|
OKF MISCAST Forum miłośników gier bitewnych i fantastyki
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krystus
Zwiadowca
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bartoszyce/Olsztyn
|
Wysłany: Nie 2:13, 02 Mar 2014 Temat postu: Scars of Caen |
|
|
W skrócie jeśli nie chce się wam czytać:
Gramy na startery, 15, 25, 35 punktów - kto ile może i na ile chce.
Startery grają na zasadach Mangled Metal.
Reszta gra na scenariusze.
Można dołączyć się w trakcie trwania sezonu.
Po zakończeniu sezonu dwóch graczy z największą ilością punktów zostaje czempionami i dostaje medale.
Wszyscy dostają naszywki za uczestnictwo.
Punkty dostaje się według tabelki na dole.
Punkty dostaje się za pierwsze pięć walk w każdym tygodniu. Można grać więcej, ale tylko za pierwsze pięć dostaje się punkty.
Punkty hobbystyczne dostaje się za własnoręcznie pomalowanie modeli do końca sezonu.
Start pierwszego sezonu 10 marca, zakończenie 6 kwietnia
Zasady ogólne Ligi
Scars of Caen jest ligą składającą się z czterech sezonów, które będą trwały cztery tygodnie każdy.
Sezony:
Charsaug: od 10 marca do 6 kwietnia
Halfaug: od 5 maja do 1 czerwca
Scaefang: od 4 sierpnia do 31 sierpnia
Blighterghast: od 3 listopada do 30 listopada
Scars of Caen jest kontynuacją wydarzeń z Ligi Machinations z 2013 roku. Wiele z głównych linii energetycznych położonych w zachodnim Immoren zostało uszkodzonych przez ostatnie wydarzenia związane z pojawieniem się Convengence of Cyriss. Zwykle te rzeki naturalnej mocy powinny z czasem się zregenerować, ale ostatnio zwiększona aktywność nieśmiertelnych smoków zakłóciła proces odnowy, szerząc swoją zarazę na nowe regiony.
Każdego sezonu gracze podróżują do splugawionej linii energetycznej i wybierają którą z dwóch grup będą wspierać. Gracz może stanąć po stronie Purystów - chcących wykorzenić zarazę i przywrócić równowagę, albo po stronie Oportunistów - chcących czerpać zyski ze splugawionego obszaru.
Każde zwycięstwo nie tylko przybliża gracza do tytułu czempiona, ale również wspiera wysiłki innych graczy z jego grupy na całym świecie.
Każdy sezon będzie miał dwóch czempionów, jednego z Purystów i jednego z Oportunistów. Czempioni dostaną medale, a każdy uczestnik otrzyma naszywkę za uczestnictwo z Lidze.
Oficjalnie gry powinny być rozgrywane w Crazy Dwarfie, ale wiem, że większość z nas nie będzie miała zawsze czasu na grę w sklepie i będzie się spotykała u siebie w domach, ale postarajmy się pojawiać tam jak najczęściej.
Gracze otrzymują punkty za granie, malowanie modeli i zaliczanie wyzwań zwanych Rytuałami. Każdy gracz będzie mógł sprawdzić swoje punkty na tablicy wyników, która będzie w Crazy Dwarfie (i gdzieś tu na forum).
Scenariusze:
Gracze mogą wybrać scenariusz losowo przed grą rzucając 2k6, sprawdzając wynik na tabelce "Scenariusze" Dodatkowo, gracze mogą po prostu zdecydować się na konkretny scenariusz. Trzeba zaznaczyć, że niektóre regiony wymagają rozegrania odpowiedniego scenariusza. Przy grze na startery proponuję grać na zasadach Mangled Metal czyli do zabójstwa warcastera/warlocka, albo do wybicia wszystkich jego Warjacków/Bestii.
Wynik rzutu 2k6:
2 Destruction
3 Incoming
4 Balance of Power
5 Incursion
6 Season Scenario 1
7 Season Scenario 2
8 Season Scenario 3
9 Outflank
10 Into the Breach
11 Close Quarters
12 Process of Elimination
Punkty:
Jeden na jednego:
gra na startery 1
gra na 15 punktów 1
gra na 25 punktów 2
gra na 35 punktów 3
Czterech graczy, każdy na każdego:
gra na startery 1
gra na 15 punktów 1
gra na 25 punktów 2
gra na 35 punktów 3
Modyfikatory:
zwycięstwo 1
gra z nowym przeciwnikiem w tym sezonie 1
gra przeciwko nowej frakcji w tym sezonie 1
gra na nowy limit punktów w tym sezonie 1
gra z nowym warcasterem/warlockiem w sezonie 1
Hobby (można zdobyć maksymalnie trzy razy):
pomalowanie solo albo lesser warbeast 1
pomalowanie oddziału (do 4 modeli) 2
pomalowanie oddziału (5 i więcej modeli) 3
pomalowanie light warjack albo light warbeast 2
pomalowanie heavy warjack albo heavy warbeast 3
pomalowanie warcastera/warlocka 2
Rytuały:
Rytuały zmieniają się co sezon
Sezon I: Charsaug
Rzeki naturalnej mocy zwane jako linie energetyczne płyną pod powierzchnią Caen. Wiele ze zwaśnionych frakcji Immorenu - od starożytnego i enigmatycznego Circle of Orboros do zimnego i kalkulacyjnego Convengence of Cyriss - czerpie moc z linii energetycznych w celu wzmocnienia swoich armii.
Podczas wojen, te linie energetyczne są wykorzystywane przez wojska zachodniego Immoren, a także zanieczyszczane przez ich konflikty z większą częstotliwością, niż kiedykolwiek wcześniej. Te rzeki naturalnych mocy powinny się z czasem regenerować... ale w pewnych miejscach tego nie robią.
Niedawny wzrost aktywności smoków spowodował wybuchy zarazy w zachodnim Immoren. Z powodów znanych tylko im, smoki zaczęły tworzyć trwałe blizny na powierzchni Caen, unicestwiając wszystko co stoi na ich drodze.
Odnalazłeś pierwszy obszar zniszczony przez taką wizytę: tlącą się posiadłość, która przez zepsuty dotyk smoka Charsauga stoi na progu przemiany w splugawione pustkowie. Zbierz swoje oddziały i ruszaj do walki. Zawiąż nowe sojusze z tymi, którzy podzielają twoje idee i zniszcz tych, którzy ośmielą ci się sprzeciwić. Czy będziesz altruistycznym Purystą, starającym się przywrócić równowagę i harmonię tym ziemion, czy będziesz samolubnym Oportunistą, pragnącym zdobyć jak najwięcej korzyści kosztem innych?
Decyzja należy do ciebie.
Scenariusze:
Gracze mogą wybrać scenariusz losowo przed grą rzucając 2k6, sprawdzając wynik na tabelce "Scenariusze" Dodatkowo, gracze mogą po prostu zdecydować się na konkretny scenariusz. Trzeba zaznaczyć, że niektóre regiony wymagają rozegrania odpowiedniego scenariusza.
Rytuały:
Rytuały są unikalnymi wyzwaniami, które gracze mogą wypełnić za dodatkowe punkty do ligi. Gracz może dostać punkty za konkretny rytuał tylko raz na sezon i może wykonywać tylko rytuały zgodne z wybraną przez niego drużyną.
Purysta:
Rytuał 1: Przypływ
Zagraj trzy gry podczas pierwszego tygodnia tego sezonu.
Bonus: 3 punkty
Rytuał 2: Łzy Caen
Wygraj z Oportunistą, który pokonał cię juz przynajmniej raz w tym sezonie.
Bonus: 3 punkty
Rytuał 3: Oczyszczający deszcz
Zagraj i wygraj w trzech scenariuszach tego sezonu
Bonus 3 punkty
Rytuał 4: Fala życia
Zdobądź 15 lub więcej punktów w kategorii Hobby w dwóch pierwszych togodniach tego sezonu.
Bonus: 5 punktów
Rytuał 5: Burza wygaszenia
Wygraj trzy gry pod rząd z Oportunistą
Bonus: 3 punkty
Rytuał 6: Oczyszczające wody
Ulecz albo usuń 20 albo więcej punktów obrażeń z pojedynczego modelu podczas jednej gry. Obrażenia wyleczone, albo usunięte jako efekt feat'u nie liczą się do tego rytału.
Bonus: 5 punktów
Oportunista:
Rytuał 1: Podpalacz
Wygraj grę poprzez zwycięstwo scenariuszowe podczas pierwszego tygodnia ligi.
Bonus: 3 punkty
Rytuał 2: Blizny niewinnego
Zagraj z pięcioma lub więcej Purystami podczas pierwszych dwóch tygodni.
Bonus: 3 punkty
Rytuał 3: Płonący szlak
Zagraj i wigraj w czterech różnych regionach.
Bonus: 3 punkty
Rytuał 4: Kamuflaż
Skonwertuj i pomaluj model tak by nawiązał do motywu ognistego.
Bonus: 5 punktów
Rytuał 5: Sprawiedliwość złoczyńców
Wygraj dwie gry tego samego dnia z Purystą, uzywając różnych warcasterów/warlocków w każdej grze
Bonus: 3 punkty
Rytuał 6: Wypalenie
Wygraj grę, w której nałożyłeś na siebie utrudnienie: Na koniec każdej swojej tury, twój warcaster/warlock otrzymuje 2 obrażenia. Nie mogą one być transferowane, nie mogą zostać wyleczone, albo usunięte.
Bonus: 5 punktów
Modele Sezonowe:
Każda frakcja ma możliwość wystawienia modelu, który ma dodatkową umiejętność związaną z przynależnością gracza do Purystów, albo Oportunistów. Są to duże Warjacki i Bestie z zestawów startowych. Zainteresowanym podam linka do alternatywnych kart.
Nagrody:
Medal czempiona Purystów
Medal otrzymuje osoba grająca po stronie Purystów posiadająca najwięcej punktów po zakończeniu sezonu.
Medal czempiona Oportunistów
Medal otrzymuje osoba grająca po stronie Oportunistów posiadająca najwięcej punktów po zakończeniu sezonu.
Naszywki Uczestnictwa
Wszyscy gracze biorący udział w Lidze otrzymają naszywki za uczestnictwo.
Regiony:
Przed każdą grą, gracze decydują, w którym regionie stoczą bitwę. Gracz z niższym wynikiem ligowym dokonuje tego wyboru. W przypadku remisu, należy rzucić kostką k6.
Po zakończeniu gry gracze powinni mnie poinformować o wyniku i o który region toczyli walkę.
Każdy region ma inny efekt wpływający na pole bitwy. Te efekty są stałe, nie zmieniają się podczas trwania ligi.
Region 1: Pole Popiołu
Te niegdyś zielone pastwiska zostały zredukowane do popiołu i pyłu.
Należy rozegrać scenariusz "Charsaug Scenario 1: Dustup"
Region 2: Płonąca Posiadłość
Ruiny posiadłości miejscowego szlachcica płoną bez końca.
Puryści chcący ugasić pożar, mogą wybrać jeden oddział swojej frakcji (non-warcaster/non-warlock, warrior-unit), który otrzyma zasadę Fearles, Tough i Immunity: Fire na czas tej gry. Należy wybrać oddział zanim gracze zaczną się wystawiać.
Oportuniści chcący złupić bogactwa szlachcica, mogą wybrać jeden oddział swojej frakcji (non-warcaster/non-warlock, warrior-unit), który otrzyma +2 STR i +2 ARM na czas tej gry. Należy wybrać oddział zanim gracze zaczną się wystawiać.
Region 3: Ruiny Natury
Te lasy są pustoszone przez niekończący sie pożar. Nawet kiedy ognie w końcu przygasną, nowe płomienie wychodzą spod ziemi, podpalając korzenie drzew.
Należy rozegrać scenariusz "Charsaug Scenario 2: Wildfire"
Region 4: Gorące źródła
Niegdyś źródło świeżej wody dla mieszkańców, teraz jezioro bezustannie się gotuje i wystrzeliwuje w powietrze podmuchy niebezpiecznej pary.
Puryści chcą zebrać wystarczająco duzo wody, żeby wspomóc miejscowych uchodźców. Wszystkie modele w armii otrzymnują umiejętności: Amphibious i Lash.
Oportuniści chcą zdobyć jak najwięcej czystej wody dla swoich własnych wojsk. Wszystkie bronie do walki wręcz tej armii otzymują umiejętność Trash
Region 5: Ognisko
Kopalnia węgla położona na peryferiach posiadłości szlachcica, była od pokoleń głównym źródłem dochodów jego rodziny. Teraz cała kopalnia płonie niekończącym się płomieniem, napędzanym przez jej własne surowce.
Puryści chcą zapieczętować wejście do kopalni, żeby zapobiec dalszemu rozprzestrzenianiu się pożaru. Puryści mogą wybrać jeden model (Heavy Warjack/Warbeast), który otrzyma umiejętność Bulldoze.
Oportuniści chcą zebrać jak najwięcej cennego węgla z płonącej kopalni zanim ta się zawali. Oportuniści mogą wybrać jeden model (Heavy Warjack/Warbeast), który otrzyma umiejętności Immovable Object i Parry.
Region 6: Stopione Ogniwo
Starożytne skupisko kamieni, ukryte w pobliskiej puszczy wyznacza miejsce przecięcia się linii energetycznych, ale te źródło wielkiej mocy zostało splugawione. Wszystkie gry powinny rozegrać scenariusz "Charsaug Scenario 3: Burned Out"
Region 7: Obóz uchodźców
Rodzina szlachecka, służba i zbrojni uciekli w to miejsce. Patrzą z niepokojem kiedy twoje wojska wracają do nich raz po raz - przynosząc dobre wieści, albo starając się odsprzedać co wartościowsze łupy. W tym regionie nie ma żadnych efektów.
Wyniki:
Radiowiec: 26
Krystus: 16
Hermit: 16
Ostatnio zmieniony przez Krystus dnia Sob 17:40, 15 Mar 2014, w całości zmieniany 5 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Radiowiec
Żółtodziób
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Nie 16:19, 02 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Zapisuje się do ligi gram Legion of Everblight Oportunista
|
|
Powrót do góry |
|
|
damroth
Lord Inkwizytor Moderator
Dołączył: 21 Cze 2006
Posty: 1987
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pon 11:44, 03 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
ogolnie sie zglaszam, natomiast do ktorej frakcji i czym, podam jak przebrne przez ten regulamin, po pierwszym czytaniu malo co zrozumialem
|
|
Powrót do góry |
|
|
Krystus
Zwiadowca
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bartoszyce/Olsztyn
|
Wysłany: Pon 11:47, 03 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Tego się właśnie obawiałem bo to było tłumaczone na szybko i może coś być nie jasne. Jak coś to pytać śmiało, a ja spróbuję to jeszcze przeredagować w wolnym czasie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Prezes
Szef Olsztyńskiego Klubu Fantastyki
Dołączył: 22 Cze 2005
Posty: 1122
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 16:00, 04 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Ja też się zgłaszam ....... tylko nie wiem jak z czasem na grę wydolę... . Co do regulaminu to i tak pewnie zadam milion pytań
|
|
Powrót do góry |
|
|
Krystus
Zwiadowca
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bartoszyce/Olsztyn
|
Wysłany: Śro 20:55, 12 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Pierwsza bitwa ligowa za nami!
Na regionie trzecim (Natures Ruin) starli się ze sobą Puryści czyli Hermit i jego najemnicy pod wodzą Magnusa i Krystus z elfami z Retribution of Scyrah, które prowadziła Kaelyssa.
Region wymagał rozegrania scenariusza "Charsaug Scenario 2: Wildfire", w którym Puryści chcą zdobyć jak najwięcej korzeni do celów badawczych.
Bitwa na zestawy startowe.
Zwycięstwo przez zabójstwo warcastera:
Purysta Krystus, Retribution of Scyrah
Krystus: 6
Hermit: 5
Ostatnio zmieniony przez Krystus dnia Sob 17:33, 15 Mar 2014, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Krystus
Zwiadowca
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bartoszyce/Olsztyn
|
Wysłany: Pią 22:17, 14 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Ponownie wojska elfów (Purysta Krystus) starły się z najemnikami (Purysta Hermit).
Tym razem ich drogi skrzyżowały się dwa razy.
Na regionie szóstym, czyli Molten Nexus spotkali się Magnus i Issyria.
Scenariusz "Charsaung Scenario 3: Burned Out" Wymagał zbadania i podjęcia prób uzdrowienia zniszczonych linii energetycznych.
Bitwa rozegrana była na 15 punktów, a zakończyła się zwycięstwem elfów przez zabójstwo.
Krystus: 4
Hermit: 2
Następna bitwa o region pierwszy, Field of Ash wymagała zebrania jak największej ilości zniszczonego ogniem złomu (Charsaung Scenario 1:Dustup). Tym razem wojska prowadzili Magnus i Rahn.
Bitwa na 15 punbktów.
Zwyciężył Hermit przez zabójstwo.
Hermit: 2
Krystus: 3
Dodatkowo jako Puryści, każdy z nas zrobił Rytuał I: Rising Tide, który wymagał rozegrania trzech gier w pierwszym tygodniu Ligi.
Hermit: 3
Krystus: 3
Ostatnio zmieniony przez Krystus dnia Sob 17:35, 15 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Krystus
Zwiadowca
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bartoszyce/Olsztyn
|
Wysłany: Sob 17:27, 15 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj rozegrano 5 bitew. Legion of Everblight pod dowództwem Radiowca starł się z Najemnikami prowadzonymi przez Hermita.
Pierwsza bitwa:
Region 1 Field of Ash
Charsaung Scenario 1:Dustup
bitwa na startery
Warcasterzy: Lilith i Magnus
Zwyciężył Oportunista Radiowiec przez zabójstwo
Radiowiec: 6
Hermit: 3
Druga bitwa:
Region 3 Nature's Ruin
Charsaug Scenario 2: Wildfire
Bitwa na 15 punktów
Warcasterzy: Lilith i Magnus
Zwyciężył Oportunista Radiowiec przez scenariusz
Radiowiec : 3
Hermit: 1
Dodatkowo Radiowiec zrobił swój pierwszy rytuał Ritual 1: Firestarter, który wymagał zwycięstwa przez scenariusz w pierwszym tygodniu ligi.
Radiowiec: 3
Trzecia bitwa:
Region 7 Refugee Camp
Brak scenariusza
Bitwa na startery
Warcasterzy: Lilith i Magnus
Zwyciężył Oportunista Radiowiec przez zabójstwo
Radiowiec: 2
Hermit nie otrzymuje punktów bo w jednym tygodniu liczą się tylko 5 pierwszych walk.
Dodatkowo Radiowiec zrobił swój kolejny rytuał Ritual 6: Burnout, w którym pod koniec każdej tury musiał zadać swojemu warlockowi 2 obrażenia. Te obrażenia nie mogą być leczone, ani transferowane.
Radiowiec: 5
Czwarta bitwa:
Region 2 Burning Mansion
Brak scenariusza
Bitwa na 15 punktów
Warcasterzy: Lilith i Magnus
Zwyciężył Oportunista Radiowiec przez zabójstwo
Radiowiec: 2
I tu też Radiowiec wykonał jeden ze swoich rytuałów: Ritual 3: Trailblazer, w którym musiał zagrać i wygrać w czterech różnych regionach.
Radiowiec: 3
Piąta bitwa:
Region 2 Burning Mansion
Brak scenariusza
Bitwa na startery
Warcasterzy: Lilith i Magnus
Zwyciężył Oportunista Radiowiec przez zabójstwo
Radiowiec: 2
|
|
Powrót do góry |
|
|
ILIACH
Weteran
Dołączył: 27 Paź 2007
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: za górami za lasami, tu z osamą, z talibami.
|
Wysłany: Nie 20:04, 06 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Aby nie było, ja się zgłaszałem do was do ligii tak na żywo w CD Najprawdopodobniej będę chciał grać orborosem po stronie purystów (armia podobami się ogólnie z figurek a nie wiem jak z grywalnością będzie) Rzadko bo rzadko korzystam z forum. Mam tylko takie jedno pytanko, bo tam w regulaminie ligii jest kruczek mówiący o tym że gramy na startery takie takie i takie. Można grać korzystając ze starterów a zmienić sobie w armii jednostkę czy dwie? oczywiście mieszcząc się w punktach. Mam od orboros kilka jednostek któe mocno mi się poobają (warcasterzy) po prostu tak o z wyglądu czy charakteru postaci.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Krystus
Zwiadowca
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bartoszyce/Olsztyn
|
Wysłany: Nie 22:33, 06 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Na startery to tylko startery, albo alternatywy do tych starterów, które mogę udostępnić. Jeśli chce się coś zmieniać to już się gra na min. 15 punktów.
No i tak przy okazji to zakończyliśmy pierwszy sezon ligi.
Czempionem oportunistów został Radiowiec, a purystów Hermit.
Dzięki chłopaki za grę.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|