Forum OKF MISCAST
Forum miłośników gier bitewnych i fantastyki
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nowości w GW
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 35, 36, 37 ... 47, 48, 49  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum OKF MISCAST Strona Główna -> Inne Systemy Bitewne / Warhammer 40K
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 13:12, 06 Lip 2008    Temat postu:

Ederus napisał:
Ja coś czuję, że niedługo na turniejach będzie się krzyczeć "Buuuu!! Grał SM!!" Very Happy

Spadaj plewo Twisted Evil Będą Silni to wszystko ale nie będą no brainerem Wink Ich widzisz,nie olewaja dificultow i takie tam Very Happy Po prostu teraz będą ELITĄ SIŁ IMPERIUM a nie plewami w 3+ Cool
Powrót do góry
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 12:15, 07 Lip 2008    Temat postu:

To fakt, Marines z fluffu oraz marines na stołach to nie to samo. Smile Ciekawe jakie zasady będą dawać pozostali Specjale? Najbardziej ciekawi mnie lysander:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pon 22:17, 07 Lip 2008    Temat postu:

Plk Gromek napisał:
To fakt, Marines z fluffu oraz marines na stołach to nie to samo. Smile Ciekawe jakie zasady będą dawać pozostali Specjale? Najbardziej ciekawi mnie lysander:)

Lysynder podobno ma dawać re rolle na hity ze wszystkich broni boltero podobnych Wink (storm bolter,bolter,bolt pistol,combi colter,hurricane bolter i heavy bolter) Wink
Powrót do góry
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 9:18, 08 Lip 2008    Temat postu:

O ciekawe, ale zostanie w termosce chyba ? xD
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 11:10, 08 Lip 2008    Temat postu:

Cytat:
A few things i had confirmed today:

-STORM SHIELDS: give +2 to a models invulnerable save in CLOSE COMBAT ONLY. Terminator armour only; unknown whether a terminator chaplain can aquire one.

-There is no character that gives master-crafting to all thunder hammers in an army, so looks like one of Vulkans rumored abilities could be a bit off...


Ciekawe która werjsa przejdzie Very Happy nic tylko czekać na kodeks Smile.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Olek
Czempion



Dołączył: 09 Lip 2005
Posty: 854
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: TEAM DAMAGE

PostWysłany: Pią 17:57, 25 Lip 2008    Temat postu:

Bardzo fajne tłumaczanie kodeksu Blood Angels tutaj [link widoczny dla zalogowanych] napisane by Tomkow. Tak moim skromnym zdaniem powinnien wyglądać ten kodeks . Jest sporo fluff Smile i nawet informacja o naszym klubie sie znalazła Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Olek
Czempion



Dołączył: 09 Lip 2005
Posty: 854
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: TEAM DAMAGE

PostWysłany: Pon 17:33, 28 Lip 2008    Temat postu:

Plotki o kodeksie SM
Cytat:
Chapter Master
- Ws6 Bs5 S4 T4 W4 I5 A4 Ld10 Sv2+
- has around 20 Options (my thoughts are the ones below)
- Starts with Close Combat weapon, can upgrade to Power weapon, Power fist, Lightning Claw, Thunder Hammer
- May Master Craft any of the above for +15 points
- has a bolt pistol may upgrade to any of these: Plasma Pistol, Storm Shield
- Has a Bolter, may upgrade to Storm Bolter, CombiPlasma, Combi Melta, Combi Grenade Launcher
- May replace Bolt pistol and CCW for pair of Lightning Claws
- May take Terminator armour, Jump Pack or a Bike
(theres 15 options so far, what else is there?)
- if he takes a bike, Bikes become Troops choices (stupid stupid stupid)
- Gives some kind of Orbital Strike which is S10 Ap1 (of course it is…stupid marines)

Captain
- Ws5 Bs5 S4 T4 W3 I5 A3 Ld 10 Sv 3+
Much the same options as above

- Chaplain
- Ws5 Bs4 S4 T4 W2 I4 A2 Ld10 Sv3+
- Comes with Crozius and Rosarius
- Doesnt give rerolls to hit anymore
- Makes unit with him Fearless

Librarian
- Ws5 Bs4 S4 T4 W2 I4 A2 Ld10 Sv3+
- Comes with Force weapon and Psychic Hood
- Psychic hood now has a range of 24" (whether it means that the power is within 24", or the Psyker i dont know)

Master of the Forge
- Ws4 Bs5 S4 T4 W2 In4 A2 Ld10 Sv2+
- Comes with Servo Harness
- Has Conversion beamer which gets stronger and more powerful the further away he is firing. Maxes out at S10 Ap1 Large blast at 72"
- Allows Dreadnaughts to be taken as Elites AND heavy support if he is there.

Command Squad- around 20 points each
- Lots of Upgrades like now.
- Apothecary comes standard, i think the standard would come standard too Razz
- Apothecary gives the unit Feel no pain
- Can be Bike Mounted
- Can Upgrade to Honour guard who probably have similar stats to the Vanguard Veterans below and can only be upgraded is a Chapter Master is present in the army (does this Include Special Characters?)
- If they become Honour guard can take Ritual Blades which are a two handed power weapon at +2 Strength.
- One may take a Chpater Standard which, if it still has the same rules as now, gives them Counter attack.
- They may take a Chapter Champion who i feel will have stats like so:
ws5 Bs4 S4 T4 W1 I4 A3 Ld10 Sv2+
- Chapter Champion must direct attacks against enemy Independant characters if he can.

Kor’Sarro Khan, Captain of the White Scars 3rd Company
-Ws6 Bs5 S4 T4 W3 In5 At3 Ld10 Sv3+
- Gives models in his unit hit and run and Furious Charge.
- Instead of normal Chapter Tactics, Kor,Sarro can give every model who can Take Chapter Tactics (so everyone except Vehicles and Dreads) the ability to Outflank.
- Moondrakkan is a bike he may take. It’s a bike which can use the Run ability and can also Fleet
- Moonfang- A Power sword. Any 6’s on the to wound roll become Instant Death.

Kayvaan Shrike
-Ws6 Bs5 S4 T4 W3 In5 At3 Ld10 Sv3+
- Has a pair of Master Crafted lightning Claws which give Rending
- Instead of normal Combat Tactics, he gives his army the Ability to Fleet.
- He has Infiltrate and gives it to his unit, possibly Scout and Stealth still.

Pedro Cantor
- Ws6 Bs5 S4 T4 W4 In5 At4 Ld10 Sv2+
- Storm Bolter and Powerfist
- Sternguard in his army count as Scoring units
- His combat tactics gives marines the ‘stubborn’ special Rule.

Marneus Calgar
- Ws6 Bs5 S4 T4 W4 In5 At4 Ld10 Sv2+
- 2 Powerfists and a Stormbolter
- Eternal warrior (Emperor knows why…)
- His Chapter Tactics allows his army to choose to pass or fail any Ld tests (instead of the Combat tactics, which allows you to choose to fail)

Chaplain Cassius
- Ws5 Bs4 S4 T6(!!) W2 In5 At3 Ld10 Sv 3+
- Eternal Warrior (again…Emperor knows why)

Captain Lysander
- Ws6 Bs5 S4 T4 W3 In4 At4 Ld10 Sv2+
- Thunder hammer is Master Crafted and gives Lysander S10, he also adds +1 to the damage against vehicles
- Storm Shield (3+ invulnerable save for him)
- Eternal Warrior (Again?!)
- Bolter Drill- The Squad he is with is allowed to reroll misses with Bolters
- Allows one piece of terrain to be fortified, to give +1 to its normal cover save.
- Chapter tactics gives his army Stubborn

Captain Sicarius
- Ws6 Bs5 S4 T4 W3 In4 At3 Ld10 Sv3+
- His mantle gives him Feel no pain

-Vulkan Estan
- Ws6 Bs5 S4 T4 W3 In4 At3 Ld10 Sv2+
- Chapter tactics allows all meltas and flamers to become twin linked and all Thunder hammers to become Master Crafted.
- Eternal Warrior (GAH!)
- Heavy Flamer (which rerolls to wound)
- S6 Power weapon, Master Crafted

Brother Chronus
- Upgrade for a Space Marine Vehicle
- Gives it Bs5
- If vehicle is destroyed he can scurry away and crew another one.

Scout Sergeant Telion
- Upgrade for Scout Squad
- Can give his BS of 6 to another scout in the unit.


Elites

Vanguard Veterans- Around 20 Points each
- Ws4 Bs4 S4 T4 W1 I4 A2 Ld9 Sv3+
- Come with Bolt Pistol and Close Combat weapon, can all take from a bunch of upgrades including: Power weapons, Power fists, Lightning claws, Pairs of Lightning claws
- Probably have an option to take Bolters
- They can also take Combat shields and storm shields. Also Jump packs are an upgrade which gives them the Heroic Intervention rule.
-Heroic Intervention allows them to assault the turn they Deep strike.

Sternguard Veterans:
- Ws4 Bs4 S4 T4 W1 I4 A2 Ld9 Sv3+
- Come with Bolters and 4 Kinds of Specialised round
- Dragonfire bolts- Normal Bolter, Ignores cover
- Hellfire Rounds- dunno
-Kraken bolts- 30” range, S4 Ap4 Rapid Fire
- Vengeance rounds- 18” range, S4 Ap3, Rapid Fire, Gets hot
- Can Upgrade bolters to Storm Bolters (lose the specialist rounds)
- Can take Combi weapons (keep the rounds).
- One of the Sternguard can take a Powerfist or Power weapon
- They may choose which round to use each turn.

Dreadnaught:
Just like now, Probably with options to become a Mortis Dreadnaught

Venerable Dreadnaught:
WS and BS 5 (ouch), with most of the Dreadnaughts Basic Weapons options

Ironclad Dreadnaught:
Basic Dreadnaught Stats with front and Side armour 13.
- Probably comes with a Heavy Flamer rather than a Storm Bolter
- Can take a Hunter Killer

Terminators
- Basic Terminators just like now, probably not Fearless (i actually doubt anything in the basic codex is Fearless.
- Cyclone Now Heavy 2

Assault Terminators
- Thunder Hammer and Storm Shield probably an option which has a points cost. 3+ Invulnerables dont come cheap.
- Lightning Claws probably remain as now.

- Techmarine
- Comes with a 2+ save.
- Allows one piece of Cover in his deployment zone become +1 to its cover save.
- Can take the Thunderfire cannon which is just basically a Better Thudd gun (of course it is…stupid marines)


Legion of the Damned
- Normal Marine Stats, except they have a 3+ Invulnerable save (!!!)
- Their Sergeant has Ws5
- They always Deep Strike, but reroll scatter if they want.


Troops:

Tactical Marines:
start at 5
- Must take a Veteran Sergeant
- Special and Heavy weapons are unavailable unless there are 10 marines in the unit, but then they get Free Flamer and a Free Multimelta or Heavy Bolter Or Missile Launcher. I would Guess Melta be 5 points, Plasma 10, Lascannon- 15
- Bolter, Polt Pistol, Frag and Krak grenades.
- Im guessing they will remain at 15 points each ( there may be a slight Increase, although i doubt it looking at Chaos Marines.)
- Vet Sarge can take Power weapon, Power Fist, Lightning Claw, Plasma Pistol, Storm Bolter, Combi Flamer, Combi Plasma, Combi Melta (and maybe combi grenade Launcher)

Scouts
- 10 Points each
- Ws3 Bs3 S4 T4 W1 In4 A1 Ld8 Sv4+ (im going to have alot of fun charging them with guardsmen and asking what they hit on. "Say it again, now do it in a girls voice")
- Shotguns probably S4
- may be an option for Teleport Homers.
- Their Heavy bolter can take hellfire Rounds

Fast Attack:

Bikes: Havent really heard anything. Hope they get something, they seem rather bland compared to everything else.

Assault Marines: Ditto to Bikes.

Land Speeders: Pretty much as now, Space Marines Fast attack and HeavySupport hasnt Innovated much.

Land Speeder Storm:
-Has a Jammer which disrupts deep striking close by (Does this work on the marines deep striking aswell?)
-Scouts charging from it -2 from the enemy Ld (i wonder if Dark Eldar will get this)
- Carries 5 scouts (and scouts only) and counts as Open Topped

Heavy Support:

Predator- Pretty much how it is in Codex: Dark Angels

Vindicator- See above

Devastator- See above above

Whirlwind- See above above..above

Land Raider-
Machine spirit allows an extra weapon than allowed to be shot at any available target (should also be friendlies..."What are you doing, Dave?")
Has a Multi Melta as a pintle Option
- Can Carry 12 models

Land Raider Crusader
- Machine spirit as above
- Frag Launchers as normal (useful too, now.)
- can carry 16 Models

Land Raider Redeemer
- Machine Spirit as normal
- Redeemer cannon: Range- Template S6 Ap3 Heavy 1
- Transport Capacity: 12 models
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 18:02, 28 Lip 2008    Temat postu:

Źle uważam nie jest, generalnie nawet fajnie ale wole zobaczyć już ostateczną wersje deksu:).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Olek
Czempion



Dołączył: 09 Lip 2005
Posty: 854
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: TEAM DAMAGE

PostWysłany: Pon 14:10, 11 Sie 2008    Temat postu:

Plotki z Warseera napisał:
Right then - Librarians.
9 powers:
Avenger - essentially an AP3 heavy flamer,
Force Dome - 5+ invulnerable for Librarian and squad until end of next player turn,
Gate of Infinity - Librarian and squad Deep Strike back within 24", but with minor risk...,
Machine Curse - shooting attack causing Glancing Hit on 1 vehicle within 24",
Might of the Ancients - Librarian gains strength 6 and rolls 2d6 armour penetration.
Null Zone - all enemy units within 24" re-roll successul invulnerable saves for rest of player turn ,
Smite - 12" range, assault 4 St4 AP2,
Quickening - gains Fleet and Ini.10,
Vortex of Doom - 12" St10 AP1 Heavy1 Blast...failed test = blast centred on Librarian without scatter...


Fajne bedzie kombo Fortuna i null zone Smile . Liblarian ponoć będzie miał możliwośc użycia dwóch mocy na turę. Ma to ponoć kosztować spore punkty ( koło 50).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Alex
Lord Dowódca



Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 1536
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Olsztyn/Warszawa

PostWysłany: Czw 17:25, 14 Sie 2008    Temat postu:

Potwierdzone jest, że przy 10 kolesiach w tac'u otrzymujemy bezpłatną broń heavy i special. Zasadzie nie podlega lascannon i plasma gun.
Techmarine ze slotu HQ będzie mógł wziąć pukaweczkę o której było wspominane. Ma ona 72" zasięgu, z tym, że jej siła zależy od zasięgu. Do 24" S6 AP-, do 36" S7/8 AP3, powyżej 36" S10 AP1/2 . Tyle z ciekawostek. A specjale przegięci, potwierdzono ich rozjebators*** zdolności.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doom
Książe Elektor



Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 3460
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Sob 12:27, 16 Sie 2008    Temat postu:

Alex nie pomyliłeś ty się przypadkiem pisząc parametry dla zasięgów? Z lekka dziwnie to wygląda jeśli działo zamiast tracić power zyskuje go wraz ze wzrostem odległości od celu
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Alex
Lord Dowódca



Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 1536
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Olsztyn/Warszawa

PostWysłany: Sob 12:49, 16 Sie 2008    Temat postu:

Bo to na tym polega właśnie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
saji
Czempion



Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 804
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 15:29, 16 Sie 2008    Temat postu:

Jak zwykle Kendo wie lepiej ^^.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doom
Książe Elektor



Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 3460
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Nie 12:23, 17 Sie 2008    Temat postu:

Jak zwykle znajdzie się idiota który, musi pospamować. Gromek weź do ciężkiej cholery przypomnij sobie ze masz na tym forum tez inne obowiązki niż przyklejanie plotek z innych forów Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ederus
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 2572
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: TEAM DAMAGE / West Side

PostWysłany: Nie 12:50, 17 Sie 2008    Temat postu:

A Ty kendo byś wszystko wycinał i robił stricte on-topic Rolling Eyes. Czyż nie z tego powodu kiedyś straciłeś moda Question. Jeden post sajego raczej nikomu nie zaszkodzi Rolling Eyes. Poza tym mogłeś też do gromka na privie napisać zamiast posta tutaj walnąć Rolling Eyes. Btw. to gromek przez najbliższy tydzień lub dwa jest całkowicie odcięty od neta.

Te działo będzie tak działało, bo jakby było odwrotnie to byłoby zamocne. Armie nie byłyby w stanie się zbliżyć do fire base'u SM.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum OKF MISCAST Strona Główna -> Inne Systemy Bitewne / Warhammer 40K Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 35, 36, 37 ... 47, 48, 49  Następny
Strona 36 z 49

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin