|
OKF MISCAST Forum miłośników gier bitewnych i fantastyki
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 15:34, 08 Wrz 2006 Temat postu: Ogolnie o warhamerze....... |
|
|
Witam temat ten zalozylem po to poniewaz zastanawiam sie nad drugia armia , jednak ciagle mysle czy to bedzie do w40k czy do battla. W tym temacie prosilbym o napisanie generalnych roznic miedzy w40k a fb w zasadach( na korzysc lub nie), klimat, czy sie ogolnie oplaca oraz czy 7 edycja zmierza w dobrym kierunku czy lepiej trzymac sie od niej z daleka. Drugie moje pytanie dotyczy armi bo narazie do wfb zastanawiam sie miedzy krasnoludami a ogrami, wdzeiczny bede jak osoba grajaca dluzszy czas w battla opisze mi zasadnicze(ardziej szczegolowe) roznice miedzy tymi 2 armiami np: w ktorej armi jest wiecej kombiniowania, wiekszy wybor ekwipunku itede.
Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 17:02, 08 Wrz 2006 Temat postu: ogry czy dwarfy |
|
|
cze. dwarfy to klasyczny deffens - gra sie na jedno kopyto i moze po jakims czasie sie znudzic. OGRY dla mnie pozbawione sa klimatu wfb, pare niewymiarowych figsów na stole... ogulnie karly i ogry to dla mnie 2 najgorsze armie z wfb.. ale kazdy lubi co innego.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Alex
Lord Dowódca
Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 1536
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Olsztyn/Warszawa
|
Wysłany: Pią 18:20, 08 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
WFB różni się od 40k kilkoma rzeczami:
- Nie ma bohateró killerów, którzy zabijają pół armii wroga
- Są modyfikatory strzeleckie, tzn. plusy i minusy za np. dystans, czy rozmiar celu.
- Chodzi się w większości przypadków "klockami", a nie bandą, chyba, że skirmish.
- W battlu więcej taktyki, mniej rzucania kostkami.
- Mozna modyfikować pancerz
- Widać różnice między jednostkami nie tylko w kostkach, ale i w statystykach
- Masz więcej możliwości taktycznych, ponieważ zależnie jaką drogę obierzesz, będziesz miał zupełnie inne ruchy, w 40k standrd to dobiec i wyrżnąć.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Szczur
Gwardzista
Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 18:21, 08 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Różnice są sporawe. WH40k jest dynamiczniejszy, mniej skomplikowany, i mniej taktyczny od FB. FB z kolei potrafi się ślamazarzyć, aczkolwiek możliwości taktyczne są ogromne - wygrać dzięki fartowi to raczej się nie da (nie żebym o to posądzał 40tke, ale jeżeli takie cuś miałoby się wydarzyć to tylko prędzej w 40stce. Chyba ). Co najwyżej przegrać przez pecha, ale to chyba obecne w obydwu systemach.
Same zasady bywają często niejasne, ale wraz z 7 ed wiele wątpliwości zostanie rozmytych,reszta wyklarowana przez polskie poprawki
Klimat - zależy od armii. W rulbuku jest fajny, i w moich bestiach jest zawalisty. Ogólnie o fluff to się raczej nie ma co martwić
7 edycja jest raczej gut, tylko zanim nie wyjdą wszystkie AB może dochodzić do jakichś nieścisłości i przegięć. Aczkolwiek dwarfy i ogry są pod 7 edycję, więc tu nie ma problemu.
Co do samych armii - dwarfy to głównie defensywa. Stoisz i strzelasz, kiedy dochodzą siepiesz piechotą. W wielkim uproszczeniu. Prócz potężnego strzelania (któreto wbrew wszystkiemu jest niekoniecznie najpotężniejszym w warhu) posiadają dobrą piechotę, ale ona raczej przyjmuje szarże niż szarżuje. Aczkolwiek nie mówię, że szarże krasi się nie zdarzają, bo mają popychaczki (chociażby z kowadła, uznawanego przez niektórych za przegięte. Sam się nie wypowiem czy przegięte, bo nie grałem z tym). W dodatku wrodzona odporność na magię - ergo nie musisz ładować punktów w magów tylko z dispell scrollami
Co do ekwipunku to mogą sporo kombinować runami.
Co do ogrów - to raczej ofens. Wiele kilkowoundowych stworków, przeważający T4, 3W i 4S wydaje się bardzo potężne, ale słyszałem wiele niepochlebnych opinii na temat potęgi ogrów, są często uznawane za jedną z najsłabszych armii. Ale na ogół ludzie psioczą na to, czego sami nie znają. Jeśli ja miałbym oceniać moje Bestie pod względem kilkudziesięciu pierwszych starć to musiałbym powiedzieć "armia cały czas przegrywa, do dupy", kiedy w rzeczywistości nie armia, tylko generał i rozpiski były do dupy (a w szczególności generał ). Ekwipunkiem niezbyt chyba odstają od reszty armii warhmcowych.
Opinie powyższe są w sumie czysto teoretyczne, bo ani razu się nie ścierałem z żadną z armii, a tylko pobierznie przyglądałem się jednostkom, dlatego nie traktuj tego jako prawdy objawionej, a ci którzy znają się lepiej i dostrzegają rażące błędy niech mnie nie linczują - chiałem dobrze.
Generalnie rzecz biorąc zdaje mi się, że więcej kombinowania jest u ogrów - zwycięztwo przeychodzi trudniej, bo ogólnie jest tak, że ofensami się gra ciężej niż defensami w FB (chyba że gra się bretką z 16 mv i ci wardy cały czas wychodzą ). Ogólnie radziłbym pograć na proxach kilka walk tym i tym, i sam zdecyduj jaki styl gry bardziej ci odpowiada. I broń boże nie oceniaj armii po tym, że tymi wygrałeś a tymi przegrałeś, bo to tak nie działa - wszystko zależy od doświadczenia.
No i przedewszystkim popatrz na wygląd figurek i na fluff - a tu masz w sumie dwie skrajności - defensywne kurduple i ofensywne bydlaki. A jako że figurki nowe do tych armi to wyjdą pewno za jakieś 6 (a pewno i więcej) lat, nie masz co się martwić że kupisz a tu nagle nowe figurki wyjdą
Co do postu powyżej - jak sam powiedziałeś każdy lubi co innego. Mi na przykład figurki ogrów się podobają, tak jak i fluff.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doom
Książe Elektor
Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 3460
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Sob 11:49, 09 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Cytat: |
Nie ma bohateró killerów, którzy zabijają pół armii wroga |
Nie no jak to przeczytałem to myślałem że spadę z krzesła ze śmiechu Przypuszczam że kilku kolesi np Chaos Lord na smoku wampiży lordowie itd mocno by z tym stwierdzeniem polemizowało już nie wspomnę o tym że smok nawet jeśli nie szarżuje może wygonić ci sporą część armi terrorem za stół...
Cytat: |
- Masz więcej możliwości taktycznych, ponieważ zależnie jaką drogę obierzesz, będziesz miał zupełnie inne ruchy, w 40k standrd to dobiec i wyrżnąć. |
To jedna strona medalu, druga to nie dać dobiec i odstrzelić. W WFB do tych dwóch dochodzi jeszcze jedna "ogólna możliwość taktyczna" (chociaż niektóży twierdzą że jest to część składowa tej którą ja podałem) a mianowicie anihilować magią.
Ogólnie z zasad
na początek rzeczy oczywiste które prawdopodobnie już wiesz ale:
-inna struktura tury
-magia i to taka która może ostro zamieszać na polu bitwy (chociaż z tym akurat problemem 7 edycja ma coś zrobić podobno)
-manewrowanie jednostkami - rzecz kluczowa przy grze przeciwko armiom do bicia z bańki i ważna kiedy to ty atakujesz - system kierowania regimentami totalnie różni się od tego co znasz z 40k nawet cholerne skirmishowe jednostki mają parę zasad które mogą ci się wydać dziwne albo debilne wręcz w porównaniu z 40k
-w walce wręcz inicjatywa ma znaczenie drugożędne tak naprawdę liczy się to kto szarżuje a jeżeli jest następna tura to dopiero wtedypatrzysz na I
-strzelanie dzieli się na dwa rodzaje takie które zwykle nic nie robi (łuki itp) i trzeba tego zgromadzić naprawdę dużą ilość żeby wywołać straty i takie które zostawia spore dziury w szeregach wroga (zwykle to maszyny oblężnicze ale pare broni ręcznych też może pożezać)
Dwarfy - jak pisali przedmówcy armia która mocno i dużo strzela a jeśli strzelanie zawiedzie mają szanse w walce wręcz, teoretycznie można ich też złożyć w formację ofensywną - klimat jeśli chodzi o fluf mają olbrzymi na stole mało kto się czymś takim przejmuje
Ogry- Armia jest mało liczna - fakt że większosć modeli ma parę woundów ale na popularne ostatnio 1500 i mniej punktów armia będzie liczyć z 10 modeli + ewentualne stado gnoblarów; dodam że na takie punkty nawet chaos jest liczniejszy Tak naprewdę Ogry mogą pokazaują na co je stać w grach 3000+ bo wtedy trochę ich jest. Pod względem flufu to dosyć mocno kuleją bardziej podbało mi się stare podejście kiedy ogry były tylko najmnikami i to raczej żadko widywanymi w większych grópach
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jarząb
Chorąży
Dołączył: 22 Cze 2005
Posty: 437
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z miasta szpanerów
|
Wysłany: Sob 19:24, 09 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
jak to dzisiaj ujałem 'porownywać WFB i WH40K to tak jak porównać brydża i grę w wojne'
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 10:06, 10 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Dzieki wszystkim co odpowiedzieli (w szczegolnosci szczurowi i Kendo) i mam teraz kilka takich bazowych pytan. Czy do krasnali moge dodac ogry lub giganta jako dogs of war? I gdzie jest wiecej mozliwosci taktkycznych, wiecej mozliwych rozpisek(czyli ze nie ma jednej grywalnej rozpy) i kto bardziej urozmaicony i wiekszy ekwipunek i dopbieranie uzbrojenia. Zadaje takie pytania poniewaz jak zawsze doradzalem innym to powtarzalem ze najwazniejszy jest klimat i to czy armia pod zwgledem fluffu i figurek nam sie podoba. W w40k taka armia wprost idealna dla mnie sa orkowie natomiast w wfb sa wlasnie te dwie, najlepiej to bym zbieral te 2 armie
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jarząb
Chorąży
Dołączył: 22 Cze 2005
Posty: 437
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z miasta szpanerów
|
Wysłany: Nie 15:05, 10 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
moim zdaniem dwarfy to armia ktora ma swietny klimat, ale nie daje zbyt wielu mozliwosci taktycznych.
o ograch nie wiele ci powiem, bo z nimi nie gralem. wiem tyle, ze są mocne.
moglbys grac lizardmenami albo khemri bo nikt u nas w klubie nimi nie gra a sa bardzo mocne.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 15:29, 10 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Jarząb napisał: |
moim zdaniem dwarfy to armia ktora ma swietny klimat, |
Dlatego zapewne bede nimi gral maja klimatyczne figurki i ich styl mi sie calkiem podoba bo nie jest tak na maks defensywny ze przeciwnik dojdzie to figurki moge juz pakowac. Z ogrami to czytalem na innych forach skrajne opinie co do ich taktyki, ekwipunku itede. Co do lizardmenow to jedynie mi sie podoba ich ten boss (armia moze byc ale nie jest to armia dla mnie(jakos jej klimat mnie nie wkreca). A co to sa te khemri?
Ostatnio zmieniony przez Gromisław dnia Nie 15:31, 10 Wrz 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 15:31, 10 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
ja mam prośbę,czy ktoś mógłby mi powiedzieć jakie atuty ma slaaneshowska armia chaosu w warhammerze ? no i czy jest grywalna x P bo figurki mi się podobają,ale nie wiem jak wygląda gra tą rasą
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jarząb
Chorąży
Dołączył: 22 Cze 2005
Posty: 437
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z miasta szpanerów
|
Wysłany: Nie 16:39, 10 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Cytat: |
A co to sa te khemri? |
[link widoczny dla zalogowanych]
prosze, tu mozesz sobie poczytac o wszystkich rasach.
jest to armia nieżywych wzorowana na starozytnym egipcie.
ma bardzo ciekawe, nietypowe zasady, rozni sie znacznie od wszystkich innych armii warhammera.
a slaanesh to ostatnio bardzo interesujaca armia. po tym jak doszly do niej jednostki jak demonice na steedach (z M10) i ta jednostka ze storm of chaos (na demon steadach). Fajna armia. znajdziesz w niej wszystko czego potrzebujesz.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Szczur
Gwardzista
Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 17:19, 10 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
TK to inna kwestia, IMHO bardzo klimatyczna i grywalna, z multum rozpisek i możliwości taktycznych.
Co do DL slaneshaa - kategoryczne NIE. Bo wraz z 7ed armie SoC odchodzą w niepamięć.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 18:54, 10 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
A wlasnie to jak moge dolaczyc do armi dwarfow giganta albo ogry jako najemnikow? Wtedy one sa jako rare jezeli sie nie myle a wlasnie jak wyglada branie jednostek ze special i z rare? Kiedys slyszalem ze rare to w zaleznosci od pkt jak ma sie armie na 15k pkt to ma sie jeden a od 2k juz 2. Bede wdzieczny za odpowiedz. Pozdr
|
|
Powrót do góry |
|
|
Nemezis
Czempion
Dołączył: 01 Paź 2005
Posty: 873
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn / Wawa
|
Wysłany: Nie 19:31, 10 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Dokladnie to nie amietam ile za ile pkt ale im wiecej pkt jest gra tym wiecej mozna wziasc speciali i rarow, ale niektore armie moga miec tez jakies haki ze cos mozesz wziasc jesli masz cos innego
A co do twojego pytania czy zbierac nowa armie do wh40k czy tez zaczac grac w FB radzilbym zaczac grac w FB - bo jak jeden system cie wpieni to mozesz odprezyc sie przy drugim No i cos jeszcze: w klubie gramy turnieje raz w wh40k a nastepnym razem w fb wiec bedziesz mogl grac we wszystkich turniejach
Widze ze FB rosnie w sile bo ja tez zamierzam zaczac grac (Skaveni lub Beastmani)
Pozdro.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 20:14, 10 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
nie rozumiem,to w końcu slaanesh to fajna armia do gry czy nie ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|