Forum OKF MISCAST
Forum miłośników gier bitewnych i fantastyki
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ogolnie o warhamerze.......
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum OKF MISCAST Strona Główna -> Warhammer The 9th Age
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Snipa
Lord Administrator



Dołączył: 21 Cze 2005
Posty: 1238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Nie 23:51, 10 Wrz 2006    Temat postu:

Jeżeli chodzi o granie Slaneshem to poprostu jednostkom chaosu możesz wykupić "mark of slanesh" który daje odporność na psychologię (od 7 edycji negatywne oddziaływania psychologii). Dzięki temu markowi bohaterowie mogą używać rumaków slanesha (które mają ruch 10"). No i np. spawn slanesha porusza się 3k6 a nie 2k6. Jakbyś chciał dowiedzieć się czegoś wiecej to pogadaj z Norbem w klubie. Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doom
Książe Elektor



Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 3460
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pon 9:34, 11 Wrz 2006    Temat postu:

Na pytanie o "różowych" odpowiedział Snipa od siebie dodam że Marki Chaosu w WFB w zastosowaniu różnią się od tych z 40k, np kożyści z nich odnoszą głównie bochaterowie...

Odnośnie najemników:
-jeżeli dobże pamiętam to w DoW jest tylko specjalny regiment gigantów (2 koksy + druid który mówi im co mogą zdeptać a co nie Very Happy) który w dodatku ma restrykcję że mogą go brać tylko "czyści" DoW jako niespecjalny regiment giganty nie wystę pują więc do dwarfów już takiegokolesia nie dołączysz (o tym jakby to od stronyklimatu wyglądało nie wspomnę)
-Ogry do kurdupli dołączyć możesz i to chyba na 3 sposoby w tej chwili:
+"zwykłe" najemne byczki z listy psów
+ekipę Galfanga też z listy psów (galfang ma całkiem niezłe staty, ale regiment jako taki jest raczej drogi)
+w kodeksie ogrów wylistowano kilka regonów które chodzą do innych armii jako najemnicy - napewno meneater's (drogo organizacyjnie i punktowo ale w pojedynkę mogą zeżreć regiment albo nawet "średniego" bochatera) zwykłe i chyba jeszcze jakieś
Przy najemnikach powinieneś jednak pamiętać że na turnieju typu limited prawie nigdy nie są dopuszczani a niektóży przeciwnicy też nielubią jak nagle zamiast organek/flamecannona/żyrosa widzą na stole parę koksów, albo kawalerię

-Z możliwościami taktycznymi to z lekka nie trafiłeś w armiie bo obie mają aż jedną która ma szanse powodzenia: krasnale strzelają, ogry biegną i wbijają tymi swoimimaczugami w ziemię. Krasnale niby można złożyć się do ofensa i na stole robią wtedy duże wrażenie (parę kloców ciężkiej piechoty) i nawet moga powalczyć z czymś co też jest nastawione na bicie ale iść nimi na jakiś defens to koszmar (6 ruchu na rundę i to tylko w marszu a w 7 edycji chyba skasowali odporność na obcinanie marszu)

Schemat organizacyjny armii w batlu pomijając wyjątki jest taki:
-poniżej 2 kafli od 1 do 3 bohaterów (nielordów), minimum 2 core (bez górnego limitu chyba) do 3 specjali do jednego rera
-na 2 kafle (i więcej, ale poniżej 3) od 1 do 4 cherosów (jeden może być lordem) minimum 3 core, do 4 specjali, do 2 specjali
-każdy następny tysiąć daje ci dodatkowego bochatera (może być lord), specjal, rare i zwiększa o jeden obowiązkowe core (jak coś pomyliłem niech mnie jakiś kwadrat poprawi Very Happy)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Alex
Lord Dowódca



Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 1536
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Olsztyn/Warszawa

PostWysłany: Pon 12:09, 11 Wrz 2006    Temat postu:

Plk Gromek napisał:
A wlasnie to jak moge dolaczyc do armi dwarfow giganta albo ogry jako najemnikow? Wtedy one sa jako rare jezeli sie nie myle Very Happy a wlasnie jak wyglada branie jednostek ze special i z rare? Kiedys slyszalem ze rare to w zaleznosci od pkt jak ma sie armie na 15k pkt to ma sie jeden a od 2k juz 2. Bede wdzieczny za odpowiedz. Pozdr


Jeden slot rare na 1000pkt., które są pełne, czyli na 1500pkt. masz nadal jeden. Do 2.000 ma się bodajże 3 speciale, a na core bodajże nie ma limitu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Necromanter
Gość






PostWysłany: Pon 13:52, 11 Wrz 2006    Temat postu:

A ja będe z tobą kendo polenizował ,bo widziałem zasady tego nowego giganta i można go podajrze dołączyć do każdej armi Smile
Zasady jego są gdzieś na stronie GW trzeba tylko poszerać dobrze.
Powrót do góry
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 14:53, 11 Wrz 2006    Temat postu:

Spoko ale czy na turniejach jakbym wzial ogrow jako najemnikow to by przeszlo? Czy to tylko w grach towarzyskich dziala? To samo pytanie mam odnosnie giganta. Fajnie ze tak jest bo imo jednostki krasnali w slocie rare sa srednie(chodzi o wyglad modeli) a tak to przynajmniej twardzielskie ogry dolacze albo giganta i bedzie stylowo tylko fluficznie jeszcze uzasadnie jak bede myslal nad moja armia Very Happy. Pozdr
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doom
Książe Elektor



Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 3460
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Wto 10:08, 12 Wrz 2006    Temat postu:

Necromanter napisał:
A ja będe z tobą kendo polenizował ,bo widziałem zasady tego nowego giganta i można go podajrze dołączyć do każdej armi Smile
Zasady jego są gdzieś na stronie GW trzeba tylko poszerać dobrze.

czy zwróciłeś uwagę na to:
Doom napisał:
-jeżeli dobże pamiętam

A pozatym jeśli chodzi co o [link widoczny dla zalogowanych] pana to na jego liście potencjalnych prcodawców nie widzę dwarfów:
GW site napisał:
The following armies may hire a Dogs of War Giant as a Rare choice: Empire; Tomb Kings; Dark Elves; Skaven; Vampire Counts; Dogs of War


Gromek w battlu istnieje oficjalne i bardzo wyraźźne rozgraniczenie w turniejach:
-limited (te najczęstsze) w których nie można używać armylistów alternatywnych (koniec podręcznika np. armie poszczególnych bloodlinów wampirów; ewentualnie takie z WD lub battlowego odpowiednika CA), specjalnychbohaterów, jednostek i najemników
-open (rzadziej wystepują) i na nich wolnostosować jeśli nie wszystkie te rzeczy to przynajmniej część
-czasem zdaży się jakaś chybryda że np wolnododać doarmi specjala albo użyć army lista z końca podręcznka, a reszty nie ale to naprawdę żadkość

W grach toważyskich generalnie możesz użyć wszystkiego co nie ma dopisku "zgoda przeciwnika" no chyba że umawiając się na grę ustaliłeś z przeciwnikiem inaczej.
gromek napisał:
jednostki krasnali w slocie rare sa srednie(chodzi o wyglad modeli)

Dawno w WFB nie grałem ale jeśli dobże pamiętam to ich zastosowanie na polu bitwy też jestraczej ograniczone dla początkujęcego gracza i/lub przeciwko niektórym armiom
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nemezis
Czempion



Dołączył: 01 Paź 2005
Posty: 873
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn / Wawa

PostWysłany: Wto 15:13, 12 Wrz 2006    Temat postu:

Bodajze w przedostatnim WD pisali o DoW i tam byl gigant i raczej prawie do wszystkich armii mozna bylo go dolaczyc, a statsy rzeczywsicie mozna sciagnac ze strony GW...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 15:34, 12 Wrz 2006    Temat postu:

To beznadziejnie, po co GW daje te dogs of war skoro nie mozna ich na wiekszosci turniejach uzywac Confused A Blekitny goblin to jest turniej typu limited czy open? A juz myslalem ze armie wybralem Smile ale prawdopodobnie beda to jednak krasnoludy tylko musze porownac te dwa kodeksy, ogrow i krasnali....
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Szczur
Gwardzista



Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 18:13, 12 Wrz 2006    Temat postu:

Eeee... Armie chybadyba mogą brać DoW w limited? Czy mi się kręci coś? Bo w opisie turnieju jednego znalazłem to:
Limited, czyli obowiązują:
- Księgi Armii,
- Wszystkie oficjalnie wydane erraty i poprawki do ksiąg armii jakie pojawią się do dnia turnieju,
- Wszystkie armie ze Storm of Chaos,
- Dogs of War wg Warhammer Chronicles 2004 (jako samodzielna armia),
- oddziały Dogs of War nie zajmujące slotu Hero można brać w armiach, które mają wyraźnie zaznaczoną opcję brania jednostek DoW,
- Treasures of the Old Ones,
- Chaos Dwarfs wg Ravening Hordes,
- City Garrison,
- Hydry wg. Annuala,
- Mounted Demonettes, Chronicles 2004,
- Cult of Ulric za Chronicles 2004,
- Army of Middenland (bez Borisa Todbringera) Chronicles 2004,
- Rozszerzone zasady Olbrzymów Khemrii,
- Kislev - Chronicles 2004 (jako samodzielna armia i jako sojusznicy),
- Lizardmen Southlands,
- Sacred Spawnings z White Dwarfa,
- Ogre Kingdoms Rhinox Raiders wg White Dwarfa UK 309.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doom
Książe Elektor



Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 3460
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Śro 9:24, 13 Wrz 2006    Temat postu:

Krawat ten gigant z WD to właśnie ten co go podałem w linku i jest to wogule pierwszy gigant którego DoW wypożyczają do innych armii. Krasnale gigantów nie lubią (kompleks niższości czy jak? Wink ) i to nawet bardzo nie lubią, bo często mędy jedne pomagają zielonym napadać na ich browary (a przecież dla krasnoludów piwo to prawie bóg Very Happy ), jakbyś poszperał we flufie to pewnie znalazłbyś jeszcze kilka powodów
Oczywiście że można tylko albo jako samodzielną armię albo tylko te jednostki które w teori są DoW ale w praktyce zajmója normalny slot organizacyjny np ci cpecjalni Shadesi do Dark Elfów Mengil Menflayers czy jakoś tak DE mogą ichwziąć na turniej limited ale cała reszta armii już nie takich jednostek jest jeszcze kilka, ale jest ich relatywnie mało, są to chyba tylko Regiments of renown (drogowychodzą bo ich czempion a czasem całe CG mają jakieś właściwości które boostują koszt punktowy minimalnej paczki), i nie liczą się jako DoW tylko w jakiejśkonkretnej armii
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Szczur
Gwardzista



Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 15:30, 13 Wrz 2006    Temat postu:

Wciąż, do krasi chyba można wziąść ogrzych najemników. Maneaters i zwykłe ogry na rarze. I to jest dopuszczalne na limited, ale głowy nie dam.
Co do gigsa - krasie na pewno nie mogą go wziąść.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 15:42, 13 Wrz 2006    Temat postu:

Giganta to przeboleje ale ogrow to chcialbym wziasc Very Happy Wazne zeby mozna bylo je normalnie dolaczyc bo ogry sa zawaliste IMO do malowania, konwertowania itede a krasnoludami podoba sie mi ich klimat wiec jakby to mozna bylo polaczyc to by bylo gites xD. Pozdr
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Snipa
Lord Administrator



Dołączył: 21 Cze 2005
Posty: 1238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Śro 17:21, 13 Wrz 2006    Temat postu:

Jak już każdy powiedział to co wiedział to może teraz ja. Dwarfy to bardzo fajna armia i pod względem flufu i wyglądu figsów. Dlatego bardzo ją polecam bo gdybym nie grał Bretonnią to możliwe że były by to właśnie Dwarfy. Co do zasad Gromku to mogę Ci je opisać.
Zasady Specjalne Dwarfów:
- Ancestral Grudge - Krasnoludy nienawidzą wszystkich zielonoskórych. Nienawiść w warhamerze pozwala przeżucać nie trafione w close combacie w 1 turze walki.
- Resolute - Dwarfy gonią i uciekają 2k6 -1(nie dotyczy żyrokopterów). Normalnie piechota goni i ucieka 2k6 a kawaleria 3k6.
- Relentless - Dwarfy mogą wykonywać ruch marszowy nawet gdy mają przeciwnika w 8". Normalnie jednostki mogą maszerować gdy wróg na początku ruchu jest dalej niż 8" od nich. Marsz to ruch w którym podwajamy współczynnik M jednostki. Czyli dwarfy mogą zawsze się poruszać 6". Inne jednostki np ludzie mogą poruszać się 4" a maszerując 8". Dwarfy mają M=3 ludzie 4 Elfy 5 Ogry 6
- Gunner's Pride - Obsługa maszyn jest "stubborn". Czyli testy ld zdają zawsze bez żadnych modyfikatorów.
- Armia krasnoludzka także ma 4 kości na obronę przeciwko magicznym atakom gdy inne armie mają 2. Oczywiście ilość tych kości także jest modyfikowana przez ilość magów lub magicznych przedmiotów w armii.
Krasnoludzkie sprzęty:
- Dwarf handgun - zasięg 24" 4 siły, przebija pancerz (przeciwnik ma dodatkowy -1 so save'a, przy czym siła 4 też obniża save przciwnika o -1, w sumie trafienie z tej broni obniża save przeciwnika o -2 ), move-or-fire (jażeli oddział się poruszu w fazie ruchu to w fazie stzrelania nie może strzelać), no i dwarf handgun dodaje strzelcom +1 do trafienia.
- Gromil Armour - zbroja z gromilu daje save 4+ (dla przykładu taki save daje tylko zbroja chaosu i pełna zbroja płytowa Imperium)
Bohaterowie.
W armi krasnoludów masz dość duży wybór bohaterów. Do wyboru masz 3 lordów i 4 zwykłych bohaterów. Dużym atutem jest ich limit na runy magiczne. Prawie każdy bohater ma ten limit znacznie powiększony niż jego odpowiednik w innej armii. Np. krasnoludzki Thane może wybrac runy o łącznej wartości do 75 pkt. gdy bohaterowie Bretońscy mają limit 50pkt.
Runy.
Runy dają mozliwość tworzenia bardzo fajnych unikatowych przedmiotów gdy inne armie mają już gotowe przedmioty. Oczywiście przy tworzeniu magicznych przedmiotów obowiązują pewne zasady. Nie będę ich tu opisywał bo trochę by to zajeło. Razz Dodatkowym atutem Armi krasnoludzkiej jest to że runy można także dawać maszynom wojennym. Dzięki temu maszyny stają się jeszcze bardziej niebezpieczne i zadają magiczne obrażenia.
Jednostki.
Dużym atutem krasnoludów jest to, że są urodzonymi wojownikami. Najniższym ws jest 4. I krasnoludy mają T=4, lordowie nawet 5. No i ogólnie wysoki współczynnik LD w porównaniu do innych armi. Armia krasnoludzka oferuje także dużo jednostek specjalnych do wyboru bo aż 7 (wliczając w to także większość maszyn wojennych). Jednak przy grze na standardowe 2000 pkt. specjalnych jednostek możesz mieć tylko 4. Minusem jak dla mnie jest nieciekawy wybór jednostek typu rare. Do wyboru są tylko organki, żyrokopter, i działo ogniowe.

Pod względem taktycznym faktycznie dwarfy sobie nie poszaleją z powodu swojego niskiego współczynnika ruchu i braku mobilnych jednostek takich jak jakaś kawaleria czy latacze. Gracze grający Dwarfami zazwyczaj starają się strzelaniem osłabić jednostki wroga (lub je zniszczyć Smile ) na tyle aby potem odziały piechoty były w stanie powstrzymać szarże tuch jednostek. To na razie na tyle. O Ograch nie chcę się wypowiadać bo widziałem tylko kodeks a nigdy z nimi nie grałem. Very Happy
pozdro
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 18:50, 13 Wrz 2006    Temat postu:

Thx Sniper za opis krasnoludow bo duzo konkretnych i ciekawych zasad sie dowiedzialem Very Happy . Tak po za tym czytalem ze te turnieje typu limited to moge bez problemu dolaczac jednostki DoW(czyli konkretnie w tym prypadku ogry) chyba ze zajmuja slot hero. I to na wiekszosci turnieji, wiec IMO moge je brac do krasnali chyba ze w ich kodeksie bedzie pisac ze nie mozna ale watpie by nie mogli, chyba ze krasnale nie lubia najemnikow bo by wypili im ich ukochane piwko xD. P.S. na niektorych turniejach battla zauwazylem ze mozna uzywac "malych" ilosci proxow...........xD
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Czw 12:44, 14 Wrz 2006    Temat postu:

W army buliderze zobaczyłem że w 7 edycjii krasnali kusza też ma "move and fire". Trzeba jeszcze zauważyć że jednostkom typu rare run nie dajemy.
Ale nie wymieniliście też Malakai Makaisson Goblin hewer.
Zajmuje slot hero i rare. Jednym z obsługantów jest hero Malakai który ma Repeating Dwarf Handgun ( 3 strzały na turę). Obsługanci to slayerzy bez zbroi, ws 4, malek 5 ,mają 10 ld, za 2 hand weapony +1 atak, a za graet weapon +2 do siły. Malek ma bazowe 3 ataki, 2 woundy i 5 bs.
A maszynka zadaje 3k6 ran, z siła 4 i -2 do sv. Pojedyńcze modele niedostają 3k6 ran. Zasięg 48". Fajnie też wygląda i ma fajny znacznik (Martwy goblin)
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum OKF MISCAST Strona Główna -> Warhammer The 9th Age Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Strona 2 z 9

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin