w jej trakcie? WTF?
Cytat:
Venerables are back to how they used to be and have WS/BS 5.

A co z przerzutami? Zresztą nawet bez nich odrazu widac bedzie że pilot to weteran
Cytat:
Ironclads have ...

Podejżewałem że to dziwo na zdjęciach to bedzie jakiś dredzio szturmowy, ale takiego potworka się ne spodziewałem. I znowu kurde pokrzywdzili Chaos. Zabrali pogrubienie pancerza a dali lojalistom i to najwyraźniej za free albo jakieś małe punkty :/
Cytat:
Sternguard vets have DW style ammo, 2 can take special/heavies/special CCW - Including HEAVY FLAMERS. For +5pts each they can also take ANY combi weapon - and still keep the specialist ammo type.

Czyli zmodernizowaana i poprawiona banda weteranów z Dethwatch Wink
Cytat:
-Vanguard vets are similar but are combat-heavy and can have jump packs as an option. Interestingly, they can be further upgraded to "Honour Guard" if you take a Company Master.

Ciekawe czy bedą wchodzić w organizację tak jak dajmy na to HG u bladych...
Cytat:
Crusader is now cheaper but does not come with the multi-melta - but this can be purchased as a pintle mounted weapon - possible for ALL land raiders. Redeemer flame cannons are S6 AP3 but are NOT inferno cannons - the template has to touch the weapon - however the machine spirit now allows each weapon on the raider to fire at a separate target.

Kurde z jednej strony zabijają schizowo zabawny czołg z drugiej dają sznsę na coś względnie uniwersalnego. I ta zasad z duchem...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ederus
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 2572
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: TEAM DAMAGE / West Side

PostWysłany: Sob 22:34, 05 Lip 2008    Temat postu:

Ja coś czuję, że niedługo na turniejach będzie się krzyczeć "Buuuu!! Grał SM!!" Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 23:14, 05 Lip 2008    Temat postu:

Nic tylko czekać na dalsze plotki lub..... na kodeks Very Happy. Ciężko mi narazie oceniać go ale raczej pozytywnie Wink.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum OKF MISCAST Strona Główna -> Inne Systemy Bitewne / Warhammer 40K Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 34, 35, 36 ... 47, 48, 49  Następny
Strona 35 z 49

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin