Forum OKF MISCAST
Forum miłośników gier bitewnych i fantastyki
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Turniej "Północne Pustkowia" 08.12.2007r.
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum OKF MISCAST Strona Główna -> Warhammer The 9th Age
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Norb
Lord Administrator



Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 1364
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pią 22:12, 02 Lis 2007    Temat postu: Turniej "Północne Pustkowia" 08.12.2007r.

Turniej "Północne Pustkowia" 08.12.2007r.
Zaliczany do Ogólnopolskiej Ligi WFB
Limit punktowy: 1700 pkt.
Zasady: limited, obowiązują aktualne oficjalne zasady i erraty GW oraz polskie uściślenia sędziowskie. Dopuszczone są armie z Storm of Chaos o ile nie ukazał się dla danej armii nowy podręcznik do 7ed. WFB. Dopuszczone jest używanie Dogs of War oraz Regiments of Renown za wyjątkiem jednostek zabierających slot Hero.
Kompozycja armii: standardowa na bitwy <2000pkt.
Opłata wpisowa: 5zł Limit miejsc: 30
Zgłoszenia: do dnia 03.12.br. na adres turniej@miscast.hg.pl (rozpiska przy zgłoszeniu jeśli w formie załącznika to tylko format .doc lub .txt)
lub w dniu turnieju.

Na turnieju nie ma wymogu używania pomalowanych modeli.
Gracze mają obowiązek udostępniać rozpiski przeciwnikom do wglądu przed bitwą. Gracze przed bitwą wykonują rzut 1k6 zwycięzca wybiera stronę stołu lub decyduje kto pierwszy wystawia jednostkę na stole. Po rozstawieniu gracze rzucają ponownie 1k6 i zwycięzca decyduje kto zaczyna pierwszą turę. Gracz, który pierwszy skończył wystawiać jednostki ma +1 do tego rzutu.
Tereny są ustawiane przez organizatorów. Po bitwie przesunięte tereny należy postawić na pierwotnych miejscach.
Uczestnicy są zobowiązani do posiadania czytelnej rozpiski z wyszczególnionym kosztem jednostek i ekwipunkiem dodatkowym oraz podręczników armii lub innych źródeł zasad z których korzysta ich armia a także własnych kostek, miarek i wzorników potrzebnych do gry. Grający leśnymi elfami powinni zaopatrzyć się w dodatkowy las we własnym zakresie.
Za ćwiartki, generała, sztandary przyznawane jest po 100VP.

Bitwy:
1) "Stare porachunki"
Naprzeciw twoim wojskom stanęła armia twojego osobistego wroga. Z tej bitwy tylko jeden z was może wyjść żywy. Żołnierze wiedzą o waszych porachunkach i czują, że to będzie bardzo krwawa bitwa.
Rozstawienie: pitched battle
Zasady specjalne: Za zabicie wrogiego generała oprócz premii 100 VP otrzymuje się jego podwojony koszt. Ponadto w momencie utraty generała wszystkie oddziały w jego armii które nie są odporne na psychologię i nie znajdują się w walce muszą wykonać test paniki na koniec tej fazy gry. Jednostki które nie przejdą testu uciekają w stronę własnej krawędzi stołu.

2) "Zła sława"
Wrogie armie zaczęły zajmować pozycje naprzeciw siebie. Wśród szeregów wroga ty i twoi wojownicy dojrzeliście sztandar znienawidzonego regimentu. Oddział ten brał udział w niejednej bitwie i głośne są zbrodnie jakich się dopuścił na waszych ziemiach. Może tobie uda się wyrównać z nimi rachunki.
Rozstawienie: pitched battle "po skosie"*
Zasady specjalne: Przed rozstawieniem wojsk każda strona wybiera w armii przeciwnika jeden z jego oddziałów, który będzie tą elitarną jednostką. Nie może być to bohater, maszyna wojenna albo pojedynczy potwór oraz koszt tego oddziału nie może być niższy niż 100pkt.
Za zniszczenie/ucieczkę z pola bitwy tego oddziału otrzymuje się jego podwojony koszt. Przed bitwą właściciel elitarnego oddziału przyznaje mu +1WS lub +1BS lub +1Ld. Ponadto oddział ten wzbudza strach a jeśli już go wzbudzał to zamienia się to w terror. Dodatkowo walczący z nim przeciwnicy podlegają zasadzie nienawiść.

3) "Miejsce mocy"
Wrogie armie spotkały się w miejscu o którym krążą legendy, że wiatry magii wieją tu szczególnie mocno. Odważny generał mógłby wykorzystać tę moc przeciw swoim wrogom.
Rozstawienie: pitched battle
Zasady specjalne: przed rozstawieniem wojsk gracz, który wygrał rzut kładzie na stole znacznik oznaczający miejsce mocy, nie może leżeć on bliżej niż 12" do bocznych krawędzi oraz 12" od stref rozstawienia. Nie może również leżeć w terenie niedostępnym. Po umiejscowieniu należy go jeszcze przesunąć zgodnie z wynikiem rzutu kością artyleryjską i kością rozrzutu. Za kontrolowanie miejsca na końcu gry otrzymuje się 150VP. Miejsce mocy kontroluje gracz mający w zasięgu 6" jednostki o większym US niż przeciwnik.
(liczy się ogólny US wszystkich własnych jednostek w 6")
Ponadto jeżeli w trakcie bitwy w 6" od tego miejsca znajduje się czarodziej to generuje on +1 kostkę mocy i rozproszenia. Jednocześnie raz na turę jeden czarodziej który jest w 6" od miejsca mocy zamiast rzucać czary w fazie magii może użyć specjalnych mocy. Gracz rzuca wówczas 1k6 i sprawdza wynik:
1- Porażenie: wykonaj natychmiast rzut w tabeli miscast.
2- Coś nie tak - nic się nie dzieje
3- Wizja chwały - Wybrana własna jednostka zyskuje odporność na psychologię do końca gry.
4- Wizja zagłady - Dowolna jednostka przeciwnika natychmiast wykonuje test paniki. Chyba,że jest odporna na psychologię lub jest w walce. Przy niepowodzeniu ucieka od najbliższej wrogiej jednostki.
5- Aura heroizmu- Dowolna własna jednostka staje się nieugięta (stubborn) do końca gry.
6- Przeciążenie mocy - jeden przedmiot magiczny na polu bitwy traci magiczne właściwości do końca gry, staje się zwykłym niemagicznym odpowiednikiem. Gracz musi wybrać jeden przedmiot , jeśli przeciwnik nie ma żadnego to musi zdezaktywować jeden z własnych.

4) "Zbójcze iluzje"
Za ciężkie pieniądze załatwiłeś sobie wsparcie w tej bitwie jednego z największych iluzjonistów tego świata.
Rozstawienie: pitched battle "po skosie"* , leśne elfy nie mają bonusowego lasu w tej bitwie.
Zasady specjalne:Po rozstawieniu wojsk (włącznie ze zwiadowcami) gracz, który wygra rzut na zaczynanie posiada dwie opcje: może rzucić iluzję na jeden z własnych oddziałów. Oddział ten "wygląda" teraz jak jednostka przeciwnika. Dopóki nie zaatakuje on w żaden sposób wrogów lub jednostka wroga nie zbliży się do niego na 6" lub mniej, to oddział ten nie może być celem żadnego bezpośredniego ataku lub szkodliwych zaklęć ze strony wrogów. Raz ujawniony traktowany jest już normalnie do końca bitwy. Lub jako drugą opcję może wykorzystać iluzje rzuconą na pole bitwy - natychmiast może zamienić ze sobą miejscami dwa tereny (tj. teren zamieniany musi stanąć dokładnie w miejscu gdzie stał jego poprzednik). Jeżeli w jakimś terenie znajdowała się jednostka to automatycznie znajduje się teraz w nowym terenie np. oddział, który stał na górce może znaleźć się nagle w lesie (nie może być to teren niedostępny dla jednostki).
Gracz, który przegrał rzut na zaczynanie otrzymuje opcję iluzji z której nie skorzystał przeciwnik.

*Pitched battle "po skosie"
[link widoczny dla zalogowanych]

Punktacja za bitwy:
0-399 - Remis 10:10
400-799 - Małe zwycięstwo 13:7
800-1199 - Średnie zwycięstwo 15:5
1200-1599 - Duże zwycięstwo 17:3
1600+ - Masakra 20:0

Anihilacja - jeżeli przeciwnik na końcu gry nie ma żadnego (również uciekającego) modelu na stole to otrzymuje się +1 duży pkt. do wyniku bitwy.

Hobby
Aby otrzymać ocenę co najmniej 50% jednostek musi się kwalifikować do oceny.
Malowanie (0-6) Minimum 3 kolory bez widocznego podkładu na dużych powierzchniach.
Podstawki (0-3) Minimum pomalowane farbką
Konwersje (0-3)
Wysiwyg (0-3)

Test wiedzy o świecie gry i zasadach WFB. (0-10pkt)
Wcześniejsze przysłanie poprawnej rozpiski w terminie +1pkt.

Dodatkowo przewidziana jest specjalna nagroda od tajemniczego sponsora Smile - statuetka dla najlepszego generała. Tzn. gracza który zdobędzie najwięcej punktów wyłącznie z bitew. Bez uwzględniania części hobbystycznej itp.


Harmonogram:
9.00-9.25 - Zapisy
9.30-11.45 - bitwa pierwsza
12.00-14.15 - bitwa druga
14.30-16.45 - bitwa trzecia
17.00-19.15 - bitwa czwarta
19.30 - podanie wyników końcowych

Lista zgłoszeń:
1. Sebastian Piełudź - Wood Elves - zgłoszenie premiowane
2. Norbert Nowak - Hordes of Chaos - zgłoszenie premiowane
3. Radek Tarasiewicz -Dwarfs - zgłoszenie premiowane
4. Paweł Prusaczyk - Dark Elves - City Garrison - zgłoszenie premiowane
5. Krzysztof Kalinowski -
6. Łukasz Lipka - Skavens - zgłoszenie premiowane
7. Marcin Wiewiórka -
8. Kamil Matczak - Bretonnia - zgłoszenie premiowane
9. Błażej Westfalewicz - Beasts of Chaos - zgłoszenie premiowane
10. Daniel Górecki - Ogre Kingdoms -
11. Jason ??? -
12. Łukasz Schutzmann -
13. Marcin Dorobek -
14. Norbert Kaleta - Hordes of Chaos - Sędzia (gracz rezerwowy w przypadku braku pażystej liczby uczestników)


Ostatnio zmieniony przez Norb dnia Pią 7:01, 07 Gru 2007, w całości zmieniany 22 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Necromanter
Gość






PostWysłany: Nie 22:35, 04 Lis 2007    Temat postu:

Wrzuciłem info o turnieju na ogólnopolskie forum.Nie wiem jak z frekfencją będzie dlatego sugeruje już się zgłaszać:]
Powrót do góry
k n o w z
Kapitan



Dołączył: 01 Paź 2005
Posty: 1059
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Sob 9:07, 10 Lis 2007    Temat postu:

już dwa razy wysyłełem rozpiske na adres: [link widoczny dla zalogowanych] i dwa razy mail nie został dostarczony... mógłbyś podać maila zamiennego lub po prostu zerknij na rozpiske na forum: http://www.miscast.fora.pl/wood-elves-1700pkt-t1258.html ... Sebastian Piełudź - Wood Elves... pozdrawiam...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Snipa
Lord Administrator



Dołączył: 21 Cze 2005
Posty: 1238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Sob 10:32, 10 Lis 2007    Temat postu:

Jeżeli skopiowałeś maila to był w nim błąd. Teraz już jest poprawny. Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Necromanter
Gość






PostWysłany: Sob 14:05, 10 Lis 2007    Temat postu:

Jak by co to można też do mnie zgłaszać rozpiski.
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Norb
Lord Administrator



Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 1364
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Nie 10:23, 11 Lis 2007    Temat postu:

Kamil nie wprowadzaj zamieszania. Rozpiski na adres podany w pierwszym poście.
Załączniki format .doc albo .txt
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sekret155
Weteran



Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pon 17:33, 12 Lis 2007    Temat postu: zgłoszenie

Hejka!
Zgałaszam się , zaklepuje miejsce.
Rospiske wysle jak juz coś wymysle.
P.s. Kamilo cwaniaku, chcciałęs mieć wgląd do rosp Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damroth
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 21 Cze 2006
Posty: 1987
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pon 20:21, 12 Lis 2007    Temat postu:

ja tez sie zglaszam, no chyba nie mysleliscie o turnieju beze mnie?? :>
Kamil Ty szczfany lisie:> tak latwo Ci nie pojdzie :>
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prezes
Szef Olsztyńskiego Klubu Fantastyki



Dołączył: 22 Cze 2005
Posty: 1122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 22:00, 12 Lis 2007    Temat postu:

Ja też zgłaszam swój udział ... jak to mógłby się turniej odbyć bez Prezesa... Wink .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Necromanter
Gość






PostWysłany: Wto 13:05, 13 Lis 2007    Temat postu:

czym jest:
pitched battle "po skosie"
?? bo nie rozumiem

to nie moje pytanie tylko z forum.Jak to w calach będzie wyglądało ile na ile??
Powrót do góry
Prezes
Szef Olsztyńskiego Klubu Fantastyki



Dołączył: 22 Cze 2005
Posty: 1122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 11:55, 14 Lis 2007    Temat postu:

Trzeba też pamiętać żeby pomiędzy armiami po rozstawieniu było 24 cali ( czyli lepiej odmierzać 12 cali i ciągnąć od tego punktu linię maksymalnego wystawiania sie). Przynajmniej ja tak to zrozumiałem Wink .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Czw 12:29, 15 Lis 2007    Temat postu:

Ta to i ja się zgłaszam xD
Powrót do góry
Alex
Lord Dowódca



Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 1536
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Olsztyn/Warszawa

PostWysłany: Czw 15:27, 15 Lis 2007    Temat postu:

Nie będę głupi: Viv la warhammer! Macie mój, hmm, muszę się zastanowić czym gram Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Snipa
Lord Administrator



Dołączył: 21 Cze 2005
Posty: 1238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Czw 17:21, 15 Lis 2007    Temat postu:

Tak jak jest napisane w regulaminie. Zgłoszenia wysyłamy na maila a nie piszemy na forum.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doom
Książe Elektor



Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 3460
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pią 8:26, 16 Lis 2007    Temat postu:

Norb napisał:
Już tłumaczę. W książeczkach na turnieju będą obrazki stref rozstawienia.
Po skosie znaczy że odmierzasz 24" od jednego rogu stołu - na krótszej krawędzi i od tego punktu ciągniesz linię po skosie do drugiego rogu stołu po własnej stronie oczywiście. Daje Ci to strefę rozstawienia w formie trójkąta.

Jeśli strefy rozstawienia również nie zmieniłeś to wygląda ona trochę inaczej:
-jeden gracz wybiera swój narożnik
-przeciwnik dostaje ten naprzeciwko
-następnie od neutralnych rogów odmierza się po 18'' w obie strony i łączy te punkty liniami
-tunel ziemi neutralnej ma równo 24''
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum OKF MISCAST Strona Główna -> Warhammer The 9th Age Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin