Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rudobrody79
Czempion
Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: GIŻYCKO
|
Wysłany: Nie 17:56, 02 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
chciałbym poruszyć temat formatu
czy jesteście za 2800 - 2999 z zasadami PKS, jeśli zostaną ukończone na 3 tyg. przed turniejem ?
czy raczej za euro + 600p wsparcie ( gdzie nie uważamy tego jako wielką armie ) ?
zbieramy argumenty za i przeciw. czekamy na wypowiedzi.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Norb
Lord Administrator
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 1364
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pon 12:52, 03 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Termin wstępnie ok. pomysł ciekawy.
Co do formatu to proszę o rozwinięcie myśli PKS. Nie każdy śledzi fora z ograniczeniami itd i nie bardzo wiem o co chodzi.
Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
damroth
Lord Inkwizytor Moderator
Dołączył: 21 Cze 2006
Posty: 1987
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pon 19:49, 03 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
pks=polski komp skor (polish comp score) - zestaw zasad alternatywny dla zasad ETC (EURO), zostawiajacy zasady magii w wiekszosci, ale radykalnie luzujacy inne ograniczenia, eliminujac najmocniejsze zlozenia "samograjow" lub jakochs ciezkich kombosow, bez wiekszych ingerencji w skladanie armii.
zmienia tez zasady dotyczace widzenia, ktore sa blizsze vlos.
|
|
Powrót do góry |
|
|
lahire12
Weteran
Dołączył: 02 Kwi 2013
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pisz
|
Wysłany: Pon 20:36, 03 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
ja jestem za euro + 600p
|
|
Powrót do góry |
|
|
rudobrody79
Czempion
Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: GIŻYCKO
|
Wysłany: Śro 16:39, 05 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
podaję link do całego działu poświęconego PKS
[link widoczny dla zalogowanych]
poniżej natomiast aktualna wersja skopiowana z border, żebyście nie musieli zbytnio szukać
Format
PKS jest przewidziany do rozgrywania bitew w przedziale pkt od 2000 do 2999 punktów na stronę. Po zakończeniu prac nad tym dokumentem, niezwłocznie powstanie zestaw zasad przeznaczony dla bitew w mniejszych formatach punktowych.
Scenariusze
PKS rekomenduje wykorzystanie na turniejach (master i lokal) następujących scenariuszy, uwzględniając poniższe modyfikacje:
Blood & Glory – 1 raz w trakcie turnieju
Meeting Engagement – 1 raz w trakcie turnieju
Battleline
Scenariusze te zapewniają oczekiwany poziom zbalansowania armii poprzez ich wpływ na kompozycję armii.
Blood & Glory
Breaking Point dla formatów 2000-2999 to 3.
Wynik starcia liczony jest w następujący sposób:
Jeżeli któraś z armii zostanie sprowadzona do swojego „Breaking Point”,
z końcem tej fazy uznaje się ją jako przegraną. Zwycięzca otrzymuje
20 punktów, od których odejmuje się po 1 punkcie za każdy stracony
w trakcie bitwy własny „Fortitude Point”. Minimalny wynik to 16:4.
Jeżeli żadna armia do końca bitwy nie zostanie sprowadzona do swojego „Breaking Point” lub obie armie zostaną złamane w tej samej fazie, bitwa kończy się remisem, W takiej sytuacji obie armie otrzymują po 10 punktów. Następnie wynik ten jest modyfikowany o różnicę „Fortitude Points” straconych przez obu graczy, na korzyść armii, która straciła mniej punktów odporności. Modyfikacja nie może dać wyniku lepszego niż 15:5.
Przykład: Armia X straciła 4 punkty odporności, armia Y straciła 1 punkt odporności. Różnica wynosi 3. Wynik bitwy to 13:7 na korzyść armii B (10+3).
Meeting Engagement
W trakcie wystawiania jednostek, pomija się zasadę rezerw. Także wszystkie oddziały danej armii wystawiane są w tym samym czasie. Oddziały uciekające lub sprowadzone do 25% pierwotnego stanu na koniec bitwy warte są połowę swojej wartości punktowe przy podliczaniu wyniku bitwy.
Battleline
Oddziały uciekające lub sprowadzone do 25% pierwotnego stanu na koniec bitwy warte są połowę swojej wartości punktowe przy podliczaniu wyniku bitwy.
System widoczności
PKS rekomenduje wprowadzenie na turniejach poniższego systemu widoczności.
Dodatkowe zasady terenów
Góry, obeliski oraz budynki traktujemy jako nieskończenie wysokie.
Dlatego zawsze przesłaniają (w całości lub częściowo, zapewniając „hard cover”) stojące za nimi jednostki, nawet przed jednostkami stojącymi na innym wzgórzu lub w innym budynku. Jednocześnie oddziały stojące na górce lub w budynku widzą ponad innymi oddziałami oraz są przez nie widziane, bez względu na ich rozmiar. Nie korzystają z osłony i nie podlegają żadnym związanym z tym karom.
Lasy zapewniają ochronę „soft cover” i nie blokują pola widzenia. Ruiny nie blokują pola widzenia. Jednostki znajdujące się w ruinach mają zapewniony modyfikator -2 do trafienia przeciwko wszelkim strzałom. Przeszkody działają zgodnie z podręcznikiem głównym WFB.
Rozmiary jednostek
Każdy oddział posiada swój rozmiar jednostki, określany wg ich typu jednostki:
1: war machines, war beasts, infantry, swarms
2: cavalry, chariots, monstrous infantry, monstrous beasts
3: monstrous cavalry
4: monsters, jednostki z zasadą “Large Target”
Modele unique (bez zasady Large Target) są przyporządkowywane do odpowiednich grup wg rozmiaru ich modelu, np. Fanatycy z armii O&G to rozmiar 1, a Mangler Squigs to rozmiar 2.
Jednostki o większym rozmiarze zasłaniają jednostki o rozmiarze mniejszym. Podobnie jednostki o takim samym rozmiarze zasłaniają sobie pole widzenia.
Osłona
Jednostki otrzymują osłonę (-2 do trafienia) jeżeli co najmniej 50% ich modeli (lub ich powierzchni w przypadku modeli pojedynczych) znajduje się za terenem zapewniającym osłonę lub za jednostką o większym, takim samym lub mniejszym o 1 rozmiarze jednostki niż
cel i jednostka strzelająca.
Jednostki o typie Swarms nigdy nie zapewniają osłony.
Skirmishers
Jednostki posiadające zasadę Skirmishers nie zasłaniają pola widzenia bez względu na rozmiar, dopóki nie znajdują się w walce. Zapewniają osłonę na tych samych zasadach co inne jednostki (chyba, że podano inaczej).
Oddziały – koszt punktowy
Maksymalny koszt pojedynczego oddziału to 25% całej armii, wliczając w to koszt grupy dowodzenia, magiczne przedmioty czy wykupione wzmocnienia.
Np.: w bitwie na 2000 punktów, pojedynczy oddział nie może być droższy niż 500 punktów.
Magia
Przyjmuje się następujące restrykcje dotyczące fazy magii:
w trakcie pojedynczej tury magii można wykorzystać nie więcej niż 12 kości mocy
pojedynczy czar może być rzucony przy użyciu nie więcej niż 5 kości mocy.
W przypadku czarów z Domeny Śmierci limit ten jest zmniejszony do 4 kości mocy.
Dodatkowe kości wynikające z zasad Szamanów Nocnych Goblinów mogą przekroczyć ten limit).
W przypadku czarów The Dwellers Below i The Dreaded Thirteenth nie więcej niż 2 bohaterom znajdującym się w oddziale będącym celem któregoś z tych czarów i wybranym przez gracza tej armii przysługuje zasada Look Out Sir!
Bohaterowie imienni
Opisane poniżej zasady armijne uwzględniają bohaterów imiennych. Brak dodatkowych zasad w tej kwestii oznacza dopuszczenie do gry bohaterów specjalnych danej armii.
Ostatnio zmieniony przez rudobrody79 dnia Śro 16:40, 05 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
lahire12
Weteran
Dołączył: 02 Kwi 2013
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pisz
|
Wysłany: Czw 19:44, 06 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Jest propozycja żeby w Piszu zrobić turniej tylko to zależy od liczby uczestników bo wstępnie to format 2400 Euro
|
|
Powrót do góry |
|
|
CICHY
Weteran
Dołączył: 11 Gru 2011
Posty: 233
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 21:04, 06 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
osobiście uważam że PKS jest niezłą koncepcją byle by nie było zbyt dużej ingerencji w armię , poza tym zawsze coś nowego czego jeszcze nie graliśmy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bela16
Gwardzista
Dołączył: 17 Lis 2011
Posty: 194
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: Czw 21:35, 06 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Również uważam PKS za ciekawą opcje... na ten moment wygląda obiecująco, ale jeszcze ponad połowa armii im została do zrobienia.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kondzio19
Gwardzista
Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 13:54, 07 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Osobiście jestem za tym , by zagrać coś nowego jak wspomniane wyżej PKS.
Lecz bardziej skłonny jestem do 2400 + 600 .
W sumie Czego nie wybierzecie , chętnie zagram ;D
|
|
Powrót do góry |
|
|
bela16
Gwardzista
Dołączył: 17 Lis 2011
Posty: 194
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: Pią 15:00, 07 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
PKS nie ma konkretnej punktacji jak przykładowe euro 2400 ... Jest on przeznaczony do bitw 2000-2999, wiec myślę, że dobrym rozwiązaniem byłoby 2400 +600 liczone wciąż jako mała armia z ograniczeniami PKS ... jedno nie musi wykluczać drugiego.
|
|
Powrót do góry |
|
|
CICHY
Weteran
Dołączył: 11 Gru 2011
Posty: 233
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 15:17, 07 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
spoko koncept ale mieszanie tego wszystkiego nic dobrego nie da
Poza tym opcja z PKS-em jest o tyle oryginalna ze mamy przedział i nie jest on do końca sprecyzowany , warto s próbować czegoś nowego
|
|
Powrót do góry |
|
|
Prezes
Szef Olsztyńskiego Klubu Fantastyki
Dołączył: 22 Cze 2005
Posty: 1122
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 17:15, 13 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Czy znajdzie się ktoś w Olsztynie do "zrobienia" tyrnieju.....? Nniestety Lohost ze wzgladów zdrowotnych i zawodowych niezabardzo się teraz "nadaje" do tego ... , zresztę to samo dotyczy mnie więc apel kieruję do szerokiego grona klubowiczów.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Necromanter
Gość
|
Wysłany: Czw 19:06, 13 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
W lipcu mogę ogarnąć turniej nie wcześniej.
|
|
Powrót do góry |
|
|
sekret155
Weteran
Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pią 8:44, 14 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
ja mogę dopomóc
|
|
Powrót do góry |
|
|
rudobrody79
Czempion
Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: GIŻYCKO
|
Wysłany: Wto 17:31, 01 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
małe odnowienie tematu :
jedziecie na mastera w październiku ? jeśli tak to kiedy on wypada ? może byśmy zrobili jakiś turniej tym razem w giżycku ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|