Forum OKF MISCAST
Forum miłośników gier bitewnych i fantastyki
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pytania i Odpowiedzi
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 15, 16, 17  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum OKF MISCAST Strona Główna -> Warhammer The 9th Age
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Alex
Lord Dowódca



Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 1536
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Olsztyn/Warszawa

PostWysłany: Pią 20:17, 16 Mar 2007    Temat postu:

Czary można rzucać dopóki się ma kostki mocy, z tym, że jeden rodzaj czaru na turę, czyli nie można rzucić dwóch komet, ale już kometę i przeżutki tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damroth
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 21 Cze 2006
Posty: 1987
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Wto 7:56, 27 Mar 2007    Temat postu:

wlasciwie to chce sie upewnic odnosnie psychologii... jednostka posiadajaca stubborn badz inne umiejetnosci nie pozwalajace jej zbyt latwo uciec z pola walki, a w czasie gry pod wplywem jakiegos efektu badz zaklecia ztaje sie immune to psychology, straci stubborn??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doom
Książe Elektor



Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 3460
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Wto 11:25, 27 Mar 2007    Temat postu:

Moim zdaniem nie. Choćby przez analogię do tego że pomimo tego że coś ma immuna to wciąż może mieć hate itp
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damroth
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 21 Cze 2006
Posty: 1987
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Wto 16:04, 27 Mar 2007    Temat postu:

no a moim zdaniem owszem, HE posiadaja banner of balance, ktory daje jednostkom walczacym in btb (fof) immuna na psychologie eg. loose stupidity, loose frenzy etc. zostalo to opisane przy tym sztandarze i obie wersje AB tez to potwierdzaja, zastanawiam sie tylko...skoro jednostki posiadajace niezlomnosc po prostu w pewien sposob sa odporne na psychologie bo panika za poleglych kompanow ich nie dotyczy i zawsze rzucaja ten sam test ld, to immune zdejmuje to z nich czy nie?? uwazam ze zdejmuje poniewaz niezlomnosc tez jest efektem psychologicznym co oznacza ze zostanie "zdjeta" z oddzialu. no chyba ze sie myle, masz ktos dla mnie inna interpretacje tego??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prezes
Szef Olsztyńskiego Klubu Fantastyki



Dołączył: 22 Cze 2005
Posty: 1122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:27, 27 Mar 2007    Temat postu:

Moment moment .... ale ja tu widze niedokładność jakąś.... "stubborn" to jest DETERMINACJA a nie Niezłomność a to zupełnie inne zdolności jednostek (przypominam: "Determinacja" oznacza że taka jednostka zdaje test Złamania po walce wręcz zawsze na swoim bazowym współczynniku liderki ,ale tylko test złamania inne działania psychologii na nich działają normalnie; natomiast Niezłomność oznacza że jednostka jest ODPORNA NA PSYCHOLOGIE, dodatkowo AUTOMATYCZNIE zdaje wszystkie testy Złamania, poza tym nie mogą uciekać).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damroth
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 21 Cze 2006
Posty: 1987
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Śro 17:59, 28 Mar 2007    Temat postu:

nie o to mi chodzilo, w opisie sztandaru jest napisane "completly immune to psychology" i jako przyklad podane jest frenzy-ktore tez daje odpornosc na psychologie :> a mimo to sztandar zdejmuje to, wiec sie pytam czy jak najade na oddzial niezlomny badz zdeterminowany to czy stanie sie on po prostu swoim odpowiednikiem jednak podlegajacym zasadom paniki i lamania w walce wrecz? moim zdaniem ten przedmiot do tego sluzy aby niwelowac przewagi z jakichs lepszych jednostek a nie dawac wrogiemu oddzialowi immuna ktory moze mu wyjsc jescze na plus. ktos ma inne zdanie??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Norb
Lord Administrator



Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 1364
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Śro 19:20, 28 Mar 2007    Temat postu:

Podaj cały cytat z army booka. Tzn. pełen opis przedmiotu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damroth
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 21 Cze 2006
Posty: 1987
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Śro 20:21, 28 Mar 2007    Temat postu:

STANDARD OF BALANCE: The unit carrying the Standard of Balance, and any enemy unit in base contact with it, is completely immune to all Psychology. Note that troops with frenzy lose it, just as if they had lost a round of combat.
chyba diable tkwi w szczegolach, bo jest roznica immune to psychology a immune to all Psychology- w sensie psychologicznych przewag lub niekorzysci opisanych w ksiazce, wiec wydaje mi sie ze mam racje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doom
Książe Elektor



Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 3460
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Czw 10:58, 29 Mar 2007    Temat postu:

No cóz w świetle działania sztandaru zgadzam się z tobą, ale w pozostałych sytuacjach IMHO stadorn zostaje, ten sztandar to raczej wyjątek niż reguła

przy okazji, jak wyjechałeś ze sztandarem to zajżałem na stronkę GW do faq i znalazłem ciekawą rzecz w faq do zasad podstawowych:
[link widoczny dla zalogowanych]
strona 3 prawa kolumna mniej więcej w środku - pytanie o frenzy i zwierzaki pod zeswirowanymi jeźdzcami, drugi akapit odpowiedzi
Cytat:
Note that the Mark of Khorne in the Hordes of Chaos book is exeption to this ( że zwieżaki dostają atak z frenzy - przypis mój ), as it clearly states that it only confers the extra attack to the raider/crew and not to the mounts/creatures pulling the chriot.

trochę to zmienia styl gry khornowymi psycholami prawda? Twisted Evil
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Szczur
Gwardzista



Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 13:08, 29 Mar 2007    Temat postu:

Wiesz, nie zmienia ani na jotę, bo tak się grało przez całą 6 edycję. Dodatkowymi atakami na konikach cieszyliśmy się przez jakieś 2 miesiące.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doom
Książe Elektor



Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 3460
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Sob 8:51, 31 Mar 2007    Temat postu:

nie tylko koniach ale i daemonic steedach, smokach i reszcie menażeri...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
luk
Zwiadowca



Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 10:22, 31 Mar 2007    Temat postu:

imo ten cytat odnosi sie jedynie do kawalerii i rydwanów, nie ma tutaj mowy o monsterach pod bohaterami, czyli wyjątkami są jedynie koniki khornowej kawy i chariotów khorne'a.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doom
Książe Elektor



Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 3460
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Sob 17:54, 31 Mar 2007    Temat postu:

Ten cytat odnosi się do wszystkich jeźdzców / załóg khornowych machin. A jakoś nie wydaje mi sie żeby khornita na smoku albo jagerze przestawał być jeżdzcem...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damroth
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 21 Cze 2006
Posty: 1987
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Nie 18:00, 06 Maj 2007    Temat postu:

mam pytanko, mianowicie ostatnio grajac potyczke z Prezesem przezylem szok. mianowicie, dowiedzialem sie ze teraz nie ma czegos takiego jak przekierowanie szarzy...a moze nigdy nie bylo :/
do tej pory chyba blednie myslalem ze jesli w moim zasiegu szarży stoja obok siebie(np. tworzac jedna linie) to mam prawo zaszarzowac na oddzial a skoro wybral ucieczke to przekierowac szarze na drugi. jednak okazuje sie ze nie...co mnie zdziwilo bo widocznie mi sie cos wkrecilo niezgodnie z zasadami widocznie. przeczytalem podrecznik ze 2 razy i rzeczywiscie nie ma tam wspomnianego manewru przekierowania szarż jest tylko opis tego ze jesli jednostka stoi za szarżowana jednostka to moge sie w nia wbic na zasadzie "na wprost" lub "przed siebie" Razz
tylko nie zgadza mi sie to z zasadami opisanymi w podreczniku kilka stron wczesniej:
1. po deklaracji ale "przed mierzeniem zasiegu i wykonaniem ruchu" przeciwnik wybiera reakcje na szarże( w tym przypadku ucieka)
2. szarżujacy po zadeklarowaniu szarży ma prawo do obrotu jednostek wybierajac im tym samym trase(np. ominiecie jakiejs przeszkody)

reasumujac, 1+2 deklaruje szarże=> oddzial ucieka=> korzystam z mozliwosci obrotu swojego oddzialu i ustawiam go tak aby lekko przyhaczyc drugi oddzial po boku od pozycji tego uciekajacego=> poruszam sie i zgodnie z podrecznikiem drugi oddzial jest na mojej trasie wiec w niego wjezdzam zgodnie z czym moge zadeklarowac kolejna szarże lub stanac 1" od jednostki wroga.

rozwijajac dalej przysluguje mi po deklaracji szarży drugi obrot, zgodnie z zasada opisana w podreczniku (no chyba ze nadinterpretuje) itd. co w rezultacie moze nawet doprowadzic do tego ze oddzial pogoni 3 stojace obok siebie jednostki :>

no wiec niech mi ktos powie czy to jest przekierowanie szarży czy nie?
jest to zgodne z zasadami? czy wogole juz wycofali przekierowywanie szarż? a moze nigdy czegos takiego nie bylo??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damroth
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 21 Cze 2006
Posty: 1987
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Nie 18:34, 06 Maj 2007    Temat postu:

ba, jest lepiej niz myslalem, mozna w podany wyzej sposob zaszarzowac nawet jednostke ktorej sie nie widzi przy rozpoczynaniu szarży Smile qrde wiedzialem ze gdzies widzialem te rysunki, i wychodzi na to ze mnie ostatnio oszukali!! Evil or Very Mad a jak ktos nie wierzy to prosze bardzo : [link widoczny dla zalogowanych]

poleacam "Enemy in the way" zaczynajacy sie na drugiej stronie, a obrazki na trzeciej. chyba trzeba to sobie wydrukowac :>
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum OKF MISCAST Strona Główna -> Warhammer The 9th Age Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 15, 16, 17  Następny
Strona 11 z 17

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin