Forum OKF MISCAST
Forum miłośników gier bitewnych i fantastyki
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kilka pytań odnośnie Tomb Kings

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum OKF MISCAST Strona Główna -> Warhammer The 9th Age
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Sob 0:09, 13 Gru 2008    Temat postu: Kilka pytań odnośnie Tomb Kings

Witam, od razu zaznaczam, że w WFB jestem zielony. Przed tym bawiłem się w LotR'a, ale bardziej jako kolekcjoner, ale przez pewien zbieg okoliczności zająłem się Tomb Kingami( teraz bardziej skupiam się na nich jako gracz) i mam odnośnie nich parę pytań;

1 Czy jak zbieram regiment piechoty, ma znaczenie jaką wsadzam mu broń? Chodzi mi bardzie o miecze i włócznie. Ma to jakieś znaczenie na rozgrywkę czy może jest wyłącznie elementem wyglądu danych wojowników?

2 Czy opłaca się mieć w swej armii łuczników? Widziałem już parę opisów armii TK i mało kto wypowiadał się o łucznikach pozytywnie.

3 Czy takie postacie jak Settra lub Khalida są dopuszczane do rozgrywek? Jeśli tak, to do armii od ilu punktów?

No to chyba na razie wszystko, jak będą miał jakieś wątpliwości to zapytam.
Powrót do góry
Alex
Lord Dowódca



Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 1536
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Olsztyn/Warszawa

PostWysłany: Sob 2:30, 13 Gru 2008    Temat postu:

1. Tak ma znaczenie. Zależnie od tego w co ich wyposażysz tak ich wystawiasz Smile
2. Tak, łucznicy khemri są ok.
3. Z tego co wiem to bohaterowie imienni są niedopuszczeni, ale głowy nie dam Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Sob 10:04, 13 Gru 2008    Temat postu:

Alex odnośnie twej odpowiedzi na moje pierwsze pytanie. Chodzi ci o to, że jak mam regiment wojowników z mieczami, toporami to nie mogę dać do niego wojowników z włóczniami i vice versa?
A jak jesteśmy przy włóczniach, to jak mam taki regiment włóczników, to czy oni dostają jakieś premie do walki z konnicą?
Po drugie, czy warto inwestować w Tomb Swarm, Carrion i Screaming Skull Catapult? Mam póki co wizje armii z Ushabti, Scorpionami i Bone Giantem.
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Sob 11:38, 13 Gru 2008    Temat postu:

po pytaniach kolegi wnnioskuje ze na oczy nie widziales ich kodexu. proponuje go przeczytac-tam znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania odnosnie Twojej armii
Powrót do góry
Snipa
Lord Administrator



Dołączył: 21 Cze 2005
Posty: 1238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Sob 16:25, 13 Gru 2008    Temat postu: Re: Kilka pytań odnośnie Tomb Kings

Shinigami napisał:

1 Czy jak zbieram regiment piechoty, ma znaczenie jaką wsadzam mu broń? Chodzi mi bardzie o miecze i włócznie. Ma to jakieś znaczenie na rozgrywkę czy może jest wyłącznie elementem wyglądu danych wojowników?

Jak uzbroisz regiment ma znaczenie bo różne rodzaje broni dają różne bonusy. Akurat włócznie pozwalają atakować jednostkom także z drugiego szeregu gdzie inna broń nie daje takiej możliwości.
Jeżeli chciałbyś poznać znaczenie broni w rozgrywce to należało by przeczytać podręcznik główny.

Shinigami napisał:

2 Czy opłaca się mieć w swej armii łuczników? Widziałem już parę opisów armii TK i mało kto wypowiadał się o łucznikach pozytywnie.

Ogólnie łucznikami bitwy nie wygrasz ale czasami opłaca się mieć przynajmniej jeden oddział bo dzięki niemu możesz na odległość niszczyć lekkie jednostki wroga.

Shinigami napisał:

3 Czy takie postacie jak Settra lub Khalida są dopuszczane do rozgrywek? Jeśli tak, to do armii od ilu punktów?

Zazwyczaj bohaterów specjalnych się nie używa. Chyba, że na turnieju jest powiedziane inaczej. Jeżeli podobają Ci się figurki bohaterów to zawsze możesz je wystawiać jako zwykłych bohaterów.

Popieram także wypowiedź koszałka. Musiałbyś najpierw poznać dokładnie mechanikę gry aby potem sobie przeanalizować co faktycznie by Ci się przydało w Twojej armii.

pozdro


Ostatnio zmieniony przez Snipa dnia Sob 16:27, 13 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prezes
Szef Olsztyńskiego Klubu Fantastyki



Dołączył: 22 Cze 2005
Posty: 1122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 20:55, 13 Gru 2008    Temat postu:

Łucznicy to dobra jednostka w armii TK, trafiają zawsze na 5 bez względu do czego i na jaką odległość strzelają. Przekonałem się na dzisiejszym turnieju o ich sile.... niestety poszarpali moją armię nieco Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Nie 0:53, 14 Gru 2008    Temat postu:

Koszałekopałek napisał:
po pytaniach kolegi wnnioskuje ze na oczy nie widziales ich kodexu. proponuje go przeczytac-tam znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania odnosnie Twojej armii


Cóż, kodex mam, ale moja znajomość języka angielskiego pozostawia wiele do życzenia. Póki co próbuję przynajmniej gdzieś w sieci dorwać wersje rosyjską(jak nie jak filologia rosyjska oraz ogólna znajomość tego języka robi swoje). Jak nic z tego nie wyjdzie.... no cóż trzeba będzie usiąść ze słownikiem i poświęcić jakiś czas na zrozumienie informacji zawartej w kodexie.


Snipa napisał:
Jak uzbroisz regiment ma znaczenie bo różne rodzaje broni dają różne bonusy. Akurat włócznie pozwalają atakować jednostkom także z drugiego szeregu gdzie inna broń nie daje takiej możliwości.
Jeżeli chciałbyś poznać znaczenie broni w rozgrywce to należało by przeczytać podręcznik główny.


Mam póki co na kompie kiepski skan podręcznika głównego, chyba z zestawu Bitwa o Przełęcz Czaszki. Z tego co tam przeczytałem, to standardową bronią są miecze, topory, pałki i maczugi, dopiero inne bronie dają różne bonusy.
A jak już jestem przy sprawie z podręcznikami. Co mi polecacie. Na Allegro czasami są sprzedawane podręczniki główne z wyżej wymienionego zestawu, ale też jest Warhammer Rulebook. Którego cena do najniższych się nie zalicza. Co bardziej opłaca się kupić i czym te dwa podręczniki się różnią(chodzi mi głównie o treść)?
Powrót do góry
Necromanter
Gość






PostWysłany: Nie 7:53, 14 Gru 2008    Temat postu:

Podręcznik z bitwy o przełęcz jest w mniejszej formie i zawiera tylko informacje dotyczące zasad.Główny rulebook natomiast oprócz tego ma porady modelarskie i historię świata. A co opłaca się bardziej kupić to zależy od Ciebie, ale jak nie znasz dobrze angielskiego to lepiej chyba zainwestować w polską wersję.
Powrót do góry
Doom
Książe Elektor



Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 3460
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Nie 20:02, 14 Gru 2008    Temat postu:

Jedyną zaletą podręcznika ze starter jest to ze masz go po polsku, wad natomiast ma kilka:
- zawiera jedynie podstawowe zasady gry,
- rozszerzonych takich jak kampanie i mniej standardowe misje w nim nie zobaczysz
- tłumaczenia często zawierają błędy (niekoniecznie celowe, po prostu tłumacz wziął popularniejszy odpowiednik słowa angielskiego, podczas gdy prawidłowym jest to rzadsze i już brzmienie zasady się zmienia)
- nie miałem czasu porównać ale i wersja polska i wersja angielska z takich zestawów miewały już błędy w stosunku do normalnego book'a
- na turniejach i innych takich zawsze nadrzędnym źródłem wiedzy jest właśnie ten drogi rulebook wiec lepiej uczyć sie zasad z niego

Czy TK nie dostali przypadkiem polskiej wersji kodeksu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Alex
Lord Dowódca



Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 1536
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Olsztyn/Warszawa

PostWysłany: Nie 20:33, 14 Gru 2008    Temat postu:

Nie Piotrze, piaskowi nie mają polskiego, z trupów VC dostali Wink

Co do pl podręcznika z BfSP. Czasem czary są ustawione w złej kolejności Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damroth
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 21 Cze 2006
Posty: 1987
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pon 19:29, 15 Gru 2008    Temat postu:

TK to silna armia jako jedyna chyba bez jakichs wspomagaczy tegich walkow jest sobie w stanie poradzic zarowno z demonami jak i wampirami, co jest wyczynem! co do samej armii, ma swoj klimet i duzo uroku, jest nia bardzo ciezko grac, bo armia nie wybacza bledow. jest silna i dobry general moze z powodzeniem wygrywac turnieje. co do bookow...trzeba sie przygladac graczom, zobaczyc co jak sie spisuje, poczytac moze troche na forach poswieconych batlowi. sam podrecznik jest prosty jak konstrukcja cepu, mozna go roztlumaczyc na szybko i niewiele budzi tam jakiekolwiek kontrowersje, jeden z najlepiej napisanych podrecznikow przez gw. Radek gra TK, jego nick na forum to zbrojny czy jakos tak. on Ci najwiecej pomoze. pozdrawiam i zycze powodzenia. Smile zawsze chetnie sluze sparingiem Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Alex
Lord Dowódca



Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 1536
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Olsztyn/Warszawa

PostWysłany: Pon 22:48, 15 Gru 2008    Temat postu:

W ramach wtrącenia się. Oto adres forum Border Princess, największe polskie forum o WFB [link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sekret155
Weteran



Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Wto 15:01, 16 Gru 2008    Temat postu: TK

Gram oststnio Tombami i mam pare uwag:

-Najlepsza opcja dla szkiletów to bron ręczna i tarcza, szkielety i tak nic nie zabijąSmile chodzi o to aby nie ginęły i cały czas tworzyły mase a tarcza i broń ręczna gwantuje im najwiekszą przeżywalność (plus oczywiście lekka zbroja.
-Łucznicy- ja wystawiam zawsze 10 sztuk , jest to minimum. Twierdze że są jedną z najlepszych w batlu jednostek strzelających ( w seojej cenie punktowej). Kiedyś pokusze się o więcej. Trafiasz zawze na 5+ niezeależnie od modyfikatorów-bomba!
- Katapulta, bez niej się nie ruszam, każda rana zadana wzbudza panike ( możesz wziąść opcje -1 do ld-pomocne). Jednym strzałem wygrywałem bitwy:). Dodatkowo możesz nią stzrelić 2 razy na ture jeżeli masz licza w pobliżu. Jednym słowem potęrzna broń.
- skorpiony- tanie, silne , niezawodne.
-Magia-inkantacje-najważniejsz moim zdanie broń TK. Im więcej tym lepiej.
Polecam TK
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum OKF MISCAST Strona Główna -> Warhammer The 9th Age Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin